printlogo


کد خبر: 158099تاریخ: 1395/3/6 00:00
بیانیه پایانی نخستین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری
مسؤولان به موارد نقض برجام پاسخ کوبنده دهند

گروه سیاسی: نخستین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دیروز چهارشنبه به پایان رسید. نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری به رسم همیشه، در پایان این اجلاسیه نیز بیانیه‌ای صادر و مواضع خبرگان ملت درباره مهم‌ترین مسائل روز را اعلام کردند.
مشروح این بیانیه بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اکنون که مجلس خبرگان رهبری پنجمین دوره فعالیت خویش را مصادف با ایام ولادت حضرت بقیه‌الله الأعظم‌(عج) آغاز می‌کند، ضمن شکرگزاری به پیشگاه خداوند متعال و تشکر از ملت هوشیار و متعهد کشورمان که بار دیگر در صحنه انتخابات هفتم اسفند، خوش درخشیدند و با قدرشناسی از مقام معظم رهبری و حضرات آیات عظام و مراجع معظم تقلید که با ارشادات و رهنمودهای خویش، پیشگامی حوزه و روحانیت بصیر را در حراست از نظام اسلامی نشان دادند، نکاتی را متذکر می‌شویم:
1- مجلس خبرگان رهبری از دولت و تمامی منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهد؛ با توکل بر خدای سبحان و سختکوشی مضاعف، در راستای خدمت‌رسانی به مردم عمل نمایند و با ایجاد فضای اتحاد و همبستگی و تعاون میان قوای سه‌گانه نظام و تمسک به آیه شریفه «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» برای به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصادی، کاهش تورم و رفع رکود، مبارزه با مفاسد اداری، اقتصادی و قاچاق، در راستای حل مشکلات مردم و کشور و توجه ویژه به مناطق محروم و بهبود اوضاع اقتصادی و فرهنگی بکوشند و با جهاد کبیر از تبعیت دشمن در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری بپرهیزند.
2- روز سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر، یادآور رشادت‌ها و ریخته شدن خون قهرمانانی است که کشور و انقلاب مدیون آنهاست. مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع‌مقدس و شهدای گرانقدر مدافع حرم و تجلیل از جانبازان و ایثارگران، بر حفظ آرمان‌های شهدا و دستاوردهای مادی و معنوی دوران دفاع‌مقدس تأکید می‌کند.
3- حج امسال ایرانیان، دستخوش رفتارهای خصمانه رژیم دست‌نشانده سعودی شد. این رژیم جنایتکار با بهانه‌های واهی به جای فراهم آوردن مقدمات انجام یک فریضه الهی برای مسلمانان، مشغول نسل‌کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی است. مجلس خبرگان رهبری ضمن محکوم کردن اقدامات تفرقه‌افکنانه دولت سعودی، از مسؤولان مربوط بویژه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت می‌خواهد از طرق لازم زمینه را برای پذیرش کامل عواقب فاجعه منا توسط عربستان و مقابله با تبلیغات مزورانه رژیم آل‌سعود که با بهانه‌جویی‌ها و قرار دادن شرایط تحقیرآمیز و برخلاف عزت و کرامت امت اسلامی ایران، «صد عن سبیل‌الله» کرده، ایجاد کنند.
4- نسل‌کشی آشکار و اقدامات تروریستی در منطقه آسیای غربی اعم از سوریه، عراق، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی، آل‌سعود و گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر القاعده، داعش و امثال آنها در سایه سکوت رسانه‌ای مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی، بخصوص سازمان ملل و حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی دولت‌های غربی بویژه آمریکای جنایتکار و برخی دست‌نشانده‌های عرب آن در منطقه، همچنان ادامه دارد این در حالی است که جبهه مقاومت و نیروهای حزب‌الله لبنان که بیشترین نقش را در مقابله با تروریست‌ها و حمایت از مردم سوریه و لبنان در مقابل جنایات آنان داشته‌اند، به تروریست بودن متهم می‌شوند. مجلس خبرگان رهبری، ضمن محکوم کردن این رفتارها، بر حمایت خود از حرکت مقاومت اسلامی و دفاع از حقوق انسانی ملت‌های مسلمان و ایجاد وحدت اسلامی در این کشورها تأکید می‌نماید.
5 - توافق هسته‌ای و برجام، با گذشت ماه‌ها و عمل کردن جمهوری اسلامی به تعهداتش، همچنان با بدعهدی طرف‌های غربی بویژه آمریکا پیشرفت مطلوبی نداشته است. رفتارهای خصمانه مسؤولان آمریکایی در قبال عمل ایران به تعهدات خود در برجام می‌تواند به روح توافق که مهم‌ترین بخش آن رفع تمام تحریم‌هاست، لطمه وارد کند خواست نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری از مسؤولان این است که به شکلی عزتمندانه و با در نظر گرفتن شرایط و نه‌گانه رهبری، پاسخی کوبنده به موارد نقض برجام داده و همچنان با اقتدار پیگیر اجرای تعهدات 1+5 باشند و اجازه ندهند طرف‌های مذاکره‌کننده غربی، علی‌الخصوص آمریکا، با نیرنگ و فریب به اهداف شوم خود نائل آیند و از طرح برجام 2و 3 که توانمندی‌های ملت بزرگ ایران را در خطر طمع بیگانگان قرار می‌دهد، باید پرهیز کرد.
 6- یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه است. معظم‌له اعتقاد دارند اگر نظام اسلامی بخواهد همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» باشد و الا نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. مجلس خبرگان رهبری نیز با اذعان به جایگاه تأثیرگذار حوزه در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، از مسؤولان حوزه علمیه می‌خواهد با برنامه‌ریزی منظم و تشکیل گروه‌های فکری برای دستیابی به راه‌های صحیح پرورش طلاب انقلابی و ترویج تفکرات اسلام انقلابی، نقش مؤثر خود را ایفا کنند.
 7- جدیت مردم و مسؤولان در احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه همه‌جانبه با تمامی مظاهر فساد و تهاجم فرهنگی را خواهانیم و در آستانه تابستان و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی از مسؤولان بویژه دست‌اندرکاران امور فرهنگی کشور بخصوص وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و رسانه ملی می‌خواهیم تا ضمن سامان دادن و مدیریت مناسب فضای مجازی، با برنامه‌ریزی مناسب کمی و کیفی بویژه در ایام پرخیر و برکت ماه مبارک رمضان، ایام فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان را با برنامه‌های مناسب فرهنگی، اجتماعی و دینی جذاب، همراه با تعمیق هویت ایرانی ـ اسلامی و ارزش‌های انقلابی غنی نمایند و زمینه‌های سوءاستفاده دشمنان و معاندان را سد کنند.
 8- با توجه به در پیش بودن ایام ارتحال حضرت امام (ره) و سالگرد قیام 15 خرداد 42 یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای راه حق را گرامی داشته، ضمن اذعان به پاسداشت مقام این عزیزان، بر پیروی از مکتب امام و خط رهبری و تبعیت از ولایت فقیه تأکید می‌کنیم و از همگان بویژه مسؤولان دولتی می‌خواهیم ضمن پرهیز از بیان مطالبی که دوصدایی را در جامعه القا می‌کند و موجب تشویش اذهان و سوءاستفاده دشمن می‌شود؛ با حرکت در مسیر ولایت و آرمان‌های بلند امام امت و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از این دستاورد عظیم و نعمت منحصر به فرد الهی محافظت کنند.
در پایان اولین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، ضمن بیعت با رهبر معظم انقلاب و تأکید بر اجرای منویات معظم‌له که در پیام به این مجلس آمده بود و تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام خمینی قدس سره الشریف، با تأکید بر ضرورت انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان، از زحمات اعضای سابق این مجلس بویژه رؤسای فقید آن قدردانی کرده و از خداوند متعال برای مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران اسلامی، سلامتی و توفیق روزافزون مسالت داریم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
مجلس خبرگان رهبری
5خرداد95


Page Generated in 0/0069 sec