printlogo


کد خبر: 158090تاریخ: 1395/3/6 00:00
بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور ناجا از اعمال بخشودگی جرایم رانندگی تا پایان سال 94 پس از ابلاغ هیات دولت خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا درباره بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی گفت: براساس مصوبه هیات دولت، دیرکرد جرایم راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 94 بخشیده خواهد شد و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه در پلیس راهور ناجا فراهم شده است. به گفته مهری، به محض ابلاغ این مصوبه، تنها دیرکرد جرایم تا پایان سال 94 بخشوده خواهد شد و رانندگان باید اصل جریمه را پرداخت کنند، البته اگر در محدوده زمانی مشخص شده اصل جرایم پرداخت نشود، بار دیگر شامل دیرکرد خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در خردادماه سال جاری این مصوبه ابلاغ و برابر قانون نیز 2 هفته فرصت داریم این مصوبه را اجرایی کنیم که به احتمال زیاد این مصوبه در خردادماه سال جاری اجرایی خواهد شد. رئیس پلیس راهور ناجا از آمادگی پلیس راهور ناجا برای برگزاری مراسم‌های ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: تمام تمهیدات برای برقراری نظام عبور و مرور در ایام ماه مبارک رمضان بویژه در هنگام افطار پیش‌بینی شده است.  وی با اشاره به تقارن عید فطر و آغاز سفرهای تابستانی اظهار داشت: با توجه به تقارن عید فطر و آغاز سفرهای تابستانی، هماهنگی لازم ایجاد شده تا طرح‌های پیش‌بینی شده توسط پلیس به اطلاع شهروندان برسد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به لقب پرخطرترین خودرو که به پراید داده شده است، افزود: با استناد به آمارهای موجود بیش از ۲۳ درصد تصادفات فوتی با پراید رخ داده است.
افزایش 11 درصدی شماره‌گذاری
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره ارائه خدمات ترافیکی به مردم عنوان کرد: در
2 ماه سال 95 میزان شماره‌گذاری وسایل نقلیه
11 درصد افزایش یافته همچنین درباره شماره‌گذاری موتوسیکلت، ۴۳ درصد افزایش پلاک‌گذاری را داشته‌ایم. به گفته وی، درباره صدور گواهینامه هم ۶ درصد کاهش صدور گواهینامه داشته‌ایم و تعداد افرادی که برای دریافت گواهینامه مراجعه کرده‌اند کاهش داشته است. مهری درباره برنامه‌های راهور در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: ما این آمادگی را ایجاد کرده‌ایم که با هماهنگی بین بخشی با همه دستگاه‌ها و ستادهای دخیل در  برنامه‌ریزی و اجرای مراسم ارتحال، فعالیت ویژه داشته باشیم تا به همه زائران خدمات‌رسانی کنیم. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه امسال تیم‌های ویژه پیش‌قراول برای جلوگیری از حوادث و تصادفات احتمالی برای زائران در نظر گرفته شده است، گفت: در سال‌های گذشته با هماهنگی خوبی که بین سپاه و بسیج وجود داشت، حادثه‌ای برای زائران رخ نداد.
اخطار به رانندگان قانون‌گریز
مهری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که از سال گذشته دنبال می‌شود و امسال هم ادامه دارد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است. برخورد با رانندگانی که اقدام به رانندگی‌های نمایشی و لایی‌کشی می‌کنند در دستور کار است. برابر مقررات رانندگانی که 2 تخلف حادثه‌ساز به صورت همزمان را داشته باشند پلیس خودروی آنها را ۷۲ ساعت متوقف می‌کند. به گفته وی، پلیس از طریق خودروهایی که در اختیار دارد و بازرسان که مردم هستند تخلفات را زیر نظر دارد.
ثبت دیجیتال تخلفات رانندگی
رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در برخی کلانشهرها برای عبور از چراغ قرمز بیش از
۷۰ درصد تخلفات را دوربین‌ها ثبت می‌کنند اما خط ویژه همچنان توسط افسران کنترل می‌شود که امیدواریم در سال‌های آینده کنترل این خطوط هم با استفاده از دوربین‌ها انجام شود. وی همچنین تاکید کرد: تولید موتورهای کاربراتوری متوقف خواهد شد و موتوسیکلت‌های برقی جایگزین آنها می‌شود.


Page Generated in 0/0103 sec