printlogo


کد خبر: 158908تاریخ: 1395/3/24 00:00
اخبار

5 نکته از تساوی انگلیس  مقابل روسیه
آدام بیت: به نظر می‌رسید گل اریک دایر برای پیروزی انگلیس کافی باشد. اما تیم جوان روی هاجسون در دقیقه‌ آخر روی ضربه‌ سر واسیلی برزوتسکی گل تساوی را خورد تا 2 امتیاز از شب اول یورو 2016 از دست بدهد. در زیر به بررسی 5 نکته‌ مهم این بازی می‌پردازیم.
شور جوانی
 جدا از تعویض‌های سوال‌برانگیزش، روی هاجسون در این بازی ثابت کرد مربی منفی‌ای نیست و تیمی پرانرژی و کاملا هجومی را به زمین فرستاد، تیمی که از ابتدای بازی روسیه را پرس کرد و در همان نیمه‌ اول می‌توانست با اختلاف 2 یا 3 گل پیش بیفتد. رحیم استرلینگ مدام روی خط مدافعان روسیه را مجبور به واکنش می‌کرد، آدام لالانا از راست در قطر حرکت می‌کرد و دائم به باکس نزدیک می‌شد، فولبک‌ها کاملا بالا بازی می‌کردند و وین رونی پشت همه حضوری مقتدرانه داشت. این نمایشی بود که باید به تیم هاجسون برای بازی‌های آینده روحیه بدهد.
درخشش رونی در نقش جدید
این نخستین‌باری بود که وین رونی به عنوان هافبک بازیساز عقب زمین برای انگلیس بازی می‌کرد و اگر از پس نقش جدیدش برنمی‌آمد قطعا انتقادات زیادی از روی‌هاجسون می‌شد. اما نمایش او خیال همه را بابت سازگاریش با پست جدید راحت کرد. رونی بویژه در نیمه‌ اول نیروی محرکه‌ انگلیس و مغز تیم بود، جایی که بیش از همه پاس موفق داد و 5 پاس سالم بلند از مجموع 6 پاسش داشت، پاس‌های بسیار بلند قطری که بخوبی منطقه‌ بازی را تغییر می‌داد البته بعد از تعویض رونی در نیمه‌ دوم بود که روسیه گل تساوی را زد.
دایر، مهره‌ کلیدی
هافبک دفاعی کلیدی‌ترین پست هر تیمی است و با توجه به اینکه اریک دایر تنها هافبک دفاعی تخصصی انگلیس است می‌توان تصور کرد چقدر فشار رویش زیاد باشد. با وجود این فشار دایر نمایشی کامل داشت. هافبک تاتنهام جدا از گلی که زد نشان داد در این پست به بلوغ رسیده، با 90 درصد پاس صحیح از مجموع 68 پاس و حمایت درست از مدافعانش. این نخستین بازی غیردوستانه‌ دایر 22 ساله برای انگلیس بود و با توجه به اینکه 4 هافبک دیگر تیم همه قابلیت و میل بازی در پست شماره‌ 10 را داشتند، نقش او به عنوان بازیکنی که برای دیگران بازی می‌کند اهمیتی حیاتی برای هاجسون پیدا می‌کند.
واردی کجا بود؟
 با توجه به سن بالای مدافعان روسیه و انتظار دفاع عمیق از آنها منطقی به نظر می‌رسید که جیمی واردی از ابتدا به بازی نرود. اما سناریوی قابل تصور این بود که اگر انگلیس در مقطع پایانی بازی به گل برتری برسد، واردی می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده از ضدحمله‌هایی باشد که جلو آمدن روسیه امکانش را فراهم می‌کرد. این اتفاق دقیقا رخ داد و بعد از گل دایر، انگلیس چند موقعیت توسط رحیم استرلینگ به دست آورد ولی موفق نشد از آنها استفاده کند. عجیب بود که هاجسون واردی را حداقل در 10 دقیقه‌ پایانی هم به بازی نفرستاد و تصمیم محافظه‌کارانه‌ای برای آوردن ویلشر و میلنر به زمین گرفت. در پایان انگلیس مزد محافظه‌کاری مربی‌اش را به تلخی پرداخت.
درسی برای آینده
 خیلی سخت‌گیرانه است اگر گل تساوی روسیه را به اشتباهات فردی انگلیسی‌ها نسبت بدهیم. اما وقتی تیمی تنها با یک گل پیش است همیشه امکان وقوع چنین صحنه‌هایی وجود دارد. درس بزرگ برای انگلیس لزوم تمام کردن بازی وقتی فرصتش را دارد، است. انگلیس اگر از موقعیت‌هایش استفاده می‌کرد خیلی قبل از دقیقه‌ پایانی می‌توانست راه بازگشت به روی روسیه را ببندد.


کرواسی ۳ امتیاز از ترکیه گرفت
تیم ملی فوتبال کرواسی نخستین بازی خود در پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا را با برد مقابل ترکیه پشت سر گذاشت. تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و ترکیه در نخستین بازی خود از گروه D مسابقات یورو 2016 روز گذشته در ورزشگاه پارک‌دو پرنس شهر پاریس مقابل هم صف‌آرایی کردند. این بازی که  از سرعت بالایی برخوردار بود و هر دو تیم فرصت‌هایی روی دروازه هم خلق کردند، با برتری یک بر صفر شاگردان آنته چاچیچ به پایان رسید. تنها گل کرواسی را لوکا مودریچ، هافبک کرواسی در  دقیقه 41 به ثمر رساند تا سریال شکست‌ناپذیری این تیم با گلزنی وی همچنان ادامه داشته باشد. کرواسی پیش از این با گلزنی مودریچ 9 بار به پیروزی رسیده و یک بار هم به تساوی بسنده کرده بود. کرواسی در این بازی 2 بار تیر دروازه ترکیه را به لرزه درآورد. در ادامه مسابقات یورو 2016 از گروه C تیم‌های لهستان و ایرلندشمالی در شهر نیس به مصاف هم رفتند  و در همین گروه تیم‌های آلمان و اوکراین در شهر لیل با هم دیدار کردند.
 


Page Generated in 0/0048 sec