printlogo


کد خبر: 159609تاریخ: 1395/4/6 00:00
اخبار

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف:
مسؤولان درباره اموال‌شان شفاف‌سازی کنند
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای با انتقاد از عدم پیگیری جدی دولت در برخورد با فیش‌های نجومی، از معاون اول رئیس‌جمهور که مسؤول مستقیم رسیدگی به این موضوع است خواست از خود شروع کرده و با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های خود، در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کند. به گزارش تسنیم، در ابتدای این بیانیه آمده است: راحت‌طلبی، دنیاخواهی و رفاه‌طلبی مسؤولان از نابخشودنی‌ترین گناهانی است که موجب دلسرد شدن مردمی می‌شود که در سخت‌ترین شرایط از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند. در ادامه این بیانیه تاکید شده است: امروز با انتشار فیش‌های حقوقی برخی مسؤولان متوجه شدیم افرادی هستند که به ناحق خون ملت ایران را به اسم داشتن مسؤولیت‌، می‌مکند و به جای آنکه به مردم خدمت کنند، دارند مردم را به خدمت می‌گیرند تا بر اموال و دارایی‌هایشان بیفزایند. این مساله از مسائل بسیار جانسوز و دردآور است و به هیچ‌وجه جای تسامح ندارد. در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: خصوصاً آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور که مسؤول مستقیم رسیدگی به این قضیه هستند، شایسته است که از خود شروع کرده و با شفاف‌سازی اموال و دارایی‌های خود و سپس با شفاف‌سازی تک‌تک گام‌هایی که برای حل این مشکل برداشته‌اند، در جهت تنویر افکار عمومی حرکت کنند. بسیج دانشجویی از تمام مسؤولان بلندپایه‌ لشکری و کشوری دعوت به عمل آورد تا با شفاف‌سازی اقتصادی نشان دهند اکثر مدیران دستگاه‌ها انسان‌های پاکدستی هستند و همچنین از این طریق آن عده‌ معدود سوءاستفاده‌گر را نیز رسوا کنند.


پرونده تکفیری‌ها در عراق بزودی بسته می‌شود
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌با اشاره به شکست‌های تکفیری‌ها در عراق اظهار داشت: پرونده تکفیری‌ها در عراق ان‌شاءالله با همت دولت، ملت، ارتش، مردم، نیروهای حشد الشعبی و حمایت مرجعیت آن کشور و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، در آینده نزدیک بسته خواهد شد.  سردار سرتیپ ایرج مسجدی افزود: در سوریه ممکن است یک مقداری زمان بیشتری لازم باشد. علتش هم این است که جریانات تکفیری در آن کشور عمیق‌تر شده‌اند و جبهه‌اش یک مقدار پیچیده‌تر است ولی روند ضعف آنها ادامه پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به حضور مستشاری سردار سلیمانی در عراق گفت: سردار سلیمانی، مجری سیاست‌ها، کمک‌ها و حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق است. ایشان در مقابل جبهه تکفیری‌ها به مردم عراق کمک می‌کند و کسی منکر این نیست. مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ درباره اقدامات خصمانه آل‌سعود علیه ایران به مهر گفت: اگر مسؤولان آ‌ل‌سعود به واقع مسلمان بودند که تا این اندازه در مقابل آمریکایی‌ها تن به ذلت نمی‌دادند. کسی که مخالف حزب‌الله لبنان است و آن را تروریست می‌نامد مشخص است چه رویه‌ای دارد.

اخراج یک تفنگدار دیگر بازداشت‌شده آمریکایی در آب‌های ایران
یک ناخدای نیروی دریایی آمریکا که به‌همراه ۱۰ تفنگدار دریایی آمریکایی در ماه ژانویه توسط ایران بازداشت شده بود، به‌خاطر «فقدان توانایی در فرماندهی» از این سمت برکنار شد. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناخدای نیروی دریایی آمریکا که ماه ژانویه توسط ایران بازداشت شده بود، به‌علت فقدان توانایی در فرماندهی، از سمتش برکنار شده است. 12 ژانویه تفنگداران دریایی آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بودند، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شدند. این تفنگداران آمریکایی روز بعد در حالی که 15 ساعت در بازداشت ایران بودند، آزاد شدند. ناخدا «کایل موزس» دومین فردی است که به‌خاطر این حادثه، به‌صورت علنی از سمت خود برکنار شده است. در ماه مه ‌نیز اریک راش، یکی دیگر از تفنگداران ارشد نیروی دریایی آمریکا از کار برکنار شده بود. کوین دونگان، فرمانده مرکزی نیروی دریایی آمریکا در این باره تأکید کرد: پس از بررسی یافته‌های مربوط به این حادثه و انجام تحقیقات جامع، من تشخیص دادم که این اقدام بیشتر نیز ضروری است.


Page Generated in 0/0150 sec