printlogo


کد خبر: 158929تاریخ: 1395/3/24 00:00
اخبار

موازنه سیاسی و نظامی به نفع دولت سوریه است
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موازنه سیاسی و نظامی در این مدت به نفع دولت سوریه بوده است. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی، در حاشیه دیدار پرفسور وانگ ژان، آکادمی علوم اجتماعی چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب دریابان شمخانی به عنوان هماهنگ‌کننده عالی در امور نظامی میان 3 کشور ایران، سوریه و روسیه، گفت: هر سه کشور ایران، سوریه و روسیه با یک هدف مشترک در کنار هم هستند و علیه تروریسم که آفت امنیت منطقه است مبارزه می‌کنند و از اتحاد نظر و عمل در این سال‌ها و ماه‌ها نتیجه گرفته‌اند. وی با بیان اینکه پیروزی از آن دولت و ملت سوریه است، گفت: با توجه به مشروعیت دولت سوریه و مظلومیت مردم این کشور لازم است به آنها کمک کنیم. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار خود با وزیر خارجه چین اظهار کرد: در دیداری که داشتیم به این توافق رسیدیم که حجم مبادلات 2 کشور می‌تواند از 50 میلیارد دلار به 200 میلیارد دلار افزایش پیدا کند. ولایتی با اشاره به اینکه از دیدگاه چین، ایران مهم‌ترین کشور منطقه است، گفت: ایران به عنوان حلقه استراتژیک جهت ارتباط چین با غرب آسیا و اروپا می‌تواند ایفای نقش کند. ایران حلقه رابط مهم در شکل‌گیری جاده ابریشم و بازسازی آن در قرن بیست‌ویکم است.

ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده
نادر طالب‌زاده، مجری و مستندساز تلویزیون از ترور بیولوژیکی‌اش در یکی از کشورهای عربی خبر داد. وی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره ترور بیولوژیکی‌اش گفت: یک سال و نیم پیش به همراه گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم. در هتل نجف چمدان من را از میان صد‌ها چمدان برداشتند و 5 الی 6 روز بعد در کربلا نصف شب تحویلم دادند. لپ‌تاپ من را خالی و بررسی‌های ‌کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان‌ را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم. وی افزود: ساعت 3 نیمه شب 2 مامور از حراست یکی از حرم‌ها، آدرس مکانی را دادند که بروم و از آنجا چمدانم را تحویل بگیرم. من هم اصلا فکر نمی‌کردم چمدانم چیزی شده باشد یا آن آلوده کرده باشند. لپ‌تاپم را به سپاه دادم و گفتند دیگر به آن دست نزن. این مستندساز درباره محتویات لپ‌تاپش گفت: در داخل لپ‌تاپ لیست میهمان‌های افق نو بود. کنفرانسی که یک سال و نیم پیش در تهران برگزار شد و انجمن «ADL» آمریکا با آن مخالفت می‌کرد که متخصصان و متفکران‌شان به ایران نیایند و صحبت نکنند. درست بعد از آن بود که این اتفاقات افتاد اما فکر می‌کردم آنها محتویات لپ‌تاپ را می‌خواهند و گمان نمی‌کردم با خودم کاری داشته باشند. از همان روز به بعد سرفه‌های خونی داشتم. طالب‌زاده  ادامه داد: دکتر علی کرمی، متخصص بیوتروریسم من را به این مسائل آگاه کرد که
چه اتفاقی افتاده است.

بحران سوریه در آینده نزدیک به پایان می‌رسد
 رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم گفت: برگزاری نشست مشترک وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه زمینه را برای حل بحران این کشور در آینده‌ نزدیک فراهم خواهد کرد. اسماعیل کوثری درگفت‌وگو با میزان اظهار داشت: به طور معمول و طبق قواعد بین‌المللی، کشورها معمولا در موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم نقاط مشترکی با هم دارند که در این راستا برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه نیز صورت گرفته است. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان این نشست با دعوت از روسیه و سوریه به مانند گذشته ثابت کرد در راستای مبارزه با تروریسم جدیت بسیاری دارد و در زمینه رفع مشکلات فعلی سوریه از هر اقدامی که لازم باشد کوتاه نخواهد آمد. رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی سوریه بدون شک مشکلات این کشور باید به دست مردم خودش حل شود و دست گروه‌های تروریستی همچون داعش از این کشور کوتاه شود. کوثری تأکید کرد: افزایش تجهیزات و امکانات نظامی و بالا بردن توان دفاعی سوریه با همکاری کشورهای منطقه و جهان به طور حتم زمینه را برای پیروزی هرچه زودتر این کشور در مقابل نیروهای تکفیری فراهم خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec