printlogo


کد خبر: 155197تاریخ: 1394/12/25 00:00
پشت‌پرده جدید از عدم ثبت‌نام کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال
احتمال نام‌نویسی دوباره

باربد بهراد: وقتی در شامگاه روز شنبه
22 اسفندماه اعلام  شد کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نکرده برای خیلی‌ها علامت سوال بزرگی به وجود آمد که چرا باید این اتفاق عجیب رخ دهد؟ به فاصله 48 ساعت بعد از اتفاقات روز شنبه حالا کفاشیان کدهایی را درباره اساسنامه می‌دهد و این یعنی منتظر خیلی از اتفاقات باشید. بزرگ‌ترین دغدغه وزارت ورزش برای انتخابات فدراسیون فوتبال در اردیبهشت‌ماه سال آتی، منصرف کردن علی کفاشیان بود؛ اتفاقی که در عین ناباوری شامگاه شنبه رخ داد و رئیس فدراسیون با عدم ثبت‌نامش همه را در حیرت فرو برد. او که 8 سال تمام مقاومت کرد و حتی دولت سابق با همه ابزارهایش نتوانست او را منصرف کند چرا حالا باید اینچنین ساده پا پس بکشد؟ کفاشیان در نخستین مصاحبه‌اش در جمع خبرنگاران مدعی شد برای سود فوتبال و اینکه بیشتر از این به‌خاطر زدن او فوتبال را نزنند، ترجیح می‌دهد در انتخابات نباشد اما قطعا پشت‌پرده‌ای ورای این حرف وجود داشت. حضور چند ساعته آقای رئیس در بازداشتگاه اوین نتوانسته بود موجب انصراف او شود اما حالا چگونه او به فکر نفع فوتبال افتاده است؟ سرانجام مصاحبه دوم او در روز یکشنبه کدهای واقعی را مخابره کرد. علی کفاشیان با پیش کشیدن بحث تصویب اساسنامه دنبال همان بازی‌ای را گرفت که وزارت ورزش مقدماتش را برای زدن فدراسیون او مهیا ساخته بود. رئیس فدراسیون مدعی شد بدون تصویب اساسنامه در هیات دولت امکان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال وجود ندارد.
2 هفته قبل مردان وزارت ورزش مدعی شدند برخلاف صحبت‌های مطرح شده، هرگز اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال 1387 توسط دولت نهم تصویب نشده است. کیومرث هاشمی در سندی ادعا کرد اساسنامه در هیات وزیران به ریاست معاون اول وقت رئیس‌جمهور مصوب شده اما دبیرخانه هیات دولت مدعی شد سندی در این‌باره وجود ندارد. حالا علی کفاشیان بازی وزارت ورزش را ادامه می‌دهد و می‌گوید از آنجایی که عنوان شده اساسنامه ما تصویب نشده است باید در دولت این اساسنامه مصوب شود تا پس از آن ما بتوانیم انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم. این حرف او یک معنا ندارد. چون اساسنامه تصویب نشده بود همه نامنویسی‌ها به صورت خودکار مردود می‌شود و تازه پس از تصویب اساسنامه جدید، فدراسیون فوتبال باید مجددا ثبت‌نام را انجام دهد. اما اگر وزارت ورزش نخواهد زیر بار این حرف برود آن وقت یک خلأ بزرگ قانونی وجود دارد، چرا که طی اساسنامه سابق که باید طبق آن عمل کرد نه اساسنامه‌ای که سال 87 مطرح شد، نواب رئیس باید در انتخابات منتخب شوند و چون در روز شنبه هیچکس در این سمت ثبت‌نام نکرد یک مشکل بزرگ در انتخابات پیش‌روی همه قرار می‌گیرد. علی کفاشیان مهره‌هایش را درست چیده است. منتظر تصویب اساسنامه و سپس نامنویسی جدید باشید. دلیل نیامدن آقای رئیس در نامنویسی روز شنبه همین موضوع بود و او قطعا پلن شماره دویی را در دستور کارش قرار داده است.
پیشنهاد کفاشیان به هیأت‌رئیسه
رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه هیات‌رئیسه این فدراسیون پیشنهاد تعویق انتخابات را مطرح کرده است. انتخابات ریاست و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از عدم ثبت‌نام علی کفاشیان وارد فاز جدیدی شد و البته زمانی که رئیس فعلی فدراسیون اعلام کرد در صورت حمایت شدن، در انتخابات شرکت خواهد کرد، معادلات پیچیده‌تر شد. به این پیچیدگی‌ها پیشنهاد جدید علی کفاشیان به هیات‌رئیسه را هم اضافه کنید تا مشخص شود پیش‌بینی نتیجه انتخابات کار ساده‌ای نیست. جلسه هیات‌رئیسه در حالی پیش از ظهر دیروز آغاز شده که کفاشیان پیشنهاد تعویق انتخابات را مطرح کرده است. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال معتقد است ابتدا باید تکلیف اساسنامه فعلی مشخص شود. سازمان بازرسی تاکید دارد اساسنامه به تایید هیات‌دولت نرسیده و غیر قانونی است؛ به همین خاطر کفاشیان اعلام کرده است تا مشخص شدن وضعیت اساسنامه، انتخابات به تعویق بیفتد.
دبیری: قرار شد اول اساسنامه فدراسیون فوتبال تصویب شود
عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید کفاشیان داوطلبانه از حضور در انتخابات انصراف داده است و مقرر شده اساسنامه فدراسیون فوتبال به تصویب هیات دولت برسد. شهرام دبیری بعد از پایان جلسه هیات‌رئیسه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: قرار شد اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیات دولت تصویب شود. وی درباره اینکه با این حساب مدیریت 8 ساله کفاشیان غیرقانونی بوده است، گفت: ما قبلا شنیده بودیم اساسنامه در هیات دولت وقت تصویب شده است. الان قرار شد ایرادات اساسنامه برطرف و تصویب شود. عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا عدم تصویب اساسنامه در حضور یا عدم حضور کفاشیان در انتخابات موثر خواهد بود یا خیر، تاکید کرد: کفاشیان داوطلبانه برای رفع برخی ابهامات تصمیم گرفت در انتخابات نباشد. دبیری درباره اینکه کفاشیان در روز آخر ثبت‌نام برای انتخابات 2 بار در وزارت ورزش جلسه داشته و آیا در آن جلسات تصمیم گرفته شده است وارد انتخابات نشود، گفت: خیر. در آن جلسه درباره حضور یا عدم حضور کفاشیان صحبتی نشده بود بلکه تعاملاتی برای تصویب اساسنامه صورت گرفته بود.
 


Page Generated in 0/0444 sec