printlogo


کد خبر: 154938تاریخ: 1394/12/18 00:00
اخبار

انتشار «آینه بی‌غبار»  منتخبی از مراثی فاطمی
کتاب «آینه بی‌غبار»، منتخب مراثی فاطمی از سوی 7 شاعر به گزینش استاد سیدمهدی حسینی و به همت دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر منتشر شد. مسؤول دفتر شعر مشعر با اعلام این خبر افزود: انتخاب شعر خوب، استوار و سالم، تأثیرگذار و روشنگرانه همواره دغدغه ذاکران و مرثیه‌خوانان اهل معرفت و شناخت بوده است.  از سوی دیگر، شعر«رثا» به جهت تکیه شاعر بر ذوق و احساس، همواره در معرض تهدید سقوط در ورطه دروغ‌سازی یا سطحی‌نگری است؛ شاهد بر این سخن، وفور مراثی غیرقابل دفاع در شعر شاعران ولایی‌سُرای عصر ماست.  وی با اشاره به خطاهای برخی شاعران گفت: از بزرگ‌ترین نقایص شعری و از خطاهای غیرقابل اغماض برخی شاعران ولایی‌سُرا، نگاه سطحی به تاریخ اهل‌بیت، اتکا به مراثی شفاهی، سرایش مراثی صرفاً با هدف گریاندن مخاطب و... است که در نهایت به غفلت از اهداف و وظایف مهم رسانه شعر در هیأت (ایجاد انگیزش حماسی و تقویت محبت و معرفت نسبت به اهل‌بیت با بیان مدایح ایشان) منجر شده است و امروزه، تحلیل، نقد و پالایش این شیوه مرسوم، وظیفه‌ای همگانی است. مسؤول دفتر شعر مشعر با اشاره به انتشار کتابی با موضوع منتخب مدایح فاطمی 7 شاعر ولایی در سال گذشته، گفت: «آینه بی‌غبار» دومین مجموعه گزینش و تحلیل بخشی از اشعار 7 شاعر پیشکسوت ولایی‌سُرا است که با هدف تحقق این وظیفه، تهیه و ارائه شده است.

راه‌اندازی کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم»
همزمان با آغاز طرح عیدانه کتاب، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر با پیوستن به کمپین «امسال کتاب عیدی دهیم» حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند.  گلی امامی نویسنده و مترجم، اندیشه فولادوند بازیگر سینما، سروش صحت نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون و بسیاری دیگر از اهالی فرهنگ و هنر از طریق ارائه پیامی از مردم درخواست کردند تا به مناسبت عید نوروز به همدیگر کتاب هدیه کنند تا رسم دلنشین کتابخوانی از این طریق در کشور شکل گیرد.  در طرح «عیدانه کتاب» مردم می‌توانند با ارائه کارت ملی در بازه زمانی 15 اسفند تا 15 فروردین با حضور در کتابفروشی‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند تا سقف 100 هزار تومان کتاب خریداری کنند و از 20 درصد تخفیفی که از طریق وزارت ارشاد اعمال می‌شود،
بهره‌مند شوند.
 
انتقاد کارگردان سیمرغی از برخی مسؤولان سینمایی
سعید روستایی، کارگردان آثار کوتاه و فیلم سیمرغی «ابد و یک روز» در افتتاحیه پاتوق فیلم کوتاه از موانعی که برخی مسؤولان سینمایی در مسیر فیلمسازی‌اش ایجاد کردند، بشدت انتقاد کرد.  وی هنگام دریافت جایزه گفت: هرچه دارم از فیلم کوتاه است که در قدم اول بدون هیچ حمایتی، آنها را تولید کردم البته بعدها مورد حمایت انجمن سینمای جوانان قرار گرفتم. خوشحالم که هم‌اکنون روزهای خوبی دارم و از زمین و آسمان برایم خیر می‌ریزد اما امروز که آقای فرخنده‌کیش را می‌بینم داغ دلم تازه می‌شود.  سعید روستایی با انتقاد از مدیریت فرید فرخنده‌کیش، مدیر انجمن سینمای جوانان ایران افزود: ایشان کاری با من کرد که امیدوارم با سایر دوستانم انجام ندهد. آقای فرخنده‌کیش بگذارید فیلم بسازم. هر وقت من به انجمن می‌روم دست و پایم سست می‌شود. امیدوارم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از یک مسؤول نباشم البته خدا پشت ما است و انجمن سینمای جوان فقط یک ساختمان است برای اینکه فیلم‌های کوتاه راحت‌تر ساخته شوند. من بعد از ۴ فیلم کوتاه، 2 سال است نتوانسته‌ام فیلم بسازم!

برگزاری مسابقه کتابخوانی «من زنده‌ام» در کشمیر
مسابقه کتابخوانی کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد، به‌همت مؤسسه فکری و هنری شهید مطهری در کشمیر، ۱۲ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.  کتاب «من زنده‌ام» به‌همت سید ظهیر عباس‌جعفری به زبان اردو ترجمه و در پنجم ماه محرم، در هند رونمایی شد. حجت‌الاسلام والمسلمین متو، مدیر مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی اردوزبان شهید مطهری در کشمیر، کتاب «من زنده‌ام» را به زبان اردو با شمارگان 2 هزار نسخه‌ منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0061 sec