printlogo


کد خبر: 158877تاریخ: 1395/3/24 00:00
نبض جامعه

سخنگوی شورایعالی استان‌ها مطرح کرد
دولتی شدن شهرداری‌ها در برنامه ششم توسعه
«تصویب بندهای 2 و 3 برنامه ششم توسعه سبب خواهد شد شهرداری‌های سراسر کشور به یک دستگاه دولتی تبدیل شوند». احد چگینی، سخنگوی شورایعالی استان‌ها با بیان این مطلب گفت: در شورایعالی استان‌ها به دنبال این هستیم که بندهای 2 و 3 برنامه ششم توسعه که در راستای کاهش نقش شهرداری‌ها و شوراهاست تصویب نشود. وی به میزان بیان داشت: در صورتی که این دو بند به تصویب برسد، شهرداری‌ها نیز نقش اصلی خود را از دست داده و به یک نهاد دولتی تبدیل می‌شوند. سخنگوی شورایعالی استان‌ها با اشاره به مذاکرات شهردار تهران با نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شهردار تهران به نمایندگی از شهرداران سراسر کشور در حال مذاکره با نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی است و امیدوار هستیم با مذاکرات صورت گرفته، استقلال شهرداری‌ها در دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بین نرود.

ماندگاری گردوخاک در آسمان کشور
پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از تداوم شرایط نامناسب هوا در اثر ورود ذرات گردوخاک به کشور حکایت دارد. کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بعدازظهر روز دوشنبه(امروز) 24 خرداد در شهر تهران شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم بود. کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش باران در تهران به میزان اظهار داشت: روز دوشنبه(امروز) در شهر تهران، احتمال بارش باران وجود دارد اما میزان این بارش‌ها چندان زیاد نخواهد بود. رفیعی درباره وضعیت ریزگردهای وارد شده به کشور و تداوم این ریزگردها در آسمان ایران خاطرنشان کرد: در جنوب ایران شاهد تداوم ریزگردهای وارد شده از کشور عراق خواهیم بود و این وضعیت طی روزهای آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

نصب 100دوربین کنترل سرعت
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نصب ۱۰۰ دوربین جدید کنترل سرعت تا پایان تابستان در جاده‌ها خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در کشور گفت: تا پایان خردادماه امسال ۹۰ دستگاه دوربین جدید در جاده‌های کشور نصب می‌شود. وی افزود: همچنین امیدواریم این رقم تا پایان تابستان به ۱۰۰ دستگاه برسد که به این ترتیب تعداد دوربین‌های کنترل سرعت نصب شده در کشور به حدود ۸۵۰ دستگاه خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0050 sec