printlogo


کد خبر: 155302تاریخ: 1394/12/27 00:00
چهارگوشه

مرسی اعدام می‌شود
 «علاء عبدالمنعم» عضو پارلمان مصر از ائتلاف «حمایت مصر» اعلام کرد حکم اعدام «محمد مرسی» رئیس‌جمهور معزول این کشور به محض نهایی شدن اجرا خواهد شد.  وی در واکنش به اظهارات «ابراهیم منیر» معاون رهبر گروه اخوان‌المسلمین که گفته بود مرسی اعدام نخواهد شد، تصریح کرد: اگر حکم نهایی شود اعدام مرسی و تمام رهبران اخوان‌المسلمین اجرا خواهد شد.

شهادت 22 نمازگزار در نیجریه
2 بمبگذار انتحاری بامداد چهارشنبه با حمله به مسجدی در حومه شهر مایدوگوری در شمال شرقی نیجریه دست‌کم 22 نمازگزار را به خاک و خون کشیدند.  براساس اعلام سازمان مدیریت بحران نیجریه، در این حمله تروریستی دست‌کم 17 نفر زخمی شدند. مایدوگوری مقر گروه تروریستی بوکوحرام محسوب می‌شود.  طی ماه‌های اخیر چندین بمبگذار انتحاری خود را در محل استقرار نظامیان و غیرنظامیان داوطلب در مسیرهای ورودی به مایدوگوری منفجر کرده‌اند.

15 کشته در انفجار پیشاور
پلیس پاکستان اعلام کرد، صبح چهارشنبه در پی انفجار بمبی در یک اتوبوس‌ حامل کارکنان دولت در پیشاور، 15 نفر کشته شدند.  عباس ماجد مروت، از نیروهای پلیس پاکستان اعلام کرد، بمب زیر یکی از صندلی‌های اتوبوس جاسازی شده بود. گمان می‌رود این اقدام توسط طالبان پاکستان و شبه‌نظامیان وابسته به این گروه انجام گرفته باشد که در طول بیش از یک دهه گذشته، باعث کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده‌اند.

احتمال وقوع حملات تروریستی
در نیویورک
بعد از گزارش‌هایی مربوط به احتمال وجود بمب در محموله‌های فرودگاه نیویورک، یک تیم ویژه عملیات پلیس نیویورک در این فرودگاه حاضر شده است. پلیس نیویورک اعلام کرده است اشیای مشکوکی کشف کرده که احتمالاً مواد اولیه ساخت بمب بوده است. براساس آمارهای وزارت حمل‌ونقل آمریکا فرودگاه جان‌اف‌کندی شهر نیویورک بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی آمریکاست.

اخراج مقام نظامی انگلیس از روسیه
وابسته نیروی هوایی انگلیس در مسکو و یک نظامی دیگر انگلیسی در حین جاسوسی از یک مرکز نظامی روسیه به دام افتادند و وزارت خارجه روسیه مدارک برای درخواست اخراج آنها از این کشور را تنظیم می‌کند. براساس اطلاعات شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، این 2 مقام سفارت انگلیس با یک خودرو با شماره دیپلماتیک بدون کسب مجوز به یک منطقه نظامی در جمهوری اوستیای شمالی نفوذ کرده و در حال عکسبرداری از تاسیسات این پایگاه و جنگنده‌های واقع در آن بودند.

حکم کره شمالی
برای دانشجوی آمریکایی
کره شمالی یک دانشجوی آمریکایی را که پیش‌تر دستگیر کرده بود، به 15 سال کار در اردوگاه کار اجباری محکوم کرد. دادگاه عالی کره شمالی، چهارشنبه این حکم را صادر کرد. اوتو وارم بیر، دانشجوی دانشگاه آمریکا با 21 سال سن، ژانویه امسال به علت اقدامات خصمانه علیه حکومت کره شمالی در این کشور دستگیر شد.  گزارش‌های دریافتی از کره شمالی حاکی است که او سعی داشته است یک پرچم و بنر تبلیغاتی را که در محدوده ممنوعه در نزدیکی هتلش قرار داده شده بود به سرقت ببرد.

جاسوسی موساد از ارتش الجزایر
روزنامه الشروق الجزایر به نقل از رسانه‌های آلمانی اعلام کرد که موساد از طریق رصد کارگاهی در آلمان که در حال ساخت یک ناو پیشرفته برای الجزایر است، از ارتش این کشور جاسوسی کرده است.  به گفته رسانه‌های آلمانی، 2 فرد مسلح که اسناد دیپلماتیک اسرائیلی به همراه داشتند در مکانی نزدیک به کارگاهی دیده شده‌اند که در آنجا ناوهای الجزایر ساخته می‌شود. شرکتی که در حال ساخت ناوهای مذکور برای الجزایر است در معرض فشارهایی از سوی دولت آلمان قرار گرفت تا از مجهز کردن ناو به تکنولوژی پیشرفته خودداری کند.


Page Generated in 0/0271 sec