printlogo


کد خبر: 156530تاریخ: 1395/2/6 00:00
رویدادها

تهران‌گردی میهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر
میهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر از مدرسه تاریخی «دارالفنون» و کاخ گلستان بازدید کردند. به گزارش ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر، میهمانان خارجی جشنواره پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مدرسه تاریخی به تماشای فیلم کوتاه بسیار قدیمی در باره مدرسه دارالفنون نشستند و پس از آن رضا کیانیان روی سن رفته و گفت: مجدد سلام می‌کنم و آمدن شما را به این مدرسه پر از خاطره برای ایرانی‌ها خوشامد می‌گویم و همین جا تشکر می‌کنم از آقای حافظی مدیر و رئیس دارالفنون که این شرایط را فراهم کرد تا شما بتوانید بیایید و این مدرسه را ببینید. در ادامه رضا میرکریمی، دبیر جشنواره گفت: خیلی خوشحالم که امروز با هم در یک مکان تاریخی هستیم که برای ما ایرانی‌ها خیلی خاطره‌انگیز است. ما اینجا یک حضور سمبلیک داریم. بخشی را امسال به جشنواره اضافه کرده‌ایم که در این بخش فیلمسازان جوان از سراسر ایران و کشورهای همسایه دعوت شده و در آن حضور دارند. او ادامه داد: ما امسال پذیرای ۱۱۰ نفر هنرجو از ایران، هندوستان، عراق، لبنان، ازبکستان، سوریه و...  هستیم که الان اینجا حضور دارند و برای آنها ورک‌شاپ‌های خوبی با کارگردان‌های برجسته برگزار کردیم. معمولا در کشورهای خارجی به چنین اردوی آموزشی talent campus می‌گویند. ما یک اسم ایرانی برای آن انتخاب کردیم و اسمش را گذاشتیم دارالفنون. پس از آن و با بازگشت هنرجویان دارالفنون به مجتمع چارسو میهمانان خارجی جشنواره پیاده از دارالفنون به سمت کاخ گلستان به راه افتادند. عبور از خیابان‌های ناصرخسرو و باب همایون و بناهای قدیمی این خیابان برای آنها بسیار جذاب بود و مشغول عکس گرفتن از آن شدند. در میانه راه حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی نیز به مجموعه میهمانان پیوست و با آنها همراه شد. همچنین میهمانان به ضیافت سازمان سینمایی در محوطه کاخ درآمدند.

حضور سوکوروف در پشت صحنه فیلم جدید مکری
الکساندر سوکوروف، کارگردان شاخص روس به پشت صحنه فیلم سینمایی «هجوم» تازه‌ترین اثر شهرام مکری، کارگردان جوان و خلاق ایرانی رفت و به گفت‌وگو با کارگردان، بازیگران و عوامل این فیلم پرداخت. این کارگردان شهیر روس که برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران آمده است، با حضور در پشت صحنه فیلم «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی از نزدیک در جریان تمرینات گروه فیلمبرداری با تیم بازیگری قرار گرفت و به گفت‌وگو با مکری و دیگر عوامل فیلم پرداخت. او در این بازدید شاهد حرکت‌های دوربین و تمرین کارگردان با بازیگران بود. مکری هم‌اکنون مشغول تمرین با بازیگران فیلم در لوکشین اصلی یعنی یک استادیوم ورزشی است. تمرینات بازیگران همراه با گروه فیلمبرداری به‌تازگی آغاز شده و پیش‌بینی‌ می‌شود، این تمرینات تا 20 روز دیگر به طول بینجامد. «هجوم» فیلمی پربازیگر است که تعدادی از آنها از میان بازیگران حرفه‌ای سینما و بقیه از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده‌اند. فیلمنامه این فیلم را شهرام مکری به همراه همسرش، نسیم احمد‌پور نوشته است و داستان آن درباره یک تیم ورزشی آماتوری و مربی‌شان است. اعضای تیم رازی برای پنهان کردن دارند و گروهی در جست‌وجوی پیدا کردن سرنخ‌هایی از این ماجرا هستند.

به دنبال گوینده برای
 «قصه ظهر جمعه»
برنامه خاطره‌انگیز رادیویی «قصه ظهر جمعه» هنوز هم در یادهاست. حالا همزمان با سالروز رادیو، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران به بیان وضعیت این برنامه پرداخت و اعلام کرد تا شروع فصل جدید «قصه ظهر جمعه» این برنامه به صورت آرشیوی و با صدای محمدرضا سرشار پخش می‌شود.  یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران درباره طرح‌هایی که برای فصل جدید این برنامه در رادیو ایران در دست برنامه‌ریزی است، یادآور شد: برای سری جدید گوینده‌های مختلفی را که از صدای خوبی برخوردار باشند و صدایشان نوستالژیک باشد، تست می‌کنیم تا بتوانیم کار ماندگاری تولید کنیم.


Page Generated in 0/0184 sec