printlogo


کد خبر: 154913تاریخ: 1394/12/18 00:00
استاندارد

برگشت 12 میلیون لیتر بنزین بی‌کیفیت
رئیس سازمان ملی استاندارد از بررسی استاندارد خودروهای جدید پژو خبر داد و درباره بنزین وارداتی گفت: ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارداتی از شمال به‌دلیل کیفیت پایین برگشت داده شد.  به گزارش تسنیم، نیره پیروزبخت در نشستی خبری با بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد جدید پژو و ایران‌خودرو موضوع مقررات و استانداردهای اجباری محصولات جدید پژو در ایران طرح شد، اظهار داشت: قرار شده در قالب یک کارگروه که اعضای آن نمایندگان سازمان استاندارد، وزارت صنعت، خودروساز داخلی و خارجی است، کیفیت و استاندارد خودروهای جدید پژو که قرار است در ایران تولید شود بررسی شود.  وی درباره کیفیت بنزین عرضه‌شده اظهار داشت: خوشبختانه آزمایشگاه ارزیابی بنزین در هرمزگان افتتاح شده است و امروز می‌توانیم کیفیت بنزین‌های وارداتی و داخلی را در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهیم.


میوه‌های تازه و تخم‌مرغ ارزان شدند
در هفته منتهی به 7 اسفند قیمت لبنیات 1/0 درصد، برنج 5/0 درصد، حبوب 2/0 درصد، میوه‌های تازه 5/2 درصد و چای 6/0 درصد افزایش و بهای تخم‌مرغ8/6 درصد، سبزی‌های تازه 2/2 درصد و گوشت مرغ 1/1 درصد کاهش داشت.
به گزارش بانک مرکزی، در این هفته اما قیمت قند و شکر، روغن نباتی و گوشت قرمز تغییری نداشت. همچنین در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 3/1 درصد افزایش داشت و هرشانه تخم‌مرغ معادل 9300 تا12500 تومان فروش می‌رفت. در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه 2 بدون تغییر بود. بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه یک به ترتیب معادل2/0 درصد و 6/0 درصد افزایش داشت. در گروه حبوب، قیمت لپه نخود معادل
0/1 درصد و لوبیا قرمز 1/0 درصد افزایش ولی بهای عدس 1/0 درصد کاهش یافت. در گروه میوه‌های تازه هم بهای همه اقلام این گروه بین 3/0 درصد تا 5/4 درصد افزایش داشت. در هفته مورد گزارش، بهای گوشت گوسفند ثابت بود. قیمت گوشت تازه گاو و گوساله معادل 1/0 درصد افزایش ولی بهای گوشت مرغ 1/1 درصد کاهش داشت. در یک سال گذشته هم بهای گروه لبنیات 2/8 درصد، تخم‌مرغ 2/21 درصد، برنج 5/16 درصد، حبوب 3/31 درصد، سبزی‌های تازه 9/32 درصد، گوشت قرمز 1/10 درصد، قند و شکر 3/18 درصد، چای 5/13 درصد و روغن نباتی 2/0 درصد افزایش داشته اما میوه‌های تازه 19 درصد کاهش یافته است.


دریاچه ارومیه با ۲۰۰ میلیارد دلار درست نمی‌شود
پیشگیری از تکرار مشکلات زیست‌محیطی همچون دریاچه ارومیه که اگر امروز 200 میلیارد دلار هم خرج کنیم، نمی‌توان آن را به حالت اولیه برگرداند، نیازمند تدوین نقشه راهی برای وضعیت آب و محیط‌زیست کشور است. به گزارش فارس محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران در صبحانه کاری با حضور رئیس سازمان محیط‌زیست در اتاق ایران با اشاره به پدیده ریزگردها گفت: امروز عراق و سوریه در منطقه قربانی کار ضداخلاقی و خلاف عرف بین‌الملل شده‌اند که به جهت خشک شدن تالاب‌ها در حال اتفاق افتادن است و این مساله اصلی‌ترین عامل افت کیفیت زندگی در 25 سال آینده خواهد بود. جلال‌پور با بیان اینکه در سال‌های گذشته از دریاچه آرال درس نگرفته‌ایم و مساله دریاچه ارومیه هم پیش آمده،‌ اضافه کرد: علت این موضوع توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های هر منطقه، نادیده گرفتن آمایش سرزمینی و بی‌توجهی به اجرای برخی پروژه‌هاست.
 


Page Generated in 0/0080 sec