printlogo


کد خبر: 158141تاریخ: 1395/3/8 00:00
چهارگوشه

تخلیه هواپیمای مسافری در توکیو
همزمان با برگزاری اجلاس گروه7 در ژاپن، بروز حادثه برای یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هوایی کره‌جنوبی در این کشور، نگرانی‌های بسیاری را برانگیخت. شبکه خبری ان‌اچ‌کی ژاپن روز جمعه گزارش داد پس از مشاهده دود از موتور چپ هواپیمای کره‌ای در فرودگاه هاندای توکیو، 300 مسافر و خدمه پرواز آن تخلیه شدند.تصاویر منتشره حاکی از آن است که 4 دستگاه خودروی آتش‌نشانی این هواپیما را در باند فرودگاه با کف آغشته کرده‌اند.

پوتین: روسیه؛ متحد جهان اسلام
رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام  سخنرانی کرد و این کشور را متحد همواره مطمئن جهان اسلام دانست که  آماده است در حل مسائل مبرم به مسلمانان کمک کند. ولادیمیر پوتین گفت: «ما از موضع فعال کشورهای اسلامی برای پابرجا شدن اصول عدالت و اولویت قانون در روابط بین‌الملل حمایت می‌کنیم».او  ابراز امیدواری کرد نشست فعلی گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام به تقویت اعتماد و تعامل بین روسیه و کشور‌های اسلامی کمک کند.

ناو جنگی انگلیس در راه لیبی
نخست‌وزیر انگلیس پنجشنبه اعلام کرد لندن در نظر دارد درباره موضوع قایق‌های پناهجویان در دریای مدیترانه مداخله کند. طبق گزارش‌ها، انگلیس به همراه ناتو بتازگی 4 فروند کشتی برای نظارت بر آب‌های لیبی به آنجا اعزام کرده است. کامرون ماه مارس نیز گفته بود لندن تمایل دارد خود را به سواحل لیبی نزدیک‌تر کند. گاردین نوشته است، یک فروند کشتی جنگی انگلیس با توافق سازمان ملل می‌تواند وارد آب‌های لیبی شود.

جدال در کابینه صهیونیست‌ها
آوی گبای، وزیر محیط‌زیست رژیم صهیونیستی در اعتراض به انتصاب آویگدور لیبرمن به عنوان وزیر جنگ این رژیم، از سمت خود کناره‌گیری کرد. پیش از اینکه لیبرمن به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انتخاب شود، موشه یعلون این سمت را بر عهده داشت. پیش از این، موشه کحلون، وزیر داریی این رژیم تهدید کرده بود در صورت موافقت با شروط وزیر جنگ جدید از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

استرالیا آوارگان را شکنجه می‌کند
سازمان امدادرسانی «ورلد ویژن» اقدام استرالیا در نگهداری پناهجویان در کمپ بدون تعیین سقف زمانی را نوعی شکنجه برشمرد. مدیر اجرایی این سازمان گفت بازداشت پناهجویان در جزیره ناورو و گینه‌نو بدون تعیین سقف زمانی شکنجه محسوب می‌شود و خودسوزی پناهجویان در اردوگاه‌های خارج استرالیا نشان می‌دهد آنها از سیاست دولت استرالیا در قبال پناهجویانی که از طریق دریا آمده‌اند، ناامید هستند. دولت استرالیا از اواخر سال 2013 قایق‌های پناهجویان را ضبط می‌کند و آنان را به کشورهایی که از آن آمده‌اند باز می‌گرداند.

حکم حبس ابد
برای 5 انقلابی بحرینی
یک منبع قضایی بحرین اعلام کرد دادگاه این کشور 19 نفر از مخالفان دولت بحرین را به حبس محکوم کرده که از بین آنها 5 نفر به حبس ابد محکوم شده‌اند. این چندمین بار است که مقامات قضایی بحرین، شهروندان این کشور را به اتهام حمله به پلیس محکوم به حبس می‌کنند. سازمان‌های حقوق‌بشری به اینگونه اتهام‌ها در حق شهروندان بحرینی به دلیل اینکه در مستقل بودن قوه‌قضائیه بحرین شک و شبهه وجود دارد، اعتراض دارند و آن را فاقد اعتبار و واقعیت می‌دانند.

گورباچف حق ورود
به اوکراین ندارد
سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد میخائیل گورباچف، رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی به دلیل حمایت آشکار از الحاق کریمه به مسکو، به مدت 5 سال از ورود به اوکراین منع می‌شود. گورباچف در گفت‌وگو با هفته‌نامه انگلیسی ساندی‌تایمز، درباره الحاق کریمه به مسکو، گفته بود اگر در وضعیت مشابه رئیس‌جمهوری روسیه قرار داشت، همان کاری را می‌کرد که ولادیمیر پوتین انجام داده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec