printlogo


کد خبر: 154990تاریخ: 1394/12/19 00:00
نبض جامعه

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد
کشف 576 تن مواد مخدر در 11 ماه
طی 11 ماهه امسال 576 تن و 606 کیلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 15 درصد رشد داشته است. به گزارش ایرنا، پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف  576 تن و 606 کیلوگرم مواد مخدر طی 11ماهه سال جاری خبر داد و افزود: مورفین با 23 درصد کاهش، 7 هزار و 867کیلوگرم کشف شد و رقم کشف تریاک با 12 درصد افزایش، 439 هزار و 835 کیلوگرم بود. وی گفت: همچنین 88 هزار و 971 کیلوگرم حشیش با 24 درصد رشد، یکهزار و 669 کیلوگرم شیشه با 26 درصد کاهش، سایر مواد مانند گراس و کوکائین با 22هزار و 251 کیلوگرم و 73 درصد رشد از دیگر کشفیات مواد مخدر طی 11 ماهه گذشته است. افشار تصریح کرد: همچنین میزان کشفیات قرص و آمپول 80 درصد کاهش و پیش‌سازها 251 درصد رشد داشت. وی ادامه داد: میزان عملیات برای کشفیات مواد مخدر در کشور نیز 13 درصد رشد داشت که در این مدت 229 هزار و 881 قاچاقچی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشته است.

جزئیات بیمه خانواده شهدای منا
بودجه بیمه خانواده شهدای منا از سوی سازمان حج و زیارت پرداخت می‌شود و براساس مقدار این بودجه بنیاد شهید، همسر و فرزندان این شهدا را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد. حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره خدماتی که قرار است به خانواده‌های شهدای منا ارائه شود، به ایلنا گفت: در جلسه‌ای که با قاضی‌عسکر، نماینده ولی‌فقیه در امورحج و زیارت داشتیم و براساس نظری که از دفتر رهبر انقلاب گرفتیم؛ توافق شد افرادی که در منا کشته شدند به عنوان شهدای منا مطرح شوند. وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمی که گرفته شده‌است؛ همسر و فرزندان این شهدا تنها تحت پ‍وشش خدمات فرهنگی بنیاد مانند استفاده از سهمیه دانشگاه، استفاده از مدرسه شاهد، معافیت از سربازی براساس ضوابط قرار می‌گیرند و حقوقی به آنها تعلق نمی‌گیرد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بیمه این افراد اظهار داشت: قرار شده است سازمان حج و زیارت بیمه همسر و فرزند این شهدا را تقبل کند و بودجه آن را در اختیار ما قرار دهد، ما هم براساس بودجه‌ای که این سازمان به ما می‌دهد، همسر و فرزندان این شهدا را تحت پوشش بیمه بنیاد شهید قرار می‌دهیم.وی با اشاره به اینکه تعداد همسر و فرزندان این شهدا در مجموع به حدود ۴۶۲ نفر می‌رسد، افزود: ارائه خدمات به این افراد شروع شده و خانواده‌ها نیز برای گرفتن خدمات به ما مراجعه کرده‌اند.

ویژه برنامه‌های نوروزی برج میلاد
مدیر عامل برج میلاد تهران درباره ویژه‌برنامه‌های برج میلاد در نوروز 95 توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا شریفی، مدیرعامل برج میلاد به اهم برنامه‌های نوروز 95 اشاره کرد و بیان داشت: برنامه ویژه نوروز سال95 با عنوان نوروزگار از دوم فروردین تا 12 فروردین برگزار می‌شود. وی با اشاره به تقارن آغاز سال 95 با میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: به دلیل این تقارن برنامه‌های خاصی را به مناسبت روز مادر، بزرگداشت زن در برج میلاد برگزار می‌کنیم. به گفته مدیرعامل برج میلاد تهران، در ویژه‌برنامه نوروز 95 مجموعه نوروزگار با فعالیت حدود 20 غرفه در بخش‌های بازی برای کودکان و فروشگاه و صنایع دستی در خدمت شهروندان است. شریفی خانواده‌محوری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برج میلاد در تمام برنامه‌ها بویژه برنامه نوروز اعلام کرد و افزود: یک بخش از برج امسال به ورک شاپ صنایع دستی اختصاص پیدا می‌کند و 40 هنرمند امکان نمایش آثار و فروش را خواهند داشت. نمایشگاه نوروز ملل نیز با همکاری موسسه فرهنگی اکو برنامه‌ای را تحت عنوان نوروز خانواده برگزار کرد تا کشورهایی که عضو اکو هستند عکس‌های خود از نوروز و صنایع دستی را به نمایش بگذارند. شریفی ادامه داد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های میدانی و موسیقی اقوام امسال نیز با همکاری صداو سیما جشن بزرگ روز جمهوری اسلامی در تاریخ 12 فروردین برگزار می‌شود. وی با اشاره به برنامه برج در راستای حمایت از کودکان کار تصریح کرد: ما کودکانی که در سطح شهر نوازندگی می‌کردند را شناسایی و ارزیابی کردیم و بر این اساس محفل‌های کوچه نوازها را تشکیل دادیم.


Page Generated in 0/0050 sec