printlogo


کد خبر: 154939تاریخ: 1394/12/18 00:00
رویدادها

شجاعی‌طباطبایی دبیر نخستین «جشنواره مردمی گرافیک عمار» شد
دبیرخانه جشنواره عمار، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی را به‌عنوان دبیر نخستین «جشنواره مردمی گرافیک عمار» معرفی کرد. این کاریکاتوریست شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به دلیل برگزاری مسابقه کاریکاتور هلوکاست به ۲۲ کشور ممنوع‌الورود شده است.  شجاعی‌طباطبایی در حال حاضر مدیریت خانه کاریکاتور انقلاب اسلامی را برعهده دارد.  نخستین جشنواره گرافیک عمار، بهار 95 در قالب‌های
« پوستر»، «اینفوگرافیک»، «جلد دفاتر تحریر»، «گرافیتی» و «عکس‌نوشت» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در موضوعات «تاریخ معاصر ایران»، « فتنه ۸۸»، «بیداری اسلامی و جهانی»، «نقد درون‌گفتمانی»، «اقتصاد مقاومتی»، «جنگ نرم» و موضوعات ویژه «ایران و آمریکا» و «حادثه هفتم تیر» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.  همچنین به منظور ترغیب هنرمندان برای تولید اثر درباره سوژه‌های بومی استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها، بخش ویژه «سوژه‌های بومی» در این فراخوان گنجانده شده است و فعالان حوزه گرافیک می‌توانند آثار خود را درباره سوژه‌های «شهدای انقلاب»، «کمک‌های مردمی پشت جبهه» و «تاریخچه و ابعاد قانون رضاخانی کشف حجاب در شهرها و روستاها» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

تجلیل از عباس براتی‌پور در بیست‌و‌دومین شب شاعر سازمان اوج
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، آیین بزرگداشت استاد عباس براتی‌پور در بیست‌ودومین محفل شب شاعر سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود. در این مراسم که قرار است روز سه‌شنبه 18 اسفند ساعت 16 در نخلستان سازمان اوج برگزار شود، با حضور اهالی فرهنگ و هنر و همچنین چهره‌های نام‌آشنای ادبیات کشور از یک عمر فعالیت‌های پرثمر ادبی عباس براتی‌پور تقدیر و تجلیل به‌عمل خواهد آمد. علیرضا قزوه، اسماعیل امینی، رضا اسماعیلی، یاور همدانی و... از جمله چهره‌هایی هستند که امروز در این مراسم حضور خواهند یافت. عباس براتی‌پور متولد 1322 تهران است که از وی آثاری نظیر  بهت نگاه،  وعده دیدار، عطش عشق،  داغ تشنگی، سوار مشرقی، در ساحل علقمه، ماه در فرات، بر جبین صبح و... منتشر شده است. گفتنی است سازمان هنری رسانه‌ای اوج پیش از این بزرگداشت 21 چهره ادبی کشور را تحت عنوان سلسله نشست
«شب شاعر» برگزار کرده بود.

انتقاد ایوبی از عدم اختصاص بودجه به سازمان سینمایی
رئیس سازمان سینمایی در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران این سازمان اعلام کرد برخی وعده‌ها و تفاهمنامه‌ها در زمینه بودجه این سازمان از 2 سال پیش تاکنون محقق نشده است.  حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی گفت: همه ما در این سازمان دست به دست هم داده‌ایم تا یکی از پروژه‌های سنگین جمهوری اسلامی ایران را که همان سینماست پیش ببریم. پروژه سینمای ایران با تمام مشکلات موجود پیش می‌رود.  وی ادامه داد: ما در روزهای اول فعالیت خود در سازمان سینمایی، تفاهمنامه‌های مختلفی امضا کردیم اما در زمان عمل هیچ‌کدام از این تفاهمنامه‌ها به مرحله اجرا نرسید و ما ماندیم و همین بودجه اندکی که در سازمان سینمایی داریم. ایوبی درباره شرایط سینمای ایران در سال 95 افزود: امیدوارم سال آینده سال خوبی برای سینمای ایران باشد و همه چیز به خوبی پیش رود و در حوزه بودجه از ماه رمضان خارج شویم و به دیگر ماه‌های سال برسیم!

کتایون ریاحی: فیلمنامه‌ها تلخ شده‌اند
کتایون ریاحی با اشاره به فیلمنامه‌هایی که این روزها می‌خواند بیان کرد بیشتر این آثار تلخ شده‌اند و جای موضوعات امیدبخش در آنها خالی است. به گزارش مهر، این بازیگر قدیمی درباره اینکه چه زمانی دوباره به سینما بازمی‌گردد، بیان داشت: اگر نقش، گروه و کارگردان و در کل مجموعه یک کار به گونه‌ای باشد که بتواند مرا برای بازیگری وسوسه کند حتما به این حرفه بازمی‌گردم ولی آیا می‌توان چنین گروهی را یافت؟ وی که این روزها اخبار سینمایی را پیگیری می‌کند با اشاره به اینکه فیلم «ابد و یک روز» را در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر دیده است، درباره فیلمنامه‌ها اظهار کرد: من این فیلم را در ایام جشنواره دیدم و اکنون هم یکی از سرگرمی‌هایم این است که فیلمنامه‌ها را می‌خوانم تا ببینم فیلمنامه‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و چه روندی دارند. با این حال در این مدت که بعضی کارها را خوانده‌ام، فکر می‌کنم فیلمنامه‌ها تا حدی تلخ شده‌اند.


Page Generated in 0/0061 sec