printlogo


کد خبر: 154927تاریخ: 1394/12/18 00:00
اخبار

مصرف ماهی در استان کرمانشاه
به ۸ کیلوگرم رسیده است
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: مصرف ماهی در استان کرمانشاه در سال 73 به میزان 250 گرم بوده که با تلاش و کوشش کارشناسان و مسؤولان ذی‌ربط و با ایجاد کلاس‌های ترویجی و آموزشی و راه‌اندازی کارگاه‌ها و سمینارها و جلسات و برنامه‌های تحقیقی ترویجی در طول 20 سال گذشته تاکنون این رقم در سال‌جاری به 8 کیلوگرم رسیده است. وی اظهار کرد: در حال حاضر میزان سرانه مصرف ماهی در جهان
 2/19 کیلوگرم است که این رقم در ایران
2/9 کیلوگرم است. سیدفرزاد افضلی تاکید کرد: مصرف ماهی در استان کرمانشاه در سال 73 به میزان 250 گرم بوده که با تلاش و کوشش کارشناسان و مسؤولان ذی‌ربط و با ایجاد کلاس‌های ترویجی و آموزشی و راه‌اندازی کارگاه‌ها و سمینارها و جلسات و برنامه‌های تحقیقی ترویجی در طول 20 سال گذشته تاکنون این رقم در سال جاری به 8 کیلوگرم رسیده است.


کاهش سن ابتلا به نارسایی‌های کلیوی
روز 20 اسفند برابر با 10 مارس «روز جهانی کلیه» نامگذاری شده است.  روز جهانی کلیه نه فقط برای سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های مرتبط که برای برخی صنایع مانند صنعت آب نیز مهم است. در ایران نیز شرکت آب دماوند به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده آب بسته‌بندی در کشور، به‌منظور بالابردن سطح آگاهی جامعه درباره مصرف آب و بیماری‌های کلیوی، تاکنون تحقیقات و فعالیت‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف آب ترتیب داده و از حامیان روز جهانی کلیه در ایران به شمار می‌رود.  امسال در ایران، روز جهانی کلیه در حالی با شعار جهانی «زودتر اقدام کن تا پیشگیری کنی» برگزار می‌شود که بنا بر اعلام انجمن بیماران کلیوی کشور، با کاهش سن ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در ایران روبه‌رو هستیم. براساس نتایج به‌دست‌آمده از تحقیق شرکت آب دماوند و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی ایران، 48 درصد مردان و 50 درصد زنان در ایران در مقایسه با توصیه‌هاى اداره ایمنى مواد غذایى کشورهاى اروپایى، روزانه کمتر از میزان توصیه‌شده، آب مصرف مى‌کنند.


Page Generated in 0/0066 sec