printlogo


کد خبر: 158938تاریخ: 1395/3/24 00:00
تساوی انگلیس و روسیه در زمین تسویه حساب بیرون از زمین
فوتبال با طعم جنگ

درگیری هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران روسی و انگلیسی بزرگ‌ترین جشن فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لی را در اروپا به جنگ تبدیل کرد. تنها 48 ساعت از آغاز بزرگ‌ترین جشن فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌لی در قاره اروپا گذشته بود که این جشن تبدیل به جنگ شد. هزاران هولیگان ترس را وارد خیابان‌های فرانسه کردند. در حالی که هزاران مامور برای برقراری امنیت در فرانسه مستقر شدند تا مانع از بروز حملات تروریستی شوند اما این هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران انگلیسی و روسی بودند که درگیری و تنش را در شهر بندری مارسی شروع کردند. در این درگیری‌ها 35 نفر مجروح و به مراکز درمانی فرستاده شدند. حال یک هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر
50 ساله که ضربات زیادی از هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران روسی خورده بود وخیم است، این مرد سکته قلبی کرد اما پلیس نتوانست او را نجات دهد و به بیمارستان انتقال داده شد. این اتفاق در منطقه‌ای به نام بندر قدیمی مارسی رخ داد که در مرکز شهر قرار دارد. درگیری‌ها که پیش از آغاز مسابقه شروع شده بود، پس از پایان بازی نیز در ورزشگاه ادامه پیدا کرد. هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران روسی به سمت جایگاه هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران انگلیسی حمله و مواد منفجره به سمت آنها پرتاب کردند. تماشاگران انگلیسی در حضور ماموران امنیتی مجبور شدند از جایگاه تماشاگران به بیرون بروند. پشت دروازه جو هارت، تعداد زیادی هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر روسی در کنار تماشاگران انگلیسی حضور داشتند که پس از گل واسیلی برزوتسکی در دقیقه 90، دوباره تنش ایجاد شد و روس‌ها مواد محترقه به سمت جایگاه انگلیسی‌ها پرتاب کردند. این موضوع باعث شد درگیری‌ها بیرون از ورزشگاه نیز ادامه پیدا کند. نیس شهر دیگر فرانسه نیز شاهد درگیری میان هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران لهستانی و ایرلند شمالی بود. این درگیری‌ها موجب مجروح شدن 7 نفر شد. اتفاقاتی که در بیرون و داخل ورزشگاه مارسی افتاد ممکن است برای فدراسیون‌های روسیه و انگلیس گران تمام شود. جریمه مالی نیز ممکن است با جریمه‌های ورزشی و انضباطی یوفا همراه باشد.
یوفا سه‌شنبه درباره اتفاق‌ها تصمیم می‌گیرد
اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد درباره ناآرامی‌های شهر مارسی و درگیری هواداران 2 تیم انگلیس و روسیه همه چیز را مورد بررسی قرار می‌دهد و سه‌شنبه تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد. پیش و پس از برگزاری دیدار تیم‌های انگلیس و روسیه در یورو 2016، هواداران 2 تیم با هم درگیر شدند و صحنه‌های زشتی را در شهر مارسی فرانسه به وجود آوردند. در جریان این درگیری‌ها، چند تن از هواداران 2 تیم آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شدند و خسارت زیادی به اموال عمومی زده شد. کمیته انضباطی یوفا اعلام کرد به خاطر این اتفاق‌ها، رفتار نژادپرستانه، روشن کردن آتش و ناآرامی‌هایی که توسط هواداران به وجود آمده است، همه چیز را پیگیری خواهد کرد. دیدار تیم‌های انگلیس و روسیه به تساوی یک - یک انجامید. پس از سوت پایان بازی نیز در بخش جنوبی ورزشگاه درگیری‌هایی بین هواداران 2 تیم رخ داد. این درگیری‌ها در پی 3 روز ناآرامی رخ داده در شهر مارسی است که در آن 35 نفر بشدت زخمی شدند. تصمیم نهایی در این زمینه سه‌شنبه گرفته خواهد شد.
وزیر ورزش روسیه نیروهای امنیتی فرانسه را سرزنش کرد
وزیر ورزش روسیه درگیری هواداران این تیم با تماشاگران انگلیس را  کم‌اهمیت جلوه داد و مقصر اصلی را نیروهای امنیت فرانسه برشمرد. دقایقی پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، هواداران روسیه به سمت جایگاه تماشاگران انگلیس هجوم بردند و شروع به پرتاب اشیا در ورزشگاه «ولودروم» مارسی کردند. طبق نظر «ویتالی موتکو» که علاوه بر ریاست اتحادیه فوتبال روسیه، یکی از سران ارشد فیفا نیز هست، ضعف نیروهای امنیتی دلیل اصلی این اتفاقات بود. موتکو به «آر اسپورت» گفت: برخوردی نبود، بزرگنمایی شده است، در واقع همه چیز اینجا خوب است. زمانی که بازی تمام شد، حفاظی بین هواداران نبود. البته که انگلیسی‌ها ناراحت بودند ولی همه چیز به سرعت تمام شد. این‌طور مسابقات باید به شکل درست سازماندهی شوند. لازم است هواداران در استادیوم از هم جدا شوند. موتکو متعهد شد تا تماشاگرانی که رفتار ناشایستی داشتند را شناسایی و تنبیه کند و از استفاده غیرقانونی مواد آتش‌زا در قسمت هواداران روسیه انتقاد کرد. او ادامه داد: موضوع بد آنجا، ترقه‌ها و نارنجک‌ها بودند. حفاظی وجود نداشت، یک نفر باید این را درک کند. همچنین «الکساندر شپریگین» رئیس انجمن هواداران روسیه نیز نپذیرفت که صحنه‌های ورزشگاه به همان اندازه بد بود که گفته می‌شوند. او به شبکه تلویزیونی «آرتی» روسیه گفت: برخوردی وجود نداشت. تمام قسمت انگلیسی‌ها بلند شدند و فرار کردند. هیچ نزاعی رخ نداد، پلیس آنجا ایستاده بود. همه چیز خوب است، پلیس دارد بخوبی به وظایفش می‌رسد. به نقل از «گاردین»، سرویس خبری روسیه «وستی» گفته است که طرفداران روسیه مورد حمله قرار گرفتند.
به گزارش «وستی»، ۲۵۰ تن از هواداران روسی، جلوی حمله هزاران انگلیسی را گرفتند و آنها را مجبور به فرار کردند. تماشاگران انگلیس با حمله به سمت هواداران ما درگیری را شروع کردند اما ۲۵۰ روسی از نواحی مختلف کشورمان شانه خالی نکردند و یورش جزیره‌نشینان مست را دفع کردند. اتحادیه فوتبال اروپا برای جرم‌های صورت گرفته در ورزشگاه، اقدامات انضباطی را در پیش خواهد گرفت و مجازات‌های بیشتری در انتظار روسیه خواهد بود. فدراسیون فوتبال انگلستان از هواداران خواسته تا رفتار مؤدبانه‌ای داشته باشند و تیم خود را به روش درست تشویق کنند. مارک ویتل، سخنگوی فدراسیون فوتبال انگلیس، گفته است فدراسیون از دیدن چنین صحنه‌هایی بسیار متأثر شده است و البته چنین رفتارهایی را محکوم کرد. او به مسؤولان فرانسه گفت: کسانی که در این ماجرا دست داشتند را شناسایی کنید و با آنها به طور مناسب و سریع برخورد کنید.
 


Page Generated in 0/0059 sec