printlogo


کد خبر: 155320تاریخ: 1394/12/27 00:00
سرگردانی مردم مقابل عابربانک‌ها
خودپردازها از کار افتادند!

مراجعات زیاد مردم به خودپردازها باعث اختلال فعالیت الکترونیکی برخی بانک‌ها و کندی عملکرد دستگاه‌های عابربانک شده است. در آخرین روزهای پایانی سال میزان مراجعه مردم به دستگاه‌های خودپرداز بانکی افزایش یافته است و مقابل هر دستگاه عابربانک تعدادی از مردم در صف ایستاده‌اند و در انتظار دریافت خدمات و پول از ATM‌ها هستند، این در حالی است که گزارشات و مشاهدات میدانی مهر حاکی از عدم کارکرد مناسب برخی دستگاه‌هاست. در روزهایی که اوج مراجعات مردم به دستگاه‌های خودپرداز بانکی است و بانک مرکزی و بانک‌ها وعده فعالیت مناسب دستگاه‌های الکترونیکی بانکی در آخرین روزهای سال را داده بودند اما این وعده محقق نشد و برخی بانک‌ها بویژه بانک‌های دولتی با اختلالاتی در دستگاه‌های عابربانک خود مواجه شدند، البته این موضوع به برخی بانک‌های خصوصی هم سرایت و فعالیت ATMهای آنها را کند کرد. البته مسؤولان این بانک‌ها اعلام کردند این مشکلات به دلیل مراجعات بسیار زیاد به دستگاه‌های خودپرداز است و به نظر می‌رسد مراجعات بسیار بالا به بانک‌ها برای استفاده از خدمات الکترونیکی تا پایان سال با همین وضعیت ادامه داشته باشد. پیش از این نگرانی‌هایی در زمینه ارائه خدمات بانکی در این ایام وجود داشت که به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها بی‌دلیل نبوده است و مشکلاتی از جمله اتصال به شبکه شتاب، قطع ارتباط بانک‌ها با یکدیگر در برخی مواقع شلوغ و قطع سرویس‌دهی بانک‌ها به روی مشتریان سایر بانک‌ها، افت سرعت شبکه شتاب به دلیل قرار گرفتن بار ترافیکی سنگین و مواردی از این دست از مشکلاتی است که مردم همواره نسبت به آنها نگران هستند. مشاهدات حاکی است طی 2 روز اخیر مشکلاتی از قبیل دریافت پول، واریز کارت به کارت و پرداخت قبوض با مشکلاتی همراه بوده است. در عین حال به‌رغم تاکیدات بانک مرکزی، دستگاه‌های خودپرداز برخی بانک‌ها به دلیل عدم سرویس‌دهی مناسب، بدون پول بودند و به مشتریان وجهی پرداخت نمی‌کردند. طی سال‌های اخیر همواره مشکلاتی در نحوه سرویس‌دهی و خدمات بانکی بویژه در بخش‌های الکترونیکی وجود داشته و با وجود اینکه تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است اما به دلیل مراجعات بسیار بالای مردم به دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروشگاهی، اختلالاتی در بخش خدمات الکترونیکی بانک‌ها به‌وجود می‌آید. یکی از مشتریان بانکی در گفت‌وگو با مهر گفت: مردم انتظار دارند بانک‌ها در واپسین روزهای سال که به خدمات بانکی بیشتری نیاز دارند، خدمات بهتری داشته باشند و کارآیی خود را نشان دهند تا مردم بین دستگاه‌های خودپرداز سرگردان نشوند. در عین حال با وجود اینکه بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرده است در روزهای پایانی سال در تمام نقاط کشور شعب کشیک دایر کنند اما هنوز چنین اقدامی از سوی بانک‌ها صورت نگرفته است و پس از پایان ساعت اداری بانک‌ها تعطیل می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0067 sec