printlogo


کد خبر: 158131تاریخ: 1395/3/8 00:00
جدال مادریدی‌ها برای تصاحب مهم‌ترین قهرمانی قاره
امشب نبض فوتبال در میلان می‌زند

دیدار پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آیا فرصتی خواهد بود برای انتقام اتلتیکو مادرید از همشهری خود در فینال 2 سال قبل در لیسبون یا کسب یازدهمین عنوان قهرمانی رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان؟ مردان «دیگو سیمئونه» دو سال قبل در آستانه بالای سر بردن جام بودند که «سرخیو راموس» گل تساوی را وارد دروازه تیمشان کرد و در نهایت 4 بر یک شکست خوردند. رئال مادرید در سال ۲۰۱۴ موفق شد لیگ قهرمانان اروپا را برای دهمین بار بالای سر برده و دسیما را ببرد و اکنون به دنبال اون‌دسیما است.
بردن این جام برای هر دو مربی افتخار بزرگی است بویژه زیدان که در دوران بازیگری خود هم تجربه بردن چنین جامی را دارد. این مربی پیش از این تجربه بردن توپ طلا و جام جهانی را هم در کارنامه دارد. زیدان درباره این بازی گفت: من هنوز باید یاد بگیرم. اما قدر مسلم علاقه من برای یادگیری حد و مرز ندارد چون می‌خواهم پیشرفت کنم. هنوز خیلی کارها برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ پیش روی من قرار دارد. اگر زیدان با رئال به قهرمانی برسد به جمع 7 مربی دیگر خواهد پیوست که در اولین فصل حضورشان موفق به انجام این کار شده‌اند. ویسنته دل‌بوسکه در سال ۲۰۰۰ و پپ گوآردیولا 7 سال قبل این کار را انجام داده‌اند.
از سویی بردن این دیدار برای اتلتیکو یک الزام به حساب می‌آید. تیم مادریدی ۴۲ سال قبل در نخستین تجربه حضور در دیدار فینال لیگ قهرمانان، با بایرن‌مونیخ در ورزشگاه هیسل بروکسل با تساوی یک-یک به کار خود پایان داد و 2 روز بعد در تکرار این بازی، ۴ بر یک شکست خورد. در واقع برای اتلتیکو این سومین فینال لیگ قهرمانان اروپا به حساب می‌آید. البته باید این را در نظر داشت که اتلتیکو برای این بازی ستاره‌هایی چون تیبو کورتوآ، آردا توران، دیگو کاستا و فیلیپه لوییس را به خدمت نخواهد داشت؛ آنهایی که در فینال دو سال قبل در عضویت این تیم بودند.  این تیم در این دوره از رقابت‌ها دست به کار بزرگی زده و برای حضور در فینال موفق به شکست بارسلونا و بایرن‌مونیخ شده است. سیمئونه درباره بازی فینال گفت: چیزی به اسم انتقام در فوتبال وجود ندارد یا در زندگی. باید فقط از این موضوع به عنوان موقعیت‌های جدید نام ببریم. موقعیت یعنی خوشبینی، اعتماد و آنچه در پی می‌آید و این چیزی است که در رقابت‌های لیگ قهرمانان نشان داده‌ایم. انتقام یک واژه منفی است زیرا آن شما را به شکست بازمی‌گرداند.
کریستیانو رونالدو هم که در تمرینات دچار مصدومیت شده بود در پاسخ به رجزخوانی جرارد پیکه پس از کسب عنوان قهرمانی لالیگا از سوی بارسا، گفت: ارزش لیگ قهرمانان بیشتر از کسب دوگانه در لالیگا است. بردن لیگ قهرمانان رویایی است.  مهاجم پرتغالی رئال به این بسنده نکرده و گفته است: پسر من هرگز به بارسلونا نمی‌رود چون ژن مرا دارد اما اگر بخواهد، جلویش نمی‌ایستم اما من او را به نوکمپ نمی‌رسانم.
قضاوت این دیدار که در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار می‌شود برعهده «مارک کلاتنبرگ»
انگلیسی است.
 رکورد قیمت بلیت شکسته شد
برای دومین بار در 3 سال اخیر فینال لیگ قهرمانان اروپا تمام اسپانیایی و تمام مادریدی برگزار می‌شود و قرار است اتلتیکو مادرید به مصاف همشهری‌اش رئال مادرید برود. بلیت بازی روز شنبه اما داغ‌ترین بحث در شهر است. سایت تیکتبیس گزارش داده یک هوادار برای خرید بلیت این بازی 9 هزار و 879 پوند خرج کرده است و این یک رکورد برای تماشای یک رویداد ورزشی است. رکورد قبلی 8 هزار و 704 پوند بود که یک هوادار برای بلیت وی آی پی بازی یوونتوس و بارسلونا در فینال مونیخ پرداخته بود. از طرفی فیلیپه لوئیز، مدافع اتلتیکو اخیرا اعلام کرده بعد از گل سرخیو راموس در بازی فینال لیگ قهرمانان قبلی مقابل رئال چندین شب نخوابیده است. برای این فینال اتلتیکو مادرید برخلاف همشهری‌اش مسیر سختی را گذرانده است و بزرگانی مانند بایرن مونیخ و بارسلونا را حذف کرده است. بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، کریستیانو رونالدو، دو سال پیش به این رکورد دست پیدا کرد و 17 گل زده در این مسابقات دارد. اگر شنبه رونالدو گل بزند تبدیل به اولین بازیکنی می‌شود که در 3 فینال لیگ قهرمانان گل زده است. قیمت ارزان‌ترین بلیتی که برای بازی فینال موجود است 736 پوند است و این در حالی است که میانگین قیمت بلیت‌های این بازی 1535 پوند تخمین زده شده است.
رونالدو باید از مسی یاد بگیرد
کریس رونالدو ادویه این فینال لیگ قهرمانان است. ستاره پرتغالی بهترین گلزن قاره در این بازی‌هاست و روز شنبه او می‌تواند تبدیل به بازیکنی شود که 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده. اما او هرگز در فینال‌ها مانند همیشه‌اش نبوده است، درست برعکس لیونل مسی در بارسلونا. اگر رونالدو امروز شنبه در سن سیرو گل بزند بیشتر هم تاریخ‌ساز می‌شود و تبدیل به اولین بازیکنی می‌شود که در 3 فینال این بازی‌ها گل زده است. او اولین بار در سال 2008 و در بازی یونایتد و چلسی گل زد و گل بعدی او در فینال 2014 مقابل همین اتلتیکو بود. اما این آمار داستان کامل را بیان نمی‌کند. با وجود این دو گل، ستاره 31 ساله در فینال‌هایی که حضور داشته بیشتر از درخشش ناکامی داشته است. در حالی که رئال باید به مصاف اتلتیکو برود، تیمی که قدرتمندانه بارسا و بایرن را حذف کرد، شاید بتوان گفت مادرید نیاز بیشتری به ستاره تیمش دارد و باید رونالدو بیشتر از اینها درخشان بازی کند. در فصل 08-2007، رونالدو گلی زیبا با ضربه سر زد تا یونایتد را مقابل چلسی پیش بیندازد. اما لمپارد بازی را به تساوی کشاند تا کار به پنالتی بکشد و پتر چک ضربه پنالتی ستاره پرتغالی را مهار کند. این تنها پنالتی یونایتد بود که از دست رفت و در آن بازی شاگردان سر الکس فرگوسن قهرمان شدند.
یک سال بعد یونایتد دوباره به فینال رسید. این بار مقابل بارسلونا. در آن زمان مادرید برای جذب رونالدو اقدام کرده بود و سوال این بود که آیا او در یونایتد می‌ماند یا به رئال می‌رود؟ آیا این آخرین بازی کریس برای یونایتد خواهد بود؟ رونالدو هرگز در زندگی‌اش فینالی به این اندازه یکطرفه ندیده بود.  بارسا به برتری رسید و مسی با ضربه سر گل زد. ستاره آرژانتینی همچنین در گل اول تیم که ساموئل اتوئو زد هم نقش داشت. کریس تمام تلاشش را کرد که تیمش را موفق کند، اما نشد و خود او هم عملکرد ناامیدکننده‌ای
 به نمایش گذاشت.
مسی سال 2011 هم در فینال ویمبلی برای بارسا بازی کرد و مقابل یونایتد گلی زیبا از بیرون محوطه جریمه زد و همچنین در گل سوم که داوید ویا زد هم نقش داشت. رونالدو از آن زمان یک بار به فینال رسید و آن هم سال 2014 بود. او که برای بازی به پایتخت کشور زادگاهش بازگشته بود از آمادگی جسمانی کامل برخوردار نبود و در ابتدا عملکردی متوسط به نمایش گذاشت.
وقتی مادرید مقابل اتلتیکو نیاز به گل برتری داشت، این راموس بود که کارش را کرد. حتی آنخل دی‌ماریا و گرت بیل هم بهتر از رونالدو بودند. البته ستاره پرتغالی در آخرین دقایق وقت‌های اضافی گل زد اما نتیجه بازی 4 بر یک شده بود، در واقع گل او تاثیر زیادی در روحیه و برد تیمش نداشت. او بعد از گلی که زد، کنار زمین لباسش را درآورد و ماهیچه‌های بدنش را به هواداران نشان داد. انگار شادی پس از گلش تمرین شده بود اما گلی زده نمی‌شد.
این بار هم برای بازی فینال رونالدو مشکلاتی دارد و بعد از مصدومیت در بازی‌های اخیر صحبت حتی از احتمال نرسیدن او به بازی در میان بود که بعدا این خبر تغییر کرد. او گفته با وجود اینکه مشکل دارد، بازی خواهد کرد. این خبر خوبی برای مادریدی‌هاست. یک سال بعد از اینکه مسی به بارسلونا کمک کرد که به چهارمین قهرمانی اروپا در 9 سال اخیر برسند، رئال منتظر رونالدو است تا در فینال سختشان مقابل همشهری کاری برایشان انجام دهد.


Page Generated in 0/0051 sec