printlogo


کد خبر: 158888تاریخ: 1395/3/24 00:00
اخبار

تعطیلی «ابر قهرمانی از نازی‌آباد» به دلیل مشکلات اقتصادی
بهرام عظیمی گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های انیمیشن تعطیل شده‌اند که اصلی‌ترین دلیل این تعطیلی هم مشکلات اقتصادی است. به گزارش نسیم آنلاین، بهرام عظیمی، انیمیشن‌سازی که با انیمیشن‌های «سیاساکتی» شناخته شد، در 2 سال اخیر به دنبال تولید یک انیمیشن بلند با نام «ابرقهرمانی از نازی‌آباد» بود اما این انیمیشن همچنان در مرحله پیش‌تولید باقی مانده است. عظیمی درباره چرایی این وضعیت گفت: بروز پاره‌ای مشکلات موجب شد تولید این انیمیشن فعلا متوقف شود. اصلی‌ترین مشکل تأمین بودجه بود. ما بنا داشتیم این پروژه را به صورت مشترک با چینی‌ها تولید کنیم و تا اندازه‌ای هم پیش رفتیم اما طولانی شدن پروسه تأمین سرمایه باعث شد اعضای گروه هم پراکنده شوند. بهرام عظیمی با اشاره به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای انیمیشن‌سازی اظهار داشت: مشکلات مالی همواره برای انیمیشن‌سازان وجود داشته و این مشکلات در چند سال اخیر بیشتر هم شده است. این انیمیشن‌ساز تأکید کرد: وزارت ارشاد و صداوسیما 2 ارگان اصلی هستند که انیمیشن‌سازان به حمایت آنها نیاز دارند اما این دو ارگان هم در سال‌های اخیر اولویتی مبنی بر حمایت از انیمیشن‌سازان نداشته‌اند.

برپایی عکس‌های «ایستاده در غبار» در خانه هنرمندان
نمایشگاه عکس‌‌های سحاب زری‌باف از فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که با حضور بازیگران شاخص سینما افتتاح شد، این روزها میزبان مخاطبان سینما و هنردوستان در خانه هنرمندان است. در نمایشگاه عکس «ایستاده در غبار»، یادداشتی از محمدحسین مهدویان برای عکس‌های سحاب زری‌باف از فیلمش نیز دیده می‌شود. در میان عکس‌های زیبا و باشکوهی که سحاب زری‌باف از صحنه‌های فیلم «ایستاده در غبار» گرفته، عکس‌هایی هم هست که آنها را با یک دوربین قدیمی روی نگاتیو ثبت کرده است. میزانسن‌ها و چینش این عکس‌ها کار خود سحاب است و خیلی ربطی به میزانس‌های فیلم ندارد. نمایشگاه عکس‌های فیلم «ایستاده در غبار» تا 2 تیرماه از ساعت 14 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است. همچنین www.istadehdarghobar.ir آدرس سایت رسمی این فیلم سینمایی است.

مجتبی راعی: پول نداشتیم درباره مولانا فیلم بسازیم
مجتبی راعی که از مدت‌ها پیش تصمیم داشت فیلمی درباره مولانا بسازد، گفت: ما پول نداشتیم درباره مولانا فیلم بسازیم اما دیگران پول دارند و می‌سازند. به گزارش ایسنا، راعی که چندی پیش تصمیم داشت فیلم «طاووس مست» را درباره مولانا بسازد، درباره دلایل ساخته نشدن این فیلم تصریح کرد: ما پول نداشتیم که مشارکت کنیم در حالی که قونیه (ترکیه) پول داشت و حالا هم هالیوود سرمایه خوبی از قونیه خواهد گرفت، البته ما هم می‌توانستیم این سرمایه را بگیریم اما چنین نشد. وی در پاسخ به این پرسش که آزادی عمل فیلمسازان درباره‌ پرداختن به شخصیت مولانا چگونه است؟ توضیح داد: واقعیت به خودی خود معیار نیست بلکه مهم دیدگاهی است که ما برای نگریستن به آن واقعیت پیدا می‌کنیم. دیدگاه‌های مختلف است که ارزش اثر هنری را می‌سازد. راعی خاطرنشان کرد: درباره فیلم مولانا هم مهم این است که آنها با چه نگاهی به این کاراکتر می‌پردازند و نشان دادن رابطه آزاد زن و مرد درباره چنین اثری، امتیاز به حساب نمی‌آید.

«عقیق» سریال محرمی تلویزیون شد
حامد عنقا نویسندگی سریال «عقیق» را در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی برعهده گرفت. به گزارش تسنیم،‌ نگارش سریال محرمی «عقیق» که طرح آن توسط سعید نعمت‌الله به رشته تحریر درآمده است به حامد عنقا سپرده شد. سریال «عقیق» که مرحله نگارش فیلمنامه آن آغاز شده است، برهه‌ای از تاریخ معاصر کشور طی سال‌های 1315 تا 1320 را روایت می‌کند. در این دوران به دستور رضاخان که به سلطنت رسیده است، ممنوعیت‌هایی برای عزاداری‌های مذهبی از طریق بستن تکایا و هیات‌ها و تجمعات عزاداران امام حسین(ع) ایجاد شد و وی درصدد مقابله با عزاداری برآمد. سریال «عقیق» به قلم حامد عنقا براساس طرحی از سعید نعمت‌الله به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در 14 قسمت 40 دقیقه‌ای در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی به نگارش درمی‌آید.


Page Generated in 0/0050 sec