printlogo


کد خبر: 158055تاریخ: 1395/3/6 00:00
اخبار

دادستان تهران مطرح کرد
سرقت، رکورددار پرونده‌های تخلف
بالاترین آمار پرونده‌های قضایی در بیشتر نواحی تهران مربوط به جرم سرقت است. به گزارش ایلنا، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران  به کثرت پرونده‌ها و کمبود نیروی قضایی اشاره کرد و گفت: رسیدگی قضایی ظرف مهلت معقول از موضوعاتی است که به عرف بین‌المللی تبدیل شده است. جعفری یکی از شیوه‌های مؤثر در رفع آسیب‌های اجتماعی را مبارزه با جرم سرقت و همچنین جرائم مرتبط با مواد مخدر و روانگردان دانست  و افزود:  حذف حلقه‌های واسط مانند معتادان بیکار از جمله راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم است.  وی در ادامه با اشاره به بازدیدهای خود از دادسراهای تهران اظهار داشت: در بیشتر نواحی، بالاترین آمار پرونده‌ها مربوط به جرم سرقت است که مستلزم برنامه‌ریزی بیشتر از طرف دادستانی، پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط است. جعفری تشکیل شعب ویژه اجرای احکام سرقت را ضروری خواند و از سرپرستان نواحی خواست با توجه به آمار پرونده‌های سرقت در ناحیه‌ تحت تصدی خود، تا آخر شهریورماه شعبه‌ اجرای احکام سرقت در نواحی ناحیه راه‌اندازی کنند.

تسهیلات ویژه برای صدور کارت منزلت سالمندان
فرهنگسرای امید با هدف تکریم سالمندان پایتخت و بهره‌مندی آنها از خدمات فرهنگی- هنری مراکز سازمان فرهنگی- هنری، همچنین برخی خدمات شهرداری تهران، از سایت صدور کارت منزلت ویژه سالمندان بالای ۶۵ سال رونمایی کرد. به گزارش «وطن امروز» زهرا اشرفی، مدیر فرهنگی- هنری منطقه 13 در این باره اظهار داشت: این سایت برای رفاه حال سالمندان تهرانی بالای ۶۵ سال و به منظور حذف رفت و آمدهای شهری و سهولت ثبت‌نام سالمندان طراحی شده است.  به گفته وی، پیش از این سالمندان تهرانی برای ثبت‌نام و صدور کارت منزلت به صورت حضوری به فرهنگسرای امید مراجعه می‌کردند اما با پیگیری‌های به عمل آمده و به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران سایت ثبت‌نام و صدور کارت منزلت شهروندی طراحی شد.

پایتخت میزبان اهالی خرمشهر شد
همزمان با سالروز آزادسازی خونین‌شهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی، هزار نفر از ایتام و محرومان شهرستان خرمشهر و آبادان میهمان تهران شدند. به گزارش«وطن‌امروز» به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی خرمشهر و به همت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) هزار نفر از ایتام و نیازمندان شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به تهران عزیمت کردند. براساس این گزارش در این برنامه میهمانان پایتخت علاوه بر استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی اردوگاه شهید قاسم میرحسینی واقع در پارک چیتگر از مراکز گردشگری و زیارتی مانند حرم شاه عبدالعظیم حسنی(ع)، مرقد امام خمینی(ره)، باغ‌موزه دفاع‌مقدس، برج میلاد و باغ پرندگان دیدن خواهند کرد. گفتنی است میزبانی پایتخت از ایتام و محرومان شهرستان خرمشهر و آبادان تا دهم خرداد ماه ادامه دارد.


آلودگی هوای لرستان
 ۳ برابر حد مجاز
کیفیت هوای استان لرستان در وضعیت ناسالم قرار گرفته و آلودگی هوا ۳ برابر حد مجاز است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، مهرداد فتحی‌بیرانوند، مدیرکل محیط‌زیست استان لرستان با بیان اینکه کیفیت هوای استان لرستان در وضعیت ناسالم قرارگرفته است، اظهار داشت: آلودگی هوای استان لرستان 3برابر حد مجاز است. وی افزود: ذرات معلق در هوا اندازه‌های گوناگونی از یک، 5/2 تا ۱۰ میکرون دارند که میزان ذرات ۱۰ میکرون ۲۳۸  و میزان ذرات ۲۰۵ میکرون ۱۳۵ اعلام‌شده است. مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان لرستان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه (دیروز) هفتمین روز آلوده استان لرستان در سال 95 بود، عنوان کرد: بالاترین میزان آلودگی هوا در استان لرستان مربوط به شهرستان پلدختر، رومشکان و خرم‌آباد است. وی با بیان اینکه کانون ریزگردها مناطق جنوبی و کشور عراق است، یادآورشد: برای مقابله با ریز گردها لازم است تالاب‌ها احیا و به کاشت و حفاظت از درختان بلوط توجه شود که این کار در جلوگیری از آلودگی هوا بسیار مؤثر است.


Page Generated in 0/0061 sec