printlogo


کد خبر: 154949تاریخ: 1394/12/18 00:00
عبدالحکیم عبدالناصر اعراب را به مجازات خائنان سعودی فراخواند
حزب‌الله سپر محافظ امت عرب

گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله در سخنرانی روز یکشنبه خود که در بردارنده پاسخ او به ادعای شورای همکاری خلیج فارس درباره حزب‌الله لبنان بود، آنجا که می‌خواست از نفاق همیشگی سعودی‌ها و شیوخ عربی برای گریز از رویارویی با رژیم صهیونیستی پرده بردارد، یادآوری کرد: «هر نظام یا ارتشی که آماده نبرد با اسرائیل شد، رژیم سعودی از شیعه و سنی سخن گفت؛ آیا جمال عبدالناصر شیعه بود یا ملت فلسطین شیعه هستند؟» بدین ترتیب او با یک تیر 2 نشان زد و هم جنبش مقاومت را دنباله تاریخی جنبش ناسیونالیسم عربی ناصر علیه اشغالگری اسرائیل دانست که به یک شکل با اتهام «تشیع» مورد حسادت شیوخ نفتی خلیج فارس قرار گرفته و هم بدین وسیله جایگاه حزب‌الله را در حفظ عزت و کرامت عربی به رخ سعودی‌های مدعی رهبری جهان عرب کشید.
حال فرزند بزرگ‌ترین رهبر مصر در دوران معاصر هم به میدان می‌آید تا بر قیاس نصرالله مهر تاییدی بزند و بیش از پیش عربستان و هم‌پالکی‌هایش را تحقیر کند.«عبدالحکیم عبدالناصر» حزب‌الله را جنبش عربی مقاومت در برابر دشمن اسرائیلی توصیف می‌کند: «حزب‌الله سپر محافظ امت عربی شمرده می‌شود، بویژه پس از خسارت‌های سنگینی که به رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس آن در جهان عرب وارد کرده است که از جمله آن تلفات سنگین اسرائیل در جنگ تابستان 2006 علیه لبنان بود».
سپس او ادعای رهبری عربستان بر جهان عرب را باطل می‌کند: «امت عربی خائنان عرب و در رأس آن حکام سعودی را که خدمتگزار صهیونیسم هستند، مجازات خواهند کرد».
عبدالناصر همچنین بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس علیه حزب‌الله را انحراف جهان عرب توصیف  کرد: «این تصمیم سبب دامن زدن به اختلافات طایفه‌ای و به نفع رژیم صهیونیستی تمام می‌شود. حزب‌الله از هر مقاومت عربی که هدف از آن نابودی رژیم صهیونیستی باشد حمایت می‌کند، بنابراین شورای همکاری و اتحادیه عرب باید از تصمیم خود در تروریستی خواندن حزب‌الله صرف نظر کنند».
او که یادگار محبوب‌ترین رهبر مصر و نماد بزرگ‌ترین جنبش مقاومت عربی در میانه قرن بیستم است، بیانیه شورای همکاری در تروریستی خواندن حزب‌الله  را نشانه سردرگمی سعودی‌ها و تلاشی مایوسانه‌شان برای سلب اراده مردم عرب حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: «تصمیم شیخ‌نشین‌های خلیج فارس برخاسته از رویارویی حزب‌الله با تروریسم در سوریه یعنی داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی است. حزب‌الله توانسته در مهار سرکشی تروریست‌ها در سوریه شریک باشد و همین امر برخی شیخ‌نشین‌های حامی تروریسم را ناراضی کرده است».
عبدالحکیم ناصر تحولات منطقه را نزاع عربی - اسلامی با پروژه صهیونیستی-آمریکایی - سعودی می‌داند: «این پروژه حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی را مد نظر دارد تا دوره اشغالگری این رژیم بر مقدسات فلسطین طولانی‌تر شود. پروژه صهیونیست‌ها آتش‌افروزی در منطقه عربی است، به گونه‌ای که نزاع بین اعراب از کشوری به کشوری دیگر گسیل داده شده و آنها را از جهت اصلی قطب‌نمای خود که به سمت قدس تنظیم شده است، منحرف کند. حکام سعودی که سرکردگی تجاوز علیه سوریه و ملت آن را برعهده دارند و با پول و سلاح از تروریسم حمایت می‌کنند از طریق بیانیه خود در شورای همکاری قصد توجیه خیانت‌های خود و ملاقات‌ها و بلکه اتحادشان با اسرائیلی‌ها علیه سوریه و مقاومت را داشتند».
او حزب‌الله را خط مقدم مقاومت دانست که مواضع آن افتخاری برای هر فرد یا کشور عربی است، چرا که جنگی خونین علیه تروریسم در منطقه را رهبری می‌کند و خطاب به شیخ‌نشین‌های عربی گفت:«آن کسی که حزب‌الله را سازمان تروریستی توصیف می‌کند، چیزی از هویت عربی، وحدت و مبارزه با تروریسم نمی‌داند».


Page Generated in 0/0060 sec