printlogo


کد خبر: 154982تاریخ: 1394/12/19 00:00
اخبار

 ابلاغ دستورالعمل واگذاری مسکن‌مهر بدون متقاضی
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی به استان‌ها خبر داد و گفت: متقاضی باید ظرف یک هفته ۵۰ درصد آورده را پرداخت کند. به گزارش تسنیم، احمد اصغری‌مهرآبادی در این‌باره افزود: بر این اساس ادارات کل راه‌وشهرسازی در شهرهای 25 هزار نفر جمعیت و بالاتر، بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و شرکت عمران شهرهای جدید موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن‌مهر ساخته‌شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و مبلغ برآورد تقریبی آورده متقاضی تعیین کرده و اطلاع‌رسانی لازم در این‌باره را انجام دهند. وی تاکید کرد: دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی مرحله اول، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل 35 سال سن) که از تاریخ 22 بهمن‌ماه سال 1357 از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند، اقدام کنند. وی تصریح کرد: در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد مبلغ آورده متقاضی متناسب با پیشرفت فیزیکی خواهد بود.


کاهش تولید در ۲۵ رشته صنعتی
رشد منفی در بخش‌های مختلف صنعت متفاوت است و حدود 60 رشته صنعتی وجود دارد که در 25 رشته کاهش تولید روی داده است.  محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که با توجه به رشد منفی صنعت در سال 94 و رکود حاکم بر صنایع، وزارت صنعت چه برنامه‌ای برای اصلاح این وضعیت در سال 95 دارد، گفت: رشد منفی در بخش‌های مختلف صنعت متفاوت است و در حدود 60 رشته صنعتی داریم که در 25 رشته شاهد کاهش تولید هستیم، در برخی رشته‌ها مانند فولاد در حالت سربه‌سر هستیم و در برخی رشته‌ها هم افزایش تولید داریم.  وی افزود: در برخی صنایع مانند خودرو در کل سال و در مقایسه با سال گذشته با کاهش 11 درصدی تولید روبه‌رو بودیم و در برخی بخش‌ها مانند صنایع کانی و معدنی و لوازم‌خانگی شاهد افزایش تولید بوده‌ایم. وی تحرک در برخی بخش‌ها از جمله صنعت ساختمان را یکی از نقاط قوتی دانست که در سال 95 باید به آن توجه ویژه‌ای شود، چراکه بیش از 70 صنعت مرتبط با صنعت ساختمان است.


مجلس بودجه 95 را هفته سوم فروردین بدهد
امیدواریم مجلس در وقت لازم بودجه را به دولت بدهد، حتی اگر هفته سوم فروردین هم بودجه را به دولت بدهد، خوب است.  به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار داشت: رشد اقتصادی در سه‌ماهه سوم امسال مثبت 8/0 درصد و برای ٩ماهه اول نیز مثبت 7/0 درصد بوده و پیش‌بینی می‌کنیم رشد اقتصادی امسال به مثبت یک درصد برسد. وی درباره معوقات بانکی خاطرنشان کرد: یک گروه از بدهکاران به دلیل شرایط عمومی کشور ناتوان از بازپرداخت تسهیلات هستند، باید به این اشخاص کمک کرد، بنابراین همه استانداران موظف به بررسی مورد به مورد این گروه شدند تا آنها بتوانند سرپا بمانند. بخشی نیز خواسته‌اند سوءاستفاده کنند که مرجع قضایی باید آنها را تعقیب کند.  وی در ادامه گفت: به استانداران ابلاغ شد کارگروهی را در استان خود تشکیل داده و وضعیت تک‌تک واحدهای بدهکار را بررسی کنند تا در صورت لزوم وام دیگری پرداخت یا بدهی استمهال شود. وی ادامه داد: ما برای تادیه بدهی‌های دولت به بانک مرکزی از سال 95 برنامه‌ریزی کردیم تا ظرف 2 سال از طریق اوراق مالی، همه بدهی‌ها را تادیه کنیم.   وی درباره اقساط وام مسکن نیز گفت: حداکثر سودی که از افراد گرفته می‌شود، 10 درصد بوده و الباقی سود را دولت می‌پردازد. در مرحله اول تعدیل سود، موافقتنامه 200 میلیارد تومانی با بانک مسکن امضا شده که مابه‌التفاوت سود وام مسکن را دولت می‌پردازد.


Page Generated in 0/0086 sec