printlogo


کد خبر: 159603تاریخ: 1395/4/6 00:00
مدیران با وام‌های نجومی بر مسند بیمه ایران

در حالی که دلیل جابه‌جایی مدیرعامل قبلی شرکت بیمه ایران اخذ وام کم‌بهره توسط وی عنوان شده، پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که مدیرعامل جدید نیز در زمان عضویت در هیأت‌مدیره این شرکت، تاکنون بیش از 350 میلیون تومان وام کم‌بهره دریافت کرده است.  «محسن پورکیانی» مدیرعامل جدید شرکت بیمه ایران که تا پیش از این در رده‌های میانی شرکت مسؤولیت داشته و در کمتر از 2 ماه گذشته به عضویت هیأت‌مدیره بیمه ایران ارتقا یافته، تاکنون بالغ بر 356 میلیون تومان وام ضروری، اتومبیل، ضروری تعمیرات مسکن، وام مسکن ذخیره فنی و وام طرح نوید دریافت کرده است. براساس مستنداتی که در اختیار فارس قرار گرفته، جمع حقوق و مزایای وی نیز در اردیبهشت‌ماه البته با مسؤولیت عضو هیأت‌مدیره نزدیک به 17 میلیون تومان بوده است. در عین حال به گفته برخی منابع نزدیک به این شرکت دولتی، جابه‌جایی‌های صورت گرفته در بیمه ایران با هدف بازگرداندن 2 نفر از معاونان سابق این شرکت صورت گرفته که مدیرعامل قبلی آنان را از سمت خود جابه‌جا کرده بود. این گزارش حاکی است، این 2 عضو هیأت‌مدیره که هر 2 دارای گرایش و وابستگی‌های خاص سیاسی هستند، تا پیش از این، هر یک 740 میلیون و 590 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند و حقوق، مزایا و پاداش آنها نیز در سال گذشته هر یک حدود 250 میلیون و دیگری 242 میلیون تومان بوده است. گفتنی است، مدیرعامل جدید شرکت بیمه ایران که روز دوشنبه با حکم علی طیب‌نیا به این سمت منصوب شد، سومین مدیرعامل این شرکت در دولت تدبیر و امید است. از نکات جالب در فیش حقوقی محسن پورکیایی دریافت 4 میلیون و 800 هزار تومان اضافه‌کاری است در حالی که ردیف اضافه‌کاری وی در فیش حقوق عدد صفر را نشان می‌دهد.
حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران بسته شد
طبق تصمیم وزیر اقتصاد حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران که چندی پیش به دلیل دریافت وام‌های میلیونی برکنار شده بود، بسته شد. بعد از انتشار فیش‌های حقوق برخی مدیران که حکایت از دریافت حقوق‌های نجومی داشت و بعضا نشان می‌داد این افراد از تسهیلات کلان و نجومی با سود کم بهره‌مند شده بودند بر این اساس دولت تصمیم گرفت هیچ ذی‌نفعی حق ندارد درباره ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند که این موضوع هم توسط جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم ضیافت روحانی با وزرا و استانداران اعلام شد.  براساس اطلاعات جدیدی که خبرنگار فارس آن را کسب کرده است، طبق تصمیم وزیر اقتصاد حساب بانکی مدیرعامل بیمه ایران مسدود و تمام 600 میلیون تومانی که وی تحت عنوان تسهیلات دریافت کرده بود مسترد شده است.
وام‌های نجومی  با کارمزد کمتر از ۲ درصد
در جدیدترین دریافتی‌های نجومی به صورت وام، مدیران ارشد بیمه ایران مبالغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با سود صفر درصد دریافت کرده‌اند. شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا نوشت: بعد از آنکه ماجرای حقوق‌های نجومی موجی از اعتراض را در فضای جامعه به وجود آورد و سرانجام نیز رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت مجبور به واکنش و ارائه بیانیه جهت عزل مدیران متخلف شدند، حالا خبرهای جدیدی از برخی دستگاه‌های دولتی به گوش می‌رسد که طی آن وام‌های نجومی به مدیران پرداخت می‌شود، آن هم با کارمزد کمتر از ۲ درصد.پرداخت وام‌های نجومی به مدیران در شرایطی است که این روزها جمع کثیری از جوانان در صف انتظار برای دریافت وام‌های ۱۰ میلیونی خود این پا و آن پا می‌کنند اما در مقابل مدیران برخی مجموعه‌های دولتی، بیمه‌ای، پولی و بانکی وام‌های کلان دریافت می‌کنند. وام‌هایی که دریافت حتی ۱۰ درصد از ارقام آن برای مردم عادی جامعه تبدیل به یک رویا شده است. در جدیدترین دریافتی‌های نجومی به صورت وام، مدیران ارشد بیمه ایران مبالغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد کمتر از ۲ درصد دریافت کرده‌اند. وام‌هایی که با عناوین مختلفی از جمله وام ضروری، اتومبیل، تعمیرات و مسکن به مدیران این مجموعه پرداخت شده و جمع آنها نیز رقمی بالغ بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان شده است که طوری که با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت وام دریافتی یک مدیر بیمه ایران معادل وام ازدواج ۴۰ تا ۶۰ جوانی است که برای آغاز زندگی مشترک در انتظار تخصیص اعتبار به بانک‌ها هستند. غلامعلی فروزش، عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران، مشاور فعلی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین مشاور فعلی رئیس بیمه ایران نیز هست که در کنار وام ۲۹۵ میلیون تومانی ضروری، وام ۱۸۰ میلیون تومانی مسکن و تعمیرات با کارمزد کمتر از ۲ درصد را دریافت کرده است. ریاحی‌فر، عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران رقم ۴۴۰ میلیون تومان وام ضروری و اتومبیل دریافت کرده و ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن و ۶۰ میلیون تومان هم وام تعمیرات به وی پرداخت شده است. طبق این سند، تاجیک عضو سابق هیات مدیره بیمه ایران که بتازگی به عضویت هیات مدیره بانک ملت درآمده نیز غیر از ۱۸۰ میلیون وام تعمیرات و مسکن، ۴۴۰ میلیون نیز وام ضروری و اتومبیل دریافت کرده است. علی جباری، عضو سابق هیات‌مدیره نیز ۲۸۰ میلیون وام ضروری و ۱۸۰ میلیون نیز وام مسکن و تعمیرات دریافت کرده است. افتخاری، معاون سابق طرح و برنامه و عضو فعلی هیات‌مدیره بیمه ایران نیز در مجموع ۶۲۰ میلیون تومان وام دریافت کرده است. طبق سند یادشده، حیدری معاون فنی و عضو فعلی هیات مدیره بیمه ایران نیز رقمی بالغ بر ۵۷۰ میلیون تومان وام دریافت کرده است.


Page Generated in 0/0062 sec