printlogo


کد خبر: 155006تاریخ: 1394/12/19 00:00
رویدادها

برگزاری نشست رسانه‌ای
جشنواره جهانی فیلم فجر
نخستین نشست رسانه‌ای سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره، رضا کیانیان رئیس کاخ جشنواره، امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل و علیرضا شجاع‌نوری مدیر جلسات نشست‌ها با حضور اصحاب رسانه در سینما چارسو برگزار شد. در ابتدای نشست که اجرای  آن بر عهده کیوان کثیریان بود، رضا میرکریمی دبیر این جشنواره طی سخنانی گفت: ماه‌های پیش که این مسؤولیت را به من پیشنهاد دادند انگیزه‌ای برای پذیرش آن نداشتم مگر برای شناساندن جایگاه سینمای ایران در جهان و کمک کردن به یک رویکرد فرهنگی مهم همچون فجر که به نظر می‌رسد هنوز جایگاه خودش را پیدا نکرده تا جایی که برخی به اصل برگزاری آن تا چندی پیش ایراد می‌گرفتند. دبیر سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: یکی از برنامه‌هایی که داشتم این است که این جشنواره به صورت هدفمند برگزار شود به همین دلیل به تمام جشنواره‌هایی که پیش از این برگزار شده بود و نحوه اجرایشان نگاه کردم. وی افزود: بخش مسابقه جشنواره در یک بخش خلاصه شده و آن سینمای سعادت است چرا که در سال‌های گذشته خیلی مشخص نبود که برنده میدان کیست. در مجموع 15 فیلم به نمایش در خواهند آمد که 3 اثر ایرانی و 12 فیلم نیز خارجی هستند. در بین این آثار فیلم‌های کوتاه 15 دقیقه‌ای داریم که نمایش داده خواهند شد. این اتفاق نیز پروتکل بسیاری از جشنواره‌های خارجی است. بخش سینما آسیا و کشورهای اسلامی نیز دیگر رقابتی نیست. وی در ادامه افزود: جایزه مصطفی عقاد که پیش از این در جشنواره جهانی فیلم فجر وجود داشت به محمد امین (ص) تغییر نام داده که رویکردی در راستای کرامت انسانی و مشی حضرت رسول (ص) دارد.  

لیست اکران نوروزی فیلم‌ها قطعی شد
سرانجام و بعد از چند روز گمانه‌زنی‌های عجیب برخی رسانه‌ها همانطور که چندی پیش اعلام کرده بودیم، فیلم‌های «بادیگارد»، «ابد و یک روز»، «کفش‌هایم کو؟»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «خشم و هیاهو» به همراه فیلم «من سالوادور نیستم» که همچون نورچشمی سینما(!) در پیش اکران نوروزی چند روزی است وارد چرخه اکران شده است، به عنوان آثار اکران نوروز 95 قطعی شدند و این در حالی است که قرار بود فیلمی با موضوع کودک و نوجوان نیز به این لیست اضافه شود. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام تصویب آیین‌نامه اکران فیلم‌های نوروزی در جلسه روز 17 اسفندماه فیلم‌های «بادیگارد» به سرگروهی استقلال، «ابد و یک روز» به سرگروهی سینما آزادی، «کفش‌هایم کو؟» در گروه سینمایی زندگی، «خشم و هیاهو» در گروه سینمایی اریکه ایرانیان، «پنجاه کیلو آلبالو» در گروه سینمایی کورش و فیلم سینمایی «من سالوادور نیستم» به سرگروهی ماندانا را به عنوان آثار اکران نوروزی سینما عنوان کرد و این در حالی است که فیلم‌های «چهارشنبه» و «نیم رخ‌ها» از آثار جشنواره فجر اخیر هم این هفته در گروه «هنر و تجربه» اکران نوروزی خود را آغاز می‌کنند.

رونمایی از پوستر جشنواره جهانی فیلم فجر
با رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و برگزاری نخستین نشست خبری دبیر جشنواره این رویداد بین‌المللی سینمای ایران مسیر خود را برای برگزاری جشنواره در اردیبهشت‌ماه سال آینده آغاز کرد. پوستر این جشنواره پیش از آغاز نشست خبری در پردیس سینمایی چارسو رونمایی شد که در آن تصویری از عزت‌الله انتظامی در فیلم سینمایی «گاو» به چشم می‌خورد. رضا کیانیان در این مراسم با اشاره به اینکه بسیار آرزومند بود تا عزت‌الله انتظامی در این مراسم حضور داشته باشد، دلیل عدم حضور این بازیگر پیشکسوت را بیماری وی دانست.

اقدامی فریبنده برای جذب مخاطب!
فیلم «من سالوادور نیستم» با بهره‌گیری از شوخی‌های فیلمفارسی‌گونه و با داستانی بی‌مایه تنها از طریق حضور رضا عطاران و استفاده از بازیگر زن خارجی و لوکیشنی که در برزیل برپا داشت، درصدد جذب گیشه بوده است و در زمان اکران هم شاهد بنرها و پوسترهایی نامتعارف در اندازه‌هایی بزرگ و با جاذبه‌گری بازیگر زن فیلم جهت تصاحب رکورد فروش بوده‌ایم و حال این بنرها که حتی بر سردر برخی سینماها هم نصب شده است توسط ماموران اماکن به پایین کشیده شده است. اما نکته عجیب در این‌باره این است که طبق گفته یکی از عوامل پخش «من سالوادور نیستم» تصاویر تبلیغاتی فیلم با مجوز ارشاد آماده و بر سردر سینماها نصب شد.


Page Generated in 0/0055 sec