printlogo


کد خبر: 158914تاریخ: 1395/3/24 00:00
چهارگوشه

سرگرد آمریکایی: مسلمانان را می‌کشم
در حالی که سازمان‌های فعال در زمینه حقوق بشر از قبیل شورای حقوق بشر همواره درباره اسلام‌ستیزی و تبعیض‌ها علیه مسلمانان در جامعه آمریکا هشدار داده‌اند، خبر رسیده که یک عضو ارشد ارتش آمریکا مسلمانان یک شهر این کشور را تهدید به مرگ کرده است. رسانه‌ها به نقل از مقامات پلیس ایالت کارولینای شمالی نوشتند، راسل توماس لانگفورد (36 ساله) با حضور در مسجد المدینه در شهر رافورد به آنها گفته که او «آنها را خواهد کشت و پشت مسجد دفن خواهد کرد».

بوکوحرام  4 زن روزه‌دار را سر برید
گروهک تروریستی بوکوحرام 4 زن را در روستایی در شمال شرق نیجریه و در هنگام افطار ذبح کرد. بر این اساس، 15 نفر از اعضای این گروهک با موتور وارد روستا شدند و 4 زن یاد شده را از خانه‌هایشان بیرون آوردند و آنها را سر بریدند. منابع می‌گویند این 4 زن ممکن است که به 2 دلیل سر بریده شده باشند؛ یا اینکه همسران آنها حاضر به همکاری با بوکوحرام نشده‌اند یا به این دلیل که اعضای این گروهک به ارتباط همسران این زنان با مقامات نیجریه مشکوک شده‌اند.

اوجالان حبس خانگی می‌شود
مسؤولان ترکیه‌ای اقداماتی را در جزیره امرالی در دریای مرمره آغاز کرده‌اند که حکایت از انتقال رئیس حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) از حبس انفرادی به حبس خانگی در ماه‌های آتی دارد. منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه الحیاه اعلام کردند، این اقدام عرصه را برای دیدارها و گفت‌وگوهای رسمی با آنکارا باز می‌کند. این منابع خاطرنشان کردند که این اقدام در راستای «محک زدن برقراری آتش‌بس» با پ‌ک‌ک صورت می‌گیرد که وارد جنگی علیه ارتش این کشور شده است. پیش‌تر نخست‌وزیر ترکیه انجام هرگونه گفت‌وگو با پ‌ک‌ک را بعید دانسته بود.

تمدید تحریم‌های اروپا علیه روسیه
اتحادیه اروپا با وجود تردید برخی کشورهای عضو با تمدید 6 ماهه تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرد. این تصمیم قرار است 24 ژوئن به صورت رسمی از سوی وزرای خارجه این اتحادیه اعلام شود.  این خبر در حالی منتشر می‌شود که جهان سیاست این روزها شاهد تلاش بروکسل و مسکو برای تنش‌زدایی در روابط است. گفته می‌شود این تصمیم در روز اعلام رسمی‌اش از سوی وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپایی تصویب خواهد شد با این حال این مقامات تاکید می‌کنند این تحریم‌ها بیشتر از آنکه ماهیتی سیاسی داشته باشد حالتی تکنیکی دارد.

تصویب قانون ضد دینی  در بحرین
پادشاه بحرین در راستای سرکوب مخالفان خود فعالیت اشخاص سیاسی را در گروه‌های مذهبی ممنوع کرده است. طبق این قانون فعالان گروه‌های سیاسی حق ندارند به سخنرانی مذهبی بپردازند یا در گروه‌ها و انجمن‌های مذهبی عضو شوند. به موجب این قانون، تلفیق فعالیت‌های دینی و سیاسی ممنوع بوده و رهبران گروه‌های سیاسی نباید به سخنرانی‌های مذهبی روی بیاورند. این در حالی است که قوانین بحرین تشکیل هرگونه حزب سیاسی را ممنوع می‌کند. بحرین پیش از این فعالیت سیاسی را نیز برای روحانیان ممنوع کرده بود.

سقوط یک بالگرد اماراتی
فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات از سقوط یک فروند بالگرد نظامی خود در یک پرواز روتین در آب‌های بین‌المللی خبر داد. در این حادثه خلبان و کمک‌خلبان کشته شدند. خبرگزاری امارات از اعلام محل دقیق سقوط این بالگرد و نوع آن و نیز ارائه جزئیات بیشتر این حادثه خودداری و تنها اعلام کرد که بالگرد مذکور در آب‌های بین‌المللی سقوط کرده است. در یک ماه گذشته این دومین باری است که گزارشی از سقوط یک بالگرد نظامی امارات و کشته شدن تمام سرنشینان آن منتشر می‌شود.


Page Generated in 0/0074 sec