printlogo


کد خبر: 158129تاریخ: 1395/3/8 00:00
اخبار

تغییرات در «دورهمی»
هاشم رضایت، تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» اعلام کرد به خواست مردم و پس از بررسی نظرها و پیشنهادهای آنها، تغییراتی در بخش نمایشی برنامه ایجاد شده است. به‌گزارش مهر، هاشم رضایت افزود: قرار است تغییراتی در بخش نمایشی برنامه و بازیگران داشته باشیم اما هنوز به ساختار کامل و مشخصی نرسیده‌ایم. حدود یک هفته است که شقایق دهقان در تیم برنامه ما حضور ندارد ولی هیچ اختلافی هم در میان نبوده است. او دلایلی را مطرح کرد و قرار است دیگر در این پروژه حضور نداشته باشد. امیرمهدی ژوله نویسنده مجموعه همچنان با ما کار می‌کند و هنوز قرارهای کاری با هم داریم. این تهیه‌کننده افزود: عده‌ای نسبت به بخش نمایشی کار انتقاد داشتند و ما هم با توجه به بازخوردها در نظر داریم تغییراتی را در کار اعمال کنیم. ما بازیگران جدیدی را به کار اضافه می‌کنیم و این رفت و آمدها بسیار طبیعی است. نمی‌توان گفت با رفتن یک بازیگر کار دچار فروپاشی شده است چراکه در این تیم اختلافی وجود ندارد. این تهیه‌کننده درباره اینکه آیا تاکنون رئیس جدید رسانه ملی از آنها درخواستی داشته است یا خیر، بیان کرد: من آقای علی‌عسگری را پیش از این می‌شناختم. او آشنایی خوبی با هنر دارد و به کار طنز و فضای اجتماعی علاقه دارد. طی صحبت‌های حسین کرمی مدیر شبکه نسیم با رئیس جدید، او حمایت کرده و خواسته است این برنامه با قوت پیش رود. وی در پاسخ به اینکه با رفتن محراب قاسمخانی نویسنده دیگری به «دورهمی» اضافه می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: ما نویسنده‌های بسیار خوبی در برنامه داریم اما از هر پتانسیلی استفاده می‌کنیم چون این کار باید ادامه داشته باشد و مردم از آن استقبال کرده‌اند. این تهیه‌کننده همچنین درباره کارگردانی برنامه افزود: بعد از رفتن قاسمخانی ما به طور رسمی از مدیری خواستیم که کارگردانی کار را بر عهده بگیرد که او هم پذیرفت و الان این کار دیگر گروه کارگردانی ندارد بلکه مدیری کارگردان «دورهمی» است.

کورش زارعی در افتتاحیه‌ جشنواره‌ «تیرنگ»:
مرحوم جابر عناصری
چهره‌ تکرارنشدنی تعزیه‌ بود
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: جابر عناصری کسی است در عرصه تعزیه و پژوهش در زمینه‌ فرهنگ عامه که تکرار نخواهد شد؛ چراکه اعتقاد راسخ و منحصر به فردی به کار خود داشت. به‌گزارش تسنیم، اجراهای پژوهشی سیزدهمین جشنواره‌ ملی تئاتر «تیرنگ» با گرامیداشت مرحوم جابر عناصری، پژوهشگر فقید فرهنگ عامه و پدر تعزیه‌ دانشگاهی در محل حوزه هنری استان مازندران آغاز شد. در ابتدای این مراسم، کورش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ از مرحوم استاد عناصری به عنوان چهره‌ تکرار نشدنی هنر تعزیه دانشگاهی یاد کرد و گفت: جابر عناصری کسی است در عرصه تعزیه و پژوهش در زمینه‌ فرهنگ عامه که تکرار نخواهد شد؛ چراکه اعتقاد راسخ و منحصر به فردی به کار خود داشت. ایشان همواره پژوهش در زمینه‌ تعزیه را واجب کفایی می‌دانستند و معتقد بودند واجب است تا دستگاه‌های فرهنگی و دانشجویان بیش از پیش به مقوله‌ پژوهش در زمینه‌ تعزیه بپردازند. زارعی گفت: تعزیه، میراث گرانقدری است که همواره مورد توجه عامه‌ مردم بوده و محققان دانشگاهی حتی هنرمندان اروپایی مجذوبش شده‌اند. پس لازم است در زمینه هنر تعزیه و نگهداری از آن، بیش از پیش کوشا و دغدغه‌مند باشیم.

«دریادلان» به تئاتر شهر می‌آیند
نمایش «دریادلان» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی که سال گذشته پس از تشییع شهدای غواص تولید شد، قرار است از 8 خرداد ماه همزمان با سالگرد تفحص شهدا بار دیگر در پارک دانشجو اجرا شود. «دریادلان» جدیدترین تولید کارگاه تئاتر خیابانی ایران است که انتظار مادر شهیدی را که سال‌هاست در جست‌وجوی فرزند خود است، روایت می‌کند. حسین مسافرآستانه مشاور هنری و علی براتی طراح حرکت این اثر نمایشی هستند و روح‌الله زندی‌فرد به عنوان مجری طرح این گروه را همراهی می‌کند. در این نمایش بازیگرانی همچون رضا راد،‌ روح‌الله سنایی،‌ سروش کریمی‌نژاد، مهرداد آبجار،‌ رستا رضوی و... ایفای نقش می‌کنند. این نمایش چندی پیش در نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر 4 اجرای متوالی داشت. نمایش «دریادلان» از 8 خردادماه ساعت 21:30 در پارک دانشجو به مدت 20 شب اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec