printlogo


کد خبر: 154971تاریخ: 1394/12/19 00:00
تأکید آیت‌الله یزدی بر تبعیت از قانون در اجلاسیه پایانی مجلس خبرگان رهبری
رایزنی برای حضور بنده در خبرگان پنجم دروغ است
آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان این بار نیز سربلند شد

گروه سیاسی: نوزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز سه‌شنبه ۱۸ اسفند به ‌ریاست آیت‌الله یزدی برگزار شد.این اجلاسیه، آخرین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم بود و به‌گفته اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، خردادماه سال آتی اعضای جدید مجلس خبرگان رهبری اولین اجلاسیه از دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری را برگزار خواهند کرد.
اجلاسیه دیروز مجلس خبرگان رهبری با سخنان آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری آغاز شد. آیت‌الله یزدی در ابتدای سخنرانی خود گفت: پس از قرن‌ها به دست امام راحل و پشتیبانی مردم از حضرت امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی ایران با عبور از فراز و نشیب‌ها تصویب شد و جهان جمهوری اسلامی ایران را تحت عنوان نظام ولایت فقیه براساس سیستمی که امام برای حاکمیت فقیه - که همان ولایت برای پیامبر و ائمه است - طرح‌ریزی کرده بودند به رسمیت شناخت. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از حساس‌ترین وظایف مجلس خبرگان مراقبت از تغییر نیافتن هویت ولایت فقیه آن طور که امام آن را طرح‌ریزی و اجرا کرده بودند، است، ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری باید مراقب استمرار این مجلس باشد و در شرایط لازم به تعیین فقیه بپردازد که به‌طور طبیعی مراقبت از طبیعت سیستم حاکمیت فقیه است. به گزارش تسنیم، آیت‌الله یزدی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 7 اسفند، گفت: انتخابات آبرومندانه‌ای در کشوری پهناور برگزار شد حتی قطره خونی از دماغ کسی بیرون نیامد که این نشان از آرامش کشور دارد. وی ادامه داد: کسانی بعد از انتخابات شکایت‌هایی به‌طور مثال درباره خرید و فروش رأی یا تخلفاتی که انجام شده داشته‌اند که این موارد در شورای نگهبان در حال بررسی است. رئیس مجلس خبرگان رهبری با خطاب قرار دادن نمایندگانی که به مجلس دهم راه یافته‌اند، ادامه داد: مردم به‌خوبی به وظایف‌شان عمل کرده‌اند و به‌پشتیبانی از نظام با حضور بیشتر از 62 درصد پای صندوق‌های رأی به وظایف‌شان عمل کردند و نمایندگان الان واقعاً باید به مردم خدمت کنند و مشکل آنها را حل کنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با خطاب قرار دادن دولت تصریح کرد: نباید با لبخند دشمن خوشحال باشیم بویژه دشمن شناخته شده که در رأس آنها شیطان بزرگ آمریکا است.وی افزود:‌ افرادی مانند رئیس‌جمهور و بنده که دیگر بزرگ شده‌ایم باید متوجه فریب‌ دشمن شناخته‌شده باشیم و گول آنها را نخوریم. رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: خوشبختانه من رأی نیاوردم و در آینده در خدمت شما نیستم و از این بابت خوشحال هستم. آیت‌الله یزدی اظهار داشت: در چند روز گذشته صحبت‌هایی مطرح شده است که دروغ است و نه بنده و نه جامعه مدرسین از کسی نخواسته‌ایم کنار برود تا من در مجلس خبرگان حضور پیدا کنم و اینها حرف‌های بافته ‌شده است که از سوی برخی ارائه شده است. وی گفت: بعد از اعلام نتایج انتخابات خبرگان صراحتاً اعلام کردم از قانون اطاعت می‌کنم و تسلیم قانون هستم و قانون را بیشتر از همه چیز محترم می‌دانم.رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قانون گفته من نیستم و دیگران هستند که به آن احترام می‌گذارم، باری از دوشم برداشته شده که خدا را شاکرم.
آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان سربلند شد
آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان به‌عنوان شخصیت مدعو و میهمان در آخرین اجلاس مجلس خبرگان پیرامون روند برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه گزارشی ارائه کرد. براساس ماده 52 آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری از آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان به‌عنوان شخصیت مدعو و میهمان ویژه دعوت به عمل آمد تا در آخرین اجلاس مجلس خبرگان رهبری که دیروز در مکان مجلس قدیم برگزار شد،  پیرامون روند برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه گزارشی ارائه کند. آیت‌الله احمد جنتی نیز با اشاره به تلفیق دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از محاسن و معایب تجمیع این دو انتخابات سخن گفت.   دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه عده‌ای در تلاش بودند شورای نگهبان را به چالش بکشند که این امر نیاز به بررسی و واکاوی بیشتری دارد، ادامه داد: بحمدالله شورای نگهبان با تکیه بر مبانی اصیل انقلاب و آرمان‌های حضرت امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، این بار نیز از آزمایش سربلند بیرون آمد. آیت‌الله جنتی با انتقاد از کثرت ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، این موضوع را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد و افزود: در این ایام، فشار سنگینی بر شورای نگهبان وارد آمد، در حالی که اگر در حین ثبت‌نام نامزدهای دو مجلس یک چارچوب مشخص معیّن می‌شد از حجم این فشار کاری کاسته می‌شد؛ چرا که مثلاً برای کاندیداتوری مجلس خبرگان رهبری که اعلمیت و شرایطی دیگر وضع شده افرادی ثبت‌نام کرده بودند که اساساً تحصیلات حوزوی نداشتند و در ابعاد دیگر هم فاقد شرایط اولیه بودند. دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: افرادی نیز بودند که از نظر علمی مورد تایید بودند اما در سایر شرایط، صلاحیت آنها احراز نشده و عده‌ای همین را مستمسکی برای فشار به شورای نگهبان قرار دادند. آیت‌الله جنتی در پایان درباره جایگاه والای ولایت فقیه مطالبی بیان کرد و گفت: «تضعیف جایگاه ولی‌فقیه و رهبری نظام نتیجه‌ای جز به مخاطره انداختن نظام اسلامی و کشور ندارد. چرا عده‌ای نمی‌خواهند ببینند وجود و حضور ولی‌فقیه چگونه کشور را از بحران‌ها بویژه بحران‌های منطقه‌ای که امروز در کشورهای همسایه شاهد آن هستیم حفظ کرده، امیدواریم خداوند به مقام معظم رهبری، سلامتی و طول عمر با عزت عنایت فرماید».


Page Generated in 0/0233 sec