printlogo


کد خبر: 158050تاریخ: 1395/3/6 00:00
اخبار

مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی خبر داد
کاهش 9 ساعت آموزش
در جدول دروس
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری درباره کاهش ساعات آموزش در جدول دروس دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن‌امروز»‌ محمود امانی طهرانی، مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش‌وپرورش درباره ماجرای کاهش ساعت آموزش درس دینی در جدول دروس اظهار داشت:‌ نگاه به تربیت دینی نباید نمایشی باشد و ما تلاش کردیم نگاه آموزش مؤثر و عمیق در درس دینی، قرآن و عربی داشته باشیم و در حال حاضر در دروس اجتماعی، علوم، فارسی و هنر به طور جدی نگاه دینی وجود دارد. وی با بیان اینکه در مجموع در جدول دروس شاهد ۹ ساعت کاهش ساعات آموزش هستیم، اضافه کرد: کاهش ساعات دروس تنها مختص به درس دینی، قرآن و عربی نیست بلکه درس زبان و ادب فارسی از 70 ساعت به 67 ساعت،  زبان خارجه از 21 ساعت به 17 ساعت و ریاضیات از 64 به 57 ساعت کاهش داشته است و البته درس‌‌هایی مانند تربیت بدنی نیز از 21 ساعت به 24 ساعت افزایش داشته‌اند که این افزایش شامل یک ساعت در سال سوم متوسطه و
2 ساعت در پیش‌دانشگاهی است.

سیاست‌های تشویقی
برای آموزش زبان‌های خارجی
«کارگروهی برای آموزش زبان‌های خارجی تشکیل شده است و با سیاست‌های تشویقی می‌توانیم دانش‌آموزان را جذب آموزشی غیر از زبان انگلیسی کنیم». به گزارش مهر، مهدی نویدادهم، دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: در دیدار معلمان با رهبر انقلاب، ایشان به آموزش زبان انگلیسی اشاره کردند و اینکه چرا فقط زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود و تاکید کردند زبان‌های خارجی دیگر نیز آموزش داده شود. دبیرکل شورایعالی آموزش‌وپرورش تاکید کرد: پس از بیانات رهبری، وزیر آموزش‌وپرورش کارگروهی را تشکیل داد تا عوامل تشویقی و ترغیبی بررسی شود و با شناسایی مشکلات، موانع را برطرف کنیم تا تعدادی از دانش‌آموزان آموزشی جز زبان انگلیسی را ببینند. نویدادهم خاطرنشان کرد: ما احساس می‌کنیم در حال حاضر اگر از سیاست‌های  تشویقی استفاده کنیم می‌توانیم به بخشی از دانش‌آموزان آموزش دهیم البته برای آموزش زبان‌های خارجی جز آموزش‌وپرورش باید نهادهای دیگر نیز کمک کنند.


  فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم همزمان با روز جهانی تیروئید اظهار داشت: برای نخستین‌بار با همت و همکاری مشترک متخصصان و محققان صنایع دارویی، فرآورده دانش‌بنیان «یدوفولیک» از گروه فرآورده‌های دارویی ضروری دوران بارداری و شیردهی به تولید انبوه رسید.
  مهدی آشتیانی، مدیر امور فنی و عمرانی، استانداردسازی و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از بررسی و ارزیابی عملکرد تأسیسات کنترل رواناب موجود در سطح شهر تهران در کارگاه آموزشی «طراحی و بهره‌برداری از تأسیسات کنترل رواناب موجود در شهر تهران» خبر داد.
  به گفته سیدمهدی طباطبایی، معاون فرهنگی- هنری باغ‌موزه دفاع‌مقدس جلسه نقد و بررسی کتاب «دستاوردهای دفاع‌مقدس» تالیف و تحقیق هادی مرادپیری شنبه هشتم خردادماه در تالار هویزه باغ‌موزه دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار می‌شود.
  بسته‌های تشویقی نوسازی محلات جنوبی منطقه 12 در جلسه‌ای با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی و شهردار منطقه 12  مورد تایید قرار گرفت.
  محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم اختصاص بخشی از زمین بوستان ولایت به احداث ساختمان موزه علوم و فناوری بیان داشت: براساس تفاهم صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث این موزه از سوی شهرداری تهران و اعتبارات آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین می‌شود. همچنین ناصرامانی، معاون شهردار تهران با اشاره به دومین دور جلسات نظارت ستادی از واحدهای تابعه شهرداری تهران از نوسازی سازمان موتوری معاونت فنی عمرانی و تهیه طرح واگذاری خطوط BRT به بخش خصوصی خبر داد.
 


Page Generated in 0/0061 sec