printlogo


کد خبر: 158048تاریخ: 1395/3/6 00:00
اخبار

 اصغر فخریه‌کاشان، قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور بین‌الملل از مکاتبه با هواپیماسازی بوئینگ آمریکا از طریق ایمیل خبر داد و گفت: مدیران این شرکت 2 مرحله به ایران سفر کرده‌اند.
 نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق در حالی به کار خود پایان داد که ۱۰ میلیون دلار قرارداد تجاری بین 2 کشور به امضا رسید.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ یک از شاغلان وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات شیر خشک نکرده‌اند و این حرف‌ها شایعه است.
 محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت‌: بانک‌های عمان طرح‌های سرمایه‌گذاران ایرانی در این کشور را تا
۷۰ درصد تامین مالی می‌کنند.
 شورایعالی معماری، مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهر تهران درباره طرح یکپارچه‌سازی اراضی اطراف میدان ونک را به دلیل مغایرت با مصوبه و حکم صریح شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و نیز مغایرت با مصوبات بلند مرتبه‌سازی شهر تهران ابطال کرد.
 رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ارتباط ۴ بانک اتریشی با ایران برقرار شده است، گفت: انتظار داریم بانک‌های بزرگ اتریشی روابط خود را با ایران آغاز کنند.
 جزئیات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی شامل ۲۳ ماده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
 رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، از اجرای طرح حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث تا پایان خردادماه خبر داد.
 ورونیکا نیکیشینا، رئیس کمیسیون اقتصادی تجارت اوراسیایی گفت: مشورت‌های غیررسمی بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیایی و ایران درباره موافقتنامه موقت تجارت آزاد در ماه جولای آغاز خواهد شد.
 دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: کمتر از 6 ماه آینده قراردادهای تجاری برای بندر چابهار امضا و به مرحله اجرا می‌رسد.


تولید نفت به قبل از تحریم‌ها رسید
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد ایران در ماه آوریل تقریباً 6/3 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که همان رقمی بوده که این کشور در نوامبر ۲۰۱۱ یعنی قبل از اعمال تحریم‌های هسته‌ای تولید می‌کرد.  به گزارش فایننشال تایمز، با گذشت 6 ماه از لغو تحریم‌های ایران، این کشور به وعده خود درباره افزایش تولید و صادرات نفت  عمل و بسیاری از تحلیلگران و مفسران را غافلگیر کرده است. صادرات نفت ایران نیز در ماه گذشته  به 2 میلیون بشکه در روز رسید که تنها 200 هزار بشکه کمتر از ارقام صادرشده در اواخر سال 2011 بود. ایران درگیر رقابت با عربستان و دیگر رقبای منطقه‌ای برای به دست آوردن سهم خود از بازار است تا پس از سال‌ها فروش محدود نفت، مشتریان قبلی خود را بازیابد.  ایران ضمن افزایش فروش نفت خود به هند و چند کشور دیگر که در دوره تحریم‌ها مشتری نفتش بودند، روابط نفتی خود با خریداران اروپایی را نیز برقرار کرده و موافقتنامه‌های فروش جدیدی را با تجار نفتی بین‌المللی نظیر ویتول و گلنکور و همچنین شرکت‌های بزرگ انرژی نظیر رپسول اسپانیا منعقد کرده است.


توقف انتقال آب خزر درست نبود
توقف طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران به دلیل اطلاعات غیرواقعی بود که برخی درباره آن داده بودند.  عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ما در بحث انتقال آب از دریای خزر در گذشته قراردادی داشتیم و در آن زمان هم برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده بودیم ولی متاسفانه اجرای این طرح در این دولت متوقف شد.  وی افزود: اکنون دوباره بحث اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران مطرح است و به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد این کار را انجام دهد.  فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اضافه کرد: خط انتقال نفت‌خام ری- نکا را قرارگاه اجرا کرد و درباره بحث انتقال آب نیز همین مسیر خط لوله ری- نکا را در نظر گرفته بودیم که هیچ ضرری در مباحث زیست‌محیطی و منابع طبیعی ندارد.


Page Generated in 0/0061 sec