printlogo


کد خبر: 158117تاریخ: 1395/3/8 00:00
اخبار

چند روز پس از دیدار جنجالی فائزه رفسنجانی
یک بهایی مشاور اوباما
در امور «دینی» شد
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا، نسیم کورش، یک عضو فرقه منحرف بهاییت را به عنوان یکی از مشاوران خود در امور دینی منصوب کرد. این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی انجام شده که مدتی پیش فائزه هاشمی‌رفسنجانی به دیدار سران فرقه ضاله بهاییت در ایران رفته بود و با انداختن عکس یادگاری و پخش آن در شبکه‌های اجتماعی، موجب ناراحتی جامعه مسلمانان شده بود.به گزارش پارس نیوز، کارشناسان معتقدند انتصاب نسیم کورش مسؤول امور حقوق‌بشر دفتر روابط عمومی جامعه بهایی آمریکا به عنوان مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور دینی درست پس از دیدار فائزه هاشمی با بهاییان، می‌تواند نشان‌دهنده تلاش برای یک نوع هم‌افزایی سیاسی برای تقویت انحراف در افکار دینی مردم مسلمان ایران باشد. کارشناسان می‌گویند این اقدام باراک اوباما با هدف حمایت و ایجاد سپر امنیتی بر سر بهاییان نیز صورت گرفته است. براساس اخبار رسیده قرار است به سرکردگی آمریکا، گزارشات ضدحقوق‌بشری علیه ایران به خاطر مقابله با فرقه بهاییت تنظیم شود. دیدار فائزه هاشمی نیز برای فضاسازی در این حوزه موثر بوده و به نظر می‌رسد آنها تلاش می‌کنند این دیدار را به عنوان «پشتیبانی و پوشش داخلی» برای بهاییان قرار داده تا همزمان از خارج، فشارهایی تحت عنوان «حقوق‌بشر» را علیه ایران اعمال کنند.

مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا
با خرید آب سنگین از ایران
مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت خرید آب سنگین دولت آمریکا از ایران رأی داد. به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، مجلس نمایندگان آمریکا با 251 رأی موافق در برابر 168 رأی مخالف به متمم ارائه شده از سوی ران دسانتینس نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا رأی داد که براساس آن خرید آتی آب سنگین دولت آمریکا از ایران ممنوع خواهد بود. متمم مشابه این متمم پیش از این نتوانسته است در سنای آمریکا به تصویب برسد و دموکرات‌ها با آن مخالفت کرده‌اند. براساس توافق هسته‌ای با ایران، تهران باید ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد. آمریکا ماه گذشته اعلام کرد مایل به خریداری بخشی از آب سنگین ایران است ولی کاتن و سایر جمهوری‌خواهان امیدوارند در آینده مانع تحقق این مساله شوند.  

شرمن: می‌توان تحریم‌های حقوق‌بشری علیه ایران اعمال کرد
معاون سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن می‌تواند در صورت لزوم علیه ایران تحریم‌های حقوق بشری اعمال کند. به گزارش فارس، «وندی شرمن» روز پنجشنبه گفت واشنگتن در صورت نیاز باید تحریم‌های ایران را به بهانه حقوق بشر افزایش دهد. وی که در مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «ما تحریم‌هایی در ارتباط با حقوق بشر در ایران و هر مجموعه‌ای که در نقض حقوق بشر در ایران نقش داشته، داریم.» به نوشته نشریه ویکلی استاندارد، شرمن که از عملکرد دولت باراک اوباما درباره وضعیت حقوق بشر در ایران دفاع می‌کرد، افزود: «ما هیچ محدودیتی در قبال آنچه درباره ایران می‌گوییم نداریم.» شرمن که تا سال گذشته رئیس تیم مذاکره‌کننده با ایران بود، گفت واشنگتن می‌تواند در صورت لزوم «هر مجموعه‌ای» را به بهانه مسائل حقوق بشری در فهرست تحریم‌ها قرار دهد. وی افزود: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که اگر ایران اقدام تروریستی وحشتناکی انجام دهد یا اقدامات حقوق بشری واقعا وحشتناکی انجام دهد، با پاسخ مواجه خواهد شد.» مذاکره‌کننده سابق آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در بخش دیگری از این نشست درباره چشم‌انداز وضعیت داخلی ایران هم ابراز خوش‌بینی کرد. وی گفت: در صورتی که وضع اقتصادی ایران بهبود یابد، اوضاع در ایران بهتر خواهد شد، فارغ از اینکه وضعیت سیاسی در این کشور چطور باشد.


با حضور 188 منتخب مردم انتخاب شد
لاریجانی گزینه فراکسیون ولایت برای ریاست مجلس
منتخب مردم قم در مجلس از انتخاب نام فراکسیون ولایت برای فراکسیون فراگیر خبر داد و اعلام کرد در نشست روز جمعه علی لاریجانی به عنوان گزینه ریاست فراکسیون برای ریاست مجلس انتخاب شد. احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری نشست فراکسیون فراگیر، گفت: در نشست امروز(جمعه) تصمیم‌گیری شد که نام فراکسیون ولایت برای این فراکسیون برگزیده شود. وی با اعلام اینکه 188 نفر در نشست حضور داشتند، اظهار داشت: آقای لاریجانی به عنوان گزینه فراکسیون برای ریاست مجلس دهم برگزیده شد.


Page Generated in 0/0279 sec