printlogo


کد خبر: 154908تاریخ: 1394/12/18 00:00
اخبار

4 خرداد افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری
عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان در 4 خرداد سال 95 خبر داد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌و‌گو با فارس، از برگزاری افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان در 4 خرداد سال 95 خبر داد. آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اولین دستور کار دوره پنجم خبرگان، انتخاب رئیس و هیات‌رئیسه خواهد بود،‌ تصریح کرد:‌ ابتدا هیات‌رئیسه موقت تشکیل شده و آنها هیات‌رئیسه دائم را که 2 سال مدیریت خبرگان را بر عهده خواهد داشت، انتخاب می‌کنند و در طول 8 سال 4 بار انتخابات هیات‌رئیسه و کمیته‌ها برگزار می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کرد: روز چهارم خرداد سال 95 ریاست 2 ساله و قطعی مجلس خبرگان رهبری نیز انتخاب خواهد شد.

انتقاد همسر خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی از «برادران سعودی»
ظریف باید جوابگوی دل شکسته ما باشد
همسر خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی از ادبیات نسنجیده جواد ظریف نسبت به آل‌سعود انتقاد کرد و گفت: ظریف باید پاسخگوی دل شکسته ما و فرزندان ما باشد. خانم شعبانی همسر خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی یکی از شهدای حادثه منا در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با انتقاد از رفتار منفعلانه جواد ظریف نسبت به فاجعه منا و نیز ادبیات نامناسب او در خطاب کردن آل‌سعود به «برادران سعودی»، گفت: اظهارات آقای ظریف چه معنی می‎دهد؟ ما چه برادری‌ای با آل‌سعود می‎توانیم داشته باشیم؟ بنده و بقیه خانواده‎های شهدای منا از این اظهارات آقای ظریف شوکه و عصبانی شدیم. وی افزود: تفاوت ما با آل‌سعود یک تفاوت اعتقادی و ریشه‌‏‎ای است؛ هر بار که تاریخ را مرور می‎کنیم جنایات آل‌سعود را بیشتر می‎توان مشاهده کرد، این مطلب که آنها یک دفعه برادر سعودی ما شدند به چه علت است؟ ما از اعتقادات‌مان کوتاه آمدیم یا آنها قرار است اعتقادات‌شان را رها کنند؟ همسر خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی بیان کرد: اظهارات آقای ظریف غرور ملی ما را خدشه‎دار کرد، لذا باید در این رابطه پاسخگو باشد.خانم شعبانی با بیان اینکه شهدای منا بیش از حد مظلوم واقع شدند و خیلی به خانواده‎های آنها ظلم شده، عنوان کرد: جدا از داغی که این خانواده‎ها بر اثر فقدان عزیزانشان دارند، دلشکستگی‎هایی نیز بعدا به وجود آمده که شاید بخش اعظم آن را مسؤولان داخلی ما مرتکب شدند و می‎توانستند کارهایی را انجام ندهند تا این داغ کمتر شود. وی در ادامه گفت: در راستای اعتراض خود نامه سرگشاده‎ای را تنظیم کردیم و به خیلی از رسانه‎ها و خبرگزاری‎ها دادیم که به خاطر مصلحت‎هایی که در دولت وجود دارد خبر ما را منعکس نکردند. همسر خبرنگار شهید حمیدرضا حسینی خاطرنشان کرد: نمی‎گذاریم این سخنی که آقای ظریف بیان کرده - برادران سعودی-  پشت قضیه برجام و توافق و 1+5 مخفی بماند، دل خانواده‌های شهدای منا با این ادبیات ظریف شکست و او باید جوابگوی دل شکسته ما و در آینده جوابگوی فرزندان ما باشد.

اظهارات زاکانی درباره پشت‌پرده رفت‌وآمدهای خارجی‌ها
زمینه‌سازی یک «غارت ملی»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تا دیروز راجع به فساد در قراردادهای نفتی و گازی از جمله کرسنت دغدغه‌ها عنوان می‌شد، امروز ساختار و محتوای تنظیم‌شده در قراردادهای جدید نفتی ده‌ها و صدها قرارداد آلوده نفتی را رقم خواهد زد. علیرضا زاکانی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس گفت: امروز در کشور به بهانه عبور از تحریم و ضرورت سرمایه‌گذاری خارجی غوغایی به‌پاست، در پس رفت‌وآمدهای مکرر و پروپاگاندای رسانه‌ای زیرساخت‌های یک غارت ملی و فاجعه بزرگ برای مردم در حال شکل‌گیری است. زاکانی خاطرنشان کرد: نامحرم شمردن دستگاه‌های نظارتی و حتی مسؤولان مربوط توسط برخی افراد موثر دولت پیرامون قراردادهای در نظر گرفته شده یا تنظیم شده و اخبار رسیده پیرامون آنها حکایت از وقایع خطرناک و خانمان‌سوزی دارد. وی افزود: اگر تا دیروز راجع به فساد در قراردادهای نفتی و گازی از جمله کرسنت دغدغه‌ها عنوان می‌شد، امروز ساختار و محتوای تنظیم شده در قراردادهای جدید نفتی ده‌ها و صدها قرارداد آلوده نفتی را رقم خواهد زد.
 


Page Generated in 0/0060 sec