printlogo


کد خبر: 158062تاریخ: 1395/3/6 00:00
رویدادها

تبریک تحلیلی افخمی
به خاطر موفقیت «فروشنده»
مجری برنامه هفت به اصغر فرهادی به خاطر فیلم فروشنده تبریک گفت.  به گزارش تسنیم، بهروز افخمی نوشت: «تبریک می‌گویم به آقایان اصغر فرهادی و شهاب حسینی به خاطر موفقیت و درخشش آخرین فیلمشان در جشنواره کن. شهاب حسینی نشان داد آنقدر خوب بازی می‌کند که حتی فرانسوی‌ها می‌فهمند؛ با اینکه زبان فارسی سرشان نمی‌شود و نحو و لحن و ظرافت‌های زیر و بم این زبان بسیار لطیف را دریافت نمی‌کنند.  اصغر فرهادی هم با دریافت این جایزه، شیرین کاشت و خودش را در بالاترین سطح فیلمسازی هنری دنیا تثبیت کرد. نکته‌ای که عوام نمی‌دانند و روشنفکران وانمود می‌کنند که نمی‌دانند این است که جشنواره کن غیر از آنکه به فیلم‌های خلاف اخلاق امتیاز مخصوص می‌دهد، نقاط ضعف دیگری هم دارد که به ژست و قمپز فرانسوی‌ها مربوط می‌شود.  جشنواره کن هیچ دوست ندارد فیلمسازی را که پیش‌تر به وسیله آمریکایی‌ها کشف شده و اسکار گرفته تایید کند و جایزه بدهد. فرانسوی‌ها از 60-50 سال قبل که جشنواره کن را به راه انداختند همیشه ادعا داشته‌اند اغلب فیلمسازان هنری دنیا را خودشان کشف و معرفی کرده‌اند حتی فیلمسازان هنری آمریکایی را از توی آمریکا پیدا کرده‌اند و با جشنواره کن برای اولین بار به دنیا شناسانده‌اند.  با این ژست و این قمپز خیلی برای کن زور داشت که فرهادی را بعد از اسکاری که از آمریکایی‌ها گرفته، تحویل بگیرند و در واقع نظر آمریکایی‌ها را تایید کنند. البته فشاری که روی جشنواره کن به خاطر نادیده گرفتن فیلم قبلی فرهادی، یعنی «گذشته» وجود داشت، اینقدر زیاد بود که نمی‌توانستند زیاد مقاومت کنند و مجبور شدند ژست و قمپز عاقل اندر سفیه خودشان را در مقابل آمریکایی‌ها فراموش کنند».

شجاع‌نوری از سینمای ایران رفت
پخش برنامه هفتگی «سینمای ایران» برخلاف ادعاهای ابتدایی چندان موثر واقع نشد و تکرار برنامه‌هایی که پیش از این از تلویزیون درباره سینما پخش می‌شد، باعث شد این برنامه سینمایی شبکه 4 به شکلی بی‌خاصیت روی آنتن برود.  به گزارش مهر، طی تغییر و تحولاتی که در این برنامه خواهد بود، قرار است علیرضا شجاع نوری، سردبیر و مجری برنامه «سینمای ایران» از آن جدا شود و او رسما از این برنامه خداحافظی کرد. علیرضا شجاع‌نوری در پاسخ به پرسشی درباره رویکردهای جدید این برنامه گفت: یکشنبه دوم خردادماه به مدیر محترم گروه ادب و هنر شبکه 4 اعلام کردم دیگر با این برنامه همکاری نخواهم داشت.

موضع نویسندگان علیه «ترامپ»
کمپینی متشکل از 450 نویسنده از جمله «استفن کینگ» و «لیدیا دیویس» برای اعتراض به کاندیدا شدن «دونالد ترامپ» در انتخابات آتی آمریکا نامه‌ای سرگشاده نوشتند. به گزارش ایسنا، 450 نویسنده که در میان آنها برندگان جوایز «پولیتزر» و حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا هم به چشم می‌خورد، «تعصب و بومی‌پرستی» دونالد ترامپ را محکوم کرده و به کاندیداتوری او برای ریاست‌جمهوری آمریکا اعتراض کردند.  «استفن کینگ»، «مایکل چابون»، «آنتونی مارا» و «جنیفر ایگان» از جمله افرادی هستند که پای این نامه را امضا کرده‌اند.  در بخشی از این نامه که در نشریه «لیتراری هاب» منتشر شده، آمده است: ما به خاطر وجدان‌مان به نامزدی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعتراض داریم زیرا اعتقاد داریم دانش،‌ تجربه، انعطاف‌پذیری و هوشیاری تاریخی از خصوصیات ضروری برای یک رهبر است، چون تاریخ دیکتاتوری، تاریخ سوءاستفاده، فاصله‌ها، عوامفریبی و دروغ است. همچنین جانی دپ، ستاره سینمای هالیوود در جدیدترین موضع‌گیری، معاون نخست‌وزیر این کشور را به باد تمسخر گرفت.  جانی دپ که در برنامه شبانه جیمی کیمل شرکت کرده بود گفت به نظر او بارنابی جویس، معاون نخست‌وزیر استرالیا به جای خون، آب گوجه‌فرنگی در رگ‌هایش دارد.

به دلیل پخش تیزرهای غیرمجاز ماهواره‌ای
تهیه‌کنندگان «۵۰ کیلو آلبالو» و «ابد و یک روز» دادگاهی شدند
براساس نقدها و یادداشت‌های اعتراضی که درباره پخش تیزرهای تلویزیونی رخ داده است، تهیه‌کنندگان فیلم‌های «50 کیلو آلبالو» و «ابد و یک روز» به دلیل پخش تیزر فیلم‌هایشان از شبکه ماهواره‌ای جم (GEM)  دوشنبه همین هفته در دادسرا حضور پیدا کردند و قرار شد این تهیه‌کنندگان برای پاسخگویی بیشتر درباره عمل انجام‌شده، یکشنبه هفته آینده به دادگاه بروند.  سعید ملکان و محمد شایسته تهیه‌کنندگانی هستند که باید هفته آینده برای پخش تیزر فیلم‌شان در شبکه‌های ماهواره‌ای در دادگاه حضور پیدا کنند.


Page Generated in 0/0334 sec