printlogo


کد خبر: 158086تاریخ: 1395/3/6 00:00
اخبار

نرمش در مقابل دشمنان  آنان را جری می‌کند
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نرمش در مقابل دشمنان را عامل جری شدن آنان دانست و تصریح کرد: هر جا نرمش نشان دهیم آنها سلطه بیشتری پیدا می‌کنند و این مساله نیز برای ما تجربه و ثابت شده است. وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عزت مسلمانان را بسیار مهم دانست و گفت: مسؤولان هر کجا صحبت می‌کنند تکیه‌گاه‌شان عزت و قدرت مسلمانان باشد. استاد خارج فقه حوزه علمیه قم این مساله را برای دیپلمات‌ها بسیار مهم دانست و گفت: هر کجا میان ما و دنیای کفر صحبت و مذاکره‌ای به وجود می‌آید موضع‌گیری‌ها باید عزتمندانه و متضمن قدرت اسلام باشد. این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایزنی مقامات کشورمان با عربستانی‌ها برای پیگیری موضوع اعزام حجاج، تصریح کرد: تاکید همیشگی ما این است که تحت هر شرایطی عزت و امنیت مسلمانان و حجاج ایرانی باید حفظ شود. ما در صورتی حاضر هستیم به حج برویم که کرامت، امنیت و عزت زائران حفظ شود. امیدواریم مقامات کشورمان با این نتیجه از سفر به عربستان بازگردند.


شنبه؛ تصمیم‌گیری فراکسیون فراگیر درباره رئیس مجلس دهم
منتخب مردم ورامین در مجلس دهم گفت: فراکسیون فراگیر بعد از مراسم افتتاحیه مجلس دهم در جلسه‌ای درباره هیات رئیسه مجلس دهم تصمیم‌گیری می‌کند. سیدحسین نقوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ فراکسیون فراگیر جمعه 7 خرداد ساعت 6 بعدازظهر در محل سالن مشروطه جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد که در این جلسه از تمام منتخبان جز اعضای فراکسیون امید دعوت شده است. به گفته‌ وی، در این جلسه علی لاریجانی به ایراد سخن می‌پردازد و از سردار سلیمانی نیز دعوت به عمل آمده است.
نقوی‌ همچنین یادآور شد دستور کار این جلسه نحوه اداره مجلس دهم است و موضوع تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های ریاست و سایر ارکان هیات رئیسه به جلسه شنبه بعدازظهر فراکسیون فراگیر موکول شده است.

هیأت‌رئیسه سنی مجلس دهم تعیین شدند
اعضای هیأت‌رئیسه سنی مجلس دهم برای اداره جلسه افتتاحیه و اجرای انتخابات هیأت‌رئیسه موقت مشخص شدند. به گزارش ایسنا، عبدالرضا هاشم‌زایی منتخب تهران متولد 5/7/1323 رئیس هیأت‌رئیسه سنی مجلس دهم است.سیدمصطفی ذوالقدر منتخب میناب متولد 1/1/1325 نایب رئیس هیأت‌رئیسه، سیده فاطمه حسینی منتخب تهران متولد 12/1/1364 و سمیه محمودی منتخب شهرضا متولد 1/1/1363 دو دبیر هیأت‌رئیسه سنی مجلس دهم خواهند بود.از ترکیب 4 نفره هیأت‌رئیسه سنی مصطفی ذوالقدر در دوره‌های دوم، سوم، ششم و هشتم مجلس و عبدالرضا هاشم‌زایی در دوره دوم مجلس نماینده بوده‌اند و سایر اعضا سابقه نمایندگی در طول 9 دوره گذشته مجلس را ندارند.


ایران عملیات‌های تروریستی
در سوریه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه عملیات‌های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در شهرهای جبله و طرطوس سوریه را بشدت محکوم کرد. حسین جابری‌انصاری ضمن اعلام محکومیت شدید عملیات‌های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در شهرهای جبله و طرطوس سوریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان بی‌گناه سوری شد، با خانواده‌های قربانیان و آسیب‌دیدگان این عملیات‌های تروریستی و ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد. جابری‌انصاری اضافه کرد: تروریسم و افراط‌گرایی خطری جدی برای ملت‌های منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد به وظایف و مسؤولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در رویارویی همه‌جانبه با این پدیده شوم و غیرانسانی عمل کند. دوشنبه سوم خردادماه 4 انفجار همزمان، شهر ساحلی جبله در جنوب بندر لاذقیه را لرزاند. مرکز «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد 3 انفجار نیز در منطقه «الکرجات الجدیده» بندر طرطوس و همچنین در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس رخ داده است.


Page Generated in 0/0053 sec