printlogo


کد خبر: 158930تاریخ: 1395/3/24 00:00
برجام

روحانی گشایش‌های پسابرجام را نام ببرد
 دبیرکل حزب موتلفه گفت: رئیس‌جمهور که می‌گوید بعد از برجام هر روز یک گشایش داریم؛ آیا می‌تواند پس از گذشت بیش از ۳۰۰ روز از برجام ۳۰۰ گشایش را در زندگی مردم نام ببرد. به گزارش مهر، محمدنبی حبیبی در نشست دبیران این حزب اظهار داشت: رکود، بیکاری و گرانی به مردم فشار می‌آورد اما حرکت ملموسی از طرف دولت مشاهده نمی‌شود.  وی با اشاره به تحریم‌های بانکی بیان داشت: صدای تجار و مؤسسات دولتی و خصوصی بلند است که نمی‌توانند پولی جابجا کنند یا درآمدهای حاصل را آن‌طور که می‌خواهند خرج کنند. پول‌های بلوکه‌شده ما هنوز آزاد نشده است. دولت‌هایی که پول‌ها را در اختیار دارند در اروپا و آسیا می‌گویند فقط می‌توانید از ما جنس بخرید. آمریکا زیرساخت‌های تحریم را حفظ کرده است. در حالی که قرار بود به محض انجام تعهدات ما همه تحریم‌ها لغو شود.  

رفتار وزارت امور خارجه در قبال برجام در شأن ایران نیست
نماینده مردم ماهشهر در مجلس نهم گفت: رفتار وزارت امور خارجه درباره برجام و مسائلی مانند آن در شأن جمهوری اسلامی ایران نبوده و ما شاهد رفتار منفعلانه دستگاه دیپلماسی مقابل زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها بوده‌ایم. حبیب آقاجری در گفت‌‌وگو با فارس،‌ با اشاره به حکم دادگاه کانادا برای مصادره 13 میلیون دلار از دارایی‌های ایران به بهانه حمایت از تروریسم گفت: متاسفانه برخوردهایی که وزارت امور خارجه تاکنون با غرب داشته بویژه در بحث برجام و مباحث دیگر در شأن جمهوری اسلامی ایران نبوده و برخورد آن در مقابله با زیاده‌خواهان منفعلانه بوده است. وی افزود: اگرچه درباره برجام مقام معظم رهبری اجازه دادند تا مذاکرات انجام شود اما خطوط قرمزی را مشخص کردند که اگر این خطوط قرمز رعایت می‌شد ما امروز با این مشکلات روبه‌رو نبودیم که در دوران پسابرجام هم شاهد تحریم باشیم و هم شاهد دزدی‌های آمریکا و غرب.  

ترامپ هم برجام را قبول دارد
کارشناس سیاست خارجی گفت: دولتمردان آمریکایی می‌دانند برجام یک مقوله سیاسی برای ایران است و بخوبی درک کرده‌اند هر چقدر برجام را نقض کنند، دولت یازدهم عکس‌العملی نشان نخواهد داد، از این‌رو با پیروزی ترامپ یا کلینتون در انتخابات آمریکا اتفاقی در روابط ایران و آمریکا و بویژه مساله برجام رخ نمی‌دهد. فواد ایزدی در گفت‌وگو با میزان، درباره اظهارات مشاور ترامپ مبنی بر اینکه اگر او رئیس‌جمهور آمریکا شود به توافق هسته‌ای با ایران دست می‌زند، خاطرنشان کرد: چه ترامپ و چه کلینتون هر کدام رئیس‌جمهور آمریکا شوند بدون شک نمی‌خواهند به صورت کامل برجام را متوقف کنند زیرا برجام توافق خوبی برای آمریکا محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه شرایط فعلی برجام برای آمریکا خوب است، تاکید کرد: دولتمردان آمریکا و بویژه رئیس‌جمهور بعدی این کشور می‌دانند از ظرفیت برجام می‌توانند به بهترین شکل ممکن برای فشار بر ایران استفاده کنند.

انفعال در برابر کانادا  مصیبتی بالاتر از تحریم‌ها
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس می‌گوید دادگاه کانادا حکم به توقیف دارایی اشخاص و شهروندان عادی ما داده است. با این روند هر کشوری می‌تواند با دارایی‌های اتباع ایرانی بازی کند و این مصیبتی بالاتر از تحریم‌هاست. سیدجواد ابطحی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به غارت 13 میلیون دلاری اموال ایران از سوی کانادا اظهار داشت: متاسفانه انفعال در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و کشورهایی مانند کانادا، فرانسه و انگلستان سبب شده است هر لحظه یک سناریوی جدید را رقم زده و تحت عناوین مختلفی حق مسلم ایران را تضییع کنند. وی افزود: درباره این مصادره،‌ در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان تلویحا به وزیر امور خارجه نکاتی را ارائه کردند. ما در بحث تحریم‌ها بعضا تحریم‌ها را دور می‌زدیم مانند برخی اشخاص اما اکنون اینها همه دارایی افراد ایرانی را توقیف می‌کنند و به گونه‌ای باب صادرات، واردات و معاملات خارجی را می‌بندند.


Page Generated in 0/0390 sec