printlogo


کد خبر: 158898تاریخ: 1395/3/24 00:00
اخبار

تعطیلی ارج تصمیم مجمع بود
دبیر انجمن لوازم خانگی با اعلام اینکه تعطیلی کارخانه ارج وضع نامناسب صنعت لوازم خانگی کشور را نشان می‌‌دهد، گفت: در صورت عدم‌ حمایت از تولیدکننده داخلی در آینده نشان‌های وارداتی بازار را قبضه خواهند کرد.  علیرضا نورپور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مشکلات این کارخانه امسال به حدی رسیده بود که براساس تصمیم مجمع این کارخانه تعطیل شد. البته در سطح بازار نمونه‌های دیگری از ارج وجود دارد که وضعی بدتر از این کارخانه داشته اما از ترس رقیب، ورشکستگی خود را اعلام نمی‌کنند.  وی با بیان اینکه کارخانه ارج یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی کولرهای آبی در سطح کشور بود، افزود: این روزها واردات بی‌رویه، صنعت لوازم خانگی کشور را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است، این در حالی است که این صنعت ویژگی‌های خاصی داشته و اشتغال متوازن را در سطح کشور توزیع کرده است، حتی خوشه‌های صنعتی مختلفی نیز به این صنعت وابسته هستند.  وی اضافه کرد: به‌اعتقاد بنده در صورت تقویت صنعت لوازم خانگی کشور به‌طور حتم دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت، چراکه محصولات امروز تولیدکنندگان داخلی در بخش لوازم خانگی به‌طور کامل قابل رقابت با محصولات خارجی است.


پیمانکاران پردیس به خط شدند
بنده تا چند روز پیش با حفظ سمت، سرپرست شهر جدید پردیس بودم اما در حال حاضر حدود 2 روز است که سایت‌های مسکن‌مهر را بازدید می‌کنم و صحبت‌های پیمانکاران را گوش می‌دهم و با نماینده‌های متقاضیان دیدار کردم. سرپرست جدید شهر جدید پردیس با بیان اینکه پیمانکاران مسکن‌مهر این شهر را به خط کرده و به صحبت‌های آنها گوش داده است، افزود: در حال حاضر هر اظهارنظری درباره مشکلات مسکن‌مهر شهر پردیس اظهارنظر پخته‌ای نخواهد بود و اگر کسی هم جز این انتظار داشته باشد انتظار به‌جایی نیست.  غفوری ادامه داد: مردم باید برای تحویل واحدهای مسکن‌مهر صبوری کنند.  وی تصریح: بنده قول می‌دهم تمام توان و انرژی خود را همانند دیگر شهرهای دیگر که در آنجا سمت داشتم برای سر و سامان دادن به اوضاع آشفته شهر پردیس به کار گیرم.  وی افزود: در جمع پیمانکاران به آنها اعلام کردم که مردم و متقاضیان مسکن‌مهر توان منتظر ماندن برای تحویل واحدهای مسکن‌مهر را ندارند و باید هر چه سریع‌تر پروژه مسکن‌مهر در این شهر به اتمام برسد.


هویج گران و انگور ارزان شد
رئیس اتحادیه میوه و سبزی از افزایش ۳ برابری قیمت هویج در بازار خبر داد و گفت: قیمت انگور یاقوتی ۵۰ درصد کاهش یافته است. سیدحسین مهاجران در گفت‌وگو با مهر از افزایش چشمگیر قیمت هویج در بازار خبر داد و اظهار داشت: قیمت این محصول نسبت به هفته قبل افزایش زیادی داشته و از حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان به ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان رسیده است. رئیس اتحادیه میوه و سبزی اضافه کرد: معمولا وقتی عرضه یک محصول از منطقه‌ای به پایان می‌رسد تا زمانی که توزیع آن از منطقه دیگری آغاز شود، قیمت‌ها بالا می‌رود. وی همچنین با بیان اینکه قیمت انگور یاقوتی ۵۰ درصد ارزان شده است، گفت: قیمت این میوه نیز بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان بود که در حال حاضر به ۴ تا ۸ هزار تومان رسیده است. رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت انواع دیگر میوه و صیفی‌جات را بدین شرح اعلام کرد: هندوانه از ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، زردآلو از ۳۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، هلو از ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان، ملون ۲۰۰۰ تومان، طالبی ۲۵۰۰ تومان، پیاز از ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان، موز از ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان، سیب‌زمینی نو از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و خیار گلخانه از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان.


یارانه خرداد را چهارشنبه بگیرید
یارانه نقدی خردادماه ساعت ۲۴ روز چهارشنبه هفته جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. شصت و چهارمین مرحله از واریز یارانه نقدی مربوط به خردادماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ 26/3/95 به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. مبلغ یارانه خرداد ماه همچون ماه‌های قبل به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.


Page Generated in 0/0051 sec