printlogo


کد خبر: 158891تاریخ: 1395/3/24 00:00
رویدادها

عبدالله باکیده:
همه را به تماشای «ایستاده در غبار» توصیه می‌کنم
عبدالله باکیده، کارگردان سریال «نبردی دیگر» که این روزها پس از مدت‌ها از شبکه «آی فیلم» پخش می‌شود، درباره آثار جوانانی مانند مهدویان گفت: در میان کارگردانان جوان هنوز کسانی هستند که بتوانند تصویر درستی از دفاع‌مقدس نشان دهند و من تمام مخاطبان را دعوت می‌کنم فیلم «ایستاد در غبار» را مشاهده کنند. این کارگردان آثار دفاع‌مقدسی درباره بازپخش سریال «نبردی دیگر» عنوان کرد: این سریال اولین مجموعه‌ای بود که مشکلات بچه‌های دفاع‌مقدس را در دوران اسارت و دلشوره‌هایشان را نشان داد. من برای ساخت این سریال نزد مرحوم حاج آقا ابوترابی رفتم، ایشان هم با ساخت این فیلم موافقت کردند و یکسری مدارک و اطلاعاتی درباره آن در اختیار ما قرار دادند. کارگردان فیلم «پوتین» افزود: نگارش فیلمنامه این سریال را از اول ماه رمضان سال73 آغاز کردم و سحر روز نوزدهم ماه رمضان بود که آخرین سکانس آن را نوشتم. در عرض 19 روز نگارش کل فیلمنامه تمام شد ولی حدود 6 ماه تحقیقات قبل از شروع نگارش فیلمنامه انجام شده بود. باکیده درباره آثار دفاع‌مقدسی اظهار داشت: هر زمانی که سینمای دفاع‌مقدس به سمت شخصیت‌هایی رفته که تا به حال به آنها پرداخته نشده است آن فیلم‌ها بسیار با استقبال روبه‌رو شده و خواهد شد.

سلیم غفوری مدیر شبکه مستند شد
میرباقری، معاون سیما در حکمی سلیم غفوری را به‌عنوان مدیر شبکه مستند سیما منصوب کرد. معاون سیما در حکم سلیم غفوری، با اشاره به تخصصی بودن شبکه مستند بر لزوم تولید، تأمین و پخش مستند در همه موضوعات در این شبکه تأکید کرد. میرباقری در این حکم مدیر شبکه مستند را به بهره‌گیری از الگوی کارآمد و اثربخش مدیریت پیام و استفاده از نظرات کارشناسان متعهد و خبره در ارتقای کیفی و هنری تولیدات مستند در جهت افزایش سرمایه اجتماعی کشور، تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی و مقابله مؤثر با جنگ نرم دشمن و آرایش رسانه‌ای نظام سلطه توصیه کرده است. وی در بخشی از حکم خود بر تولید مستندهای فاخر بویژه مستندهایی که روایتگر تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند تأکید کرد. گفتنی است، سیدسلیم غفوری، تهیه‌کننده آثار بسیاری در حوزه مستند و در مرکز فرهنگی میثاق بوده است و از سال 1391 تاکنون مدیر گروه مستند شبکه افق بوده است.

درگذشت قدیمی‌ترین عکاس سینمای ایران
اصغر بیچاره، قدیمی‌ترین عکاس سینمای ایران شب‌شنبه در روز تولدش درگذشت. وی سال 1306 در تهران به دنیا آمد و سال‌ها پیش ضمن عکاسى از آثار سینمایی، در بعضى از آنها هم بازى کرد. او به عنوان یکی از قدیمی‌ترین عکاسان ایران، صاحب گنجینه‌ای خاطره‌انگیز از عکس‌ها بود و در موزه شخصی‌اش دوربین‌‌هایی از قدیمی‌ترین عکاسان ایران مانند دوربین «ماشاءالله‌خان عکاسباشی» را نگهداری می‌کرد. اصغر بیچاره که از چندی پیش به سرطان حنجره مبتلا و حالش رو به وخامت گذاشته بود، در سن ۸۹ سالگی و در آمریکا درگذشت. پیکر وی پس از انجام تشریفات قانونی به ایران خواهد آمد و در قطعه هنرمندان آرام خواهد گرفت.

فراخوان دبیرخانه دائمی جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت
دبیرخانه دائمی جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت در دومین سال فعالیت خود، به منظور تبیین، تعمیق و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت می‌کند کتاب‌های منتشرشده‏ خود با موضوع «مردم‌سالاری دینی» را تا 30 مهرماه سال جاری به این دبیرخانه به نشانی تهران خیابان‌ مطهری، ‌خیابان ‌سهروردی ‌جنوبی، ‌پلاک ‌88،‌ واحد ‌5 ارسال‌ کنند. همچنین آن دسته از فعالان حوزه نشر که نتوانستند آثار خود با موضوع «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» را در این اولین جایزه و نمایشگاه کتاب مرآت شرکت دهند، می‏توانند آثار قلمی و مکتوب خود با موضوع سبک زندگی را تا مهلت‌ تعیین‌‌شده‌ به ‌این ‌دبیرخانه‌ ارسال کنند. آثار ارسالی می‌تواند به‌صورت مجلد مکتوب یا الکترونیکی بوده و الزامی برای چاپ اول بودن آثار نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن تلفن 88303311 تماس حاصل فرمایید.


Page Generated in 0/0057 sec