printlogo


کد خبر: 154988تاریخ: 1394/12/19 00:00
وضعیت اسفناک سوختگی در کشور

گروه اجتماعی: وضعیت سوختگی در کشور اسفناک است و در این زمینه ۴۰ سال از استانداردهای دنیا عقب هستیم. به گزارش «وطن امروز»، جواد فاطمی، رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وضعیت اسفناک سوختگی در کشور، گفت: سوختگی مختص کشورهای فقیر است و در کشورهای توسعه یافته مشکل سوختگی تا حد زیادی حل شده است.
وی یادآور شد: آمار سوختگی در کشور ما بسیار بالاست و ۱۸۰ هزار نفر در سال می‌سوزند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر می‌میرند. یعنی روزی ۱۰ نفر در کشور به دلیل سوختگی
 فوت می‌کنند.
فاطمی با بیان اینکه از لحاظ استانداردهای سوختگی ۴۰ سال از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم، گفت: در کشورهای توسعه یافته به دلیل پیشگیری، آمار سوختگی کاهش یافته و از هر هزار نفر ۵ نفر می‌سوزند که این آمار در کشور ما ۴۰ نفر است و در اتیوپی ۸۰ نفر. وی با بیان اینکه در کشور ما سوختگی در سال ۱۹۹۰ دهمین عامل مرگ زودهنگام بوده است، افزود: در حال حاضر سوختگی به هشتمین علت مرگ زودهنگام در کشور تبدیل شده، یعنی 3 پله نیز سقوط کرده‌ایم. رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هزینه‌های سوختگی در کشور بیان داشت: هر درصد سوختگی ۵ میلیون هزینه درمان دارد و فردی که دچار ۳۰ درصد سوختگی شده باشد باید ۱۵۰ میلیون هزینه کند که چنین پولی را بیماران سوختگی که به طور معمول افراد فقیر هستند، ندارند. همچنین این درمان‌ها جزو بیمه قرار نمی‌گیرد و بیمه مدعی است عمل‌های سوختگی، عمل‌های زیبایی است بنابراین بیشتر افرادی که دچار سوختگی بالا هستند یا فوت می‌کنند یا دچار عارضه می‌شوند.


Page Generated in 0/0047 sec