printlogo


کد خبر: 158061تاریخ: 1395/3/6 00:00
اخبار

حمیدرضا پگاه، بازیگر سینما و تلویزیون:
یاد «مدافعان حرم»
 را زنده نگه‌ داریم
حمیدرضا پگاه، هنرپیشه تلویزیون و سینما گفت: خوشحالم که به خاطر زحمات، جانفشانی‌ها و حضور مدافعان‌حرم برای امنیت ما جشنواره مدافعان حرم برگزار می‌شود. به گزارش فارس، پیام حمیدرضا پگاه به جشنواره فیلم مدافعان حرم چنین است: «امیدوارم با برگزاری این جشنواره، از مدافعان حرم سپاسگزاری کنیم. باید به مدافعان حرمی که برای این مرز و بوم از جانشان می‌گذرند نگاه جدی‌تری شود. خوشحالم که به خاطر زحمات، جانفشانی‌ها و حضور آنها برای امنیت ما این جشنواره برگزار می‌شود. امیدوارم که بتوانیم با برگزاری جشنواره مدافعان حرم یاد آنها را زنده نگه داریم و اندکی از آنها سپاسگزاری کرده باشیم. در نهایت امیدوارم با عجله، برگزاری جشنواره را خراب نکنیم و به آن عمق بدهیم».

پیشنهادی برای دوری از فضای مجازی
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی شهرداری برای این است که جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول و از فضای مجازی دور کنیم. به گزارش فارس، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» گفت: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر این بود که مردم تاریخچه سازمان فرهنگی و هنری را در یک فضای شفاف و در قالب هنر ببینند. صلاحی اضافه کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تدبیر مقام معظم رهبری ایجاد شد که متشکل از هیأت امنای بسیار ارزشمند از دولت، روحانیت، نخبگان و شهرداری تهران است که ایجاد آن حرکت بسیار مثبتی بود و امیدواریم بتوانیم در این راه مثمرثمر باشیم. وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم مردم شهر بویژه جوانان را به فعالیت‌های فرهنگی مشغول کنیم، گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی شهرداری برای این است که جوانان را با فضاهای فرهنگی مشغول و از فضای مجازی دور کنیم.

داوران نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم معرفی شدند
از سوی دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم، داوران این جشنواره معرفی شدند. به گزارش فارس، حمید یادروج، دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم طی احکامی جداگانه ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا رضاداد، مسعود ده‌نمکی، مصطفی رزاق‌کریمی و محمد خزاعی را به عنوان داوران جشنواره معرفی کرد. نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در 2 بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی- هنری کتیبه نوای فاطمی از هشتم تا دهم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

تجدید چاپ کتاب مرحوم آقاسی در یازدهمین سالگرد عروج
یازدهمین سالگرد عروج مرحوم محمدرضا آقاسی با عنوان «دلداده‌ای دردآشنا» روز پنجشنبه 6 خردادماه برگزار می‌شود. به گزارش فارس، «دلداده‌ای دردآشنا» عنوان برنامه‌ای است که به مناسبت یازدهمین سالگرد عروج مرحوم محمدرضا آقاسی تدارک دیده شده است. براساس این گزارش، این مراسم روز پنجشنبه ششم خردادماه جاری در بهشت زهرا(س)، قطعه 25 و از ساعت 18 آغاز می‌شود. در این مراسم شاعرانی چون یوسفعلی میرشکاک و نادر بختیاری شعرخوانی می‌کنند و سعید قاسمی و جمعی از مسؤولان سپاه نیز حضور خواهند داشت. این مراسم از سوی دفتر گردآوری و تدوین آثار این شاعر مهیا شده است. همزمان با یازدهمین سال درگذشت مرحوم محمدرضا آقاسی، مجموعه اشعار این شاعر بزرگ تجدید چاپ شد. علی‌اصغر بهمن‌نیا، مدیر انتشارات «نارگل» با اعلام این خبر گفت: کتاب «بر مدار عشق» سروده شاعر اهل بیت مرحوم محمدرضا آقاسی پس از 4 سال توقف انتشار، دوباره منتشر می‌شود. وی افزود: چاپ چهارم این کتاب در مراسم سالگرد این شاعر آیینی رونمایی می‌شود. پیش از این 3 چاپ از این کتاب به صورت ناشر مولف منتشر شده بود که چاپ چهارم این کتاب در مراسم سالگرد مرحوم آقاسی  رونمایی خواهد شد.


Page Generated in 0/0089 sec