printlogo


کد خبر: 158123تاریخ: 1395/3/8 00:00
نیمکت

عضو کمیسیون آموزش مجلس انتقاد کرد
انگلیسی
 زبان تحمیلی آموزش‌وپرورش
امروز در آموزش‌وپرورش اجازه انتخاب زبان به دانش‌آموزان داده نشده آنها به صورت اجبار زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره آموزش زبان انگلیسی در مدارس اظهار داشت: اجازه دهیم دانش‌آموزان خودشان زبان خارجی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.وی به فارس عنوان کرد: امروز در آموزش‌وپرورش اجازه انتخاب زبان به دانش‌آموزان داده نشده است و دانش‌آموزان به صورت اجباری زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنند و این نوعی تحمیل است. حجت‌الاسلام سلیمی افزود: آموزش‌وپرورش به اندازه کافی معلم برای زبان‌های دیگر مانند زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی تربیت نکرده است و اگر بخواهد در این‌باره کلاسی تشکیل دهد، معلم ندارد. عضو کمیسیون آموزش مجلس با طرح این پرسش که چرا فقط زبان انگلیسی این‌قدر ترویج می‌شود، تصریح کرد: زبان ابزار نفوذ فرهنگ در کشور مبدأ است.

کاهش ساعت کاری معلمان باسابقه
«معلمان با سابقه آموزشی ۲۰ سال یا داشتن سن ۵۰ سال، مشمول قانون تقلیل ساعت کار می‌شوند». به گزارش خبرگزاری دانشجو، محسن نیکویی‌فرد، رئیس اداره حقوق و مزایای وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: مشاوران، مربیان بهداشت و نیروهای کادر پرورشی مدارس که سابقه تدریس ندارند نیز در صورت داشتن ۵۰ سال سن، مشمول این قانون می‌شوند. وی افزود: زمان تحصیل دانشجویانی که از سال ۸۸ متعهد خدمت در آموزش‌وپرورش شده‌اند جزو سنوات خدمت نیست و در محاسبه سابقه بازنشستگی لحاظ نمی‌شود اما رایزنی برای شمول آن از مسیرهای قانونی در حال انجام است. رئیس اداره حقوق و مزایای وزارت آموزش‌وپرورش درباره بهره‌مندی از قانون بدی شرایط آب و هوایی و مناطق کمتر توسعه‌یافته نیز گفت: این موارد در احکام حقوقی سال جدید در بخش رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان مدارس محاسبه می‌شود. نیکویی‌فرد خاطرنشان کرد: کمک هزینه اولاد برای فرزند دختر تا زمان ازدواج و برای فرزند پسر تا ۲۰ سالگی پرداخت می‌شود و به شرط ادامه تحصیل یا نداشتن شغل اداری، پرداخت این مزایا تا ۲۵ سالگی استمرار دارد.

تمدید مهلت ثبت‌نام کتب درسی
تا 15 خرداد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تشریح روند آماده‌سازی و چاپ کتب درسی از تمدید مهلت ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی خبر داد.حجت‌السلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه همه کتب درسی  غیر از پایه دهم و چند عنوان کتاب در پایه ششم آماده شده و زیر چاپ رفته است، اظهار داشت: کتب درسی پایه دهم پس از طی مراحل لازم در تابستان چاپ و به همراه سایر کتب از نیمه دوم شهریورماه توسط مراکز توزیع کتب درسی و مدارس به دست دانش‌آموزان می‌رسند. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امسال سامانه فروش اینترنتی کتب درسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و مقطع پیش دانشگاهی فعال بود، به فارس عنوان کرد: سال گذشته این طرح با اجرای آزمایشی برای مدارس ابتدایی شهر تهران و همچنین مقطع پیش‌دانشگاهی اجرا شد و امسال به استان‌های دیگر تعمیم پیدا کرد. وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه مربوط تا 15 خردادماه تمدید شده تا کسانی که موفق به ثبت‌نام نشده بودند، وارد سامانه شوند، گفت: توصیه می‌کنیم ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنید. معاون وزیر آموزش‌وپرورش درباره روند تغییرات ساختاری در سال‌های آینده یادآور شد: سال آینده پایه یازدهم و سال بعد از آن پایه دوازدهم تغییر می‌کند و در سال تحصیلی 98-97 نظام آموزشی جدید کامل می‌شود.


Page Generated in 0/0779 sec