printlogo


کد خبر: 154989تاریخ: 1394/12/19 00:00
واردات ترامادول در پوشش محموله پتو!

گروه اجتماعی: یک محموله بزرگ قرص روانگردان ترامادول به ارزش هزار و سیصد میلیارد ریال که در محموله پتو جاسازی شده بود، توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شد.
به گزارش فارس، محموله قاچاق حاوی حدود 13 میلیون قرص ترامادول که از بندر خرمشهر از طریق ترانزیت کالا و به عنوان محموله پتو اظهار و بارگیری شده بود، در حالی که جهت تخلیه محموله قاچاق از مسیر منحرف شده بود، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در انباری در اطراف تهران کشف و توقیف شد.
گفتنی است، در صورت تخلیه داروها و بارگیری پتو به جای آن و بستن پلمب‌ها هیچ‌گونه مشکلی بابت ترخیص کالا در گمرک مقصد به‌وجود نمی‌آید، چرا که در مقصد، بار محموله و اظهارنامه با هم مطابقت دارند. قاچاقچیان داروهای یادشده را تخلیه کرده و در حال بارگیری پتو بودند که طی عملیاتی هماهنگ، عناصر اصلی این شبکه دستگیر و روانه زندان شدند. براساس گفته‌ کارشناسان سازمان غذا و دارو،‌ ایران واردات رسمی داروی ترامادول از هیچ کشور خارجی ندارد و با توجه به مخدر بودن داروی یادشده، صادرات آن نیازمند دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو است. همچنین فروش این دارو در ایران کنترل شده و فقط با نسخه پزشک است و از طریق داروخانه به بیماران عرضه می‌شود. این دارو با توجه به مخدر بودن آن، با نسخه پزشک بسته‌ای 17هزار و500 تومان به فروش می‌رسد که در بازار آزاد قیمت آن حداقل 100 هزار تومان است. ضعف و کمبود امکانات و تجهیزات در گمرکات سبب افزایش میزان قاچاق بویژه در حوزه مخدرها شده است، با توجه به اینکه قاچاق دارو تهدید جدی برای سلامت شهروندان است، بنابراین شایسته است مدیران مربوطه با اتخاذ راهکارهای علمی و عملی با این پدیده شوم با جدیت برخورد کنند. گفته می‌شود، جوانان دانشجوی دانشگاه‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی یکی از اهداف شوم قاچاقچیان این قرص‌ها به شمار می‌روند.


Page Generated in 0/0104 sec