printlogo


کد خبر: 159617تاریخ: 1395/4/6 00:00
پلیس

جانشین رئیس پلیس راه راهور خبر داد
لغو مجوز شرکت اتوبوسرانی حامل سربازان
جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا از لغو یک‌ساله مجوز فعالیت شرکت اتوبوسرانی مقصر در تصادف اتوبوس حامل سربازان در نی‌ریز فارس خبر داد. به گزارش میزان، سرهنگ  داوود قاسمیان، جانشین رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده 12 رسیدگی به تخلفات رانندگی حمل‌ونقل بار و مسافر اظهار داشت: بر این اساس اعضای کمیسیون شرکت تعاونی میهن نور کرمان را به دلیل دستکاری در سیستم اصلی خودرو و نصب باک اضافه، بازدید نکردن مدیر فنی از اتوبوس یاد شده، ممهور نبودن صورت وضعیت مسافری به مهر شرکت، حمل کالای غیرمجاز، حمل مسافر اضافه بر ظرفیت و  دریافت نکردن مجوز حرکت کاروانی از پلیس‌راه برای
15 دستگاه اتوبوس در اختیار این شرکت که مسافران خاص از جمله سربازان پادگان 05 را حمل می‌کرد، متخلف تشخیص دادند. وی افزود: بر این اساس پروانه فعالیت شرکت تعاونی اتوبوسرانی میهن نور کرمان به استناد تبصره یک ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و ماده 12 آیین‌نامه اجرایی این قانون به مدت یک‌سال به حالت تعلیق
در آمد.
کشف 2 جسد ناشناس در سانحه نی‌ریز
این در حالی است که براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی همچنان هویت 2 جسد سانحه واژگونی اتوبوس حامل سربازان مشخص نشده است. سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: تعداد سربازان جان‌باخته در حادثه سقوط اتوبوس مسافری به دره در کیلومتر ۵ محور نی‌ریز که روز چهارشنبه دوم تیرماه اتفاق افتاد، ۱۳ نفر است.  براساس بررسی‌های صورت گرفته از ۱۹ متوفای این حادثه، ۱۳ نفر سرباز، ۳ نفر شامل راننده، کمک راننده و شاگرد و ۳ نفر نیز از اتباع افغان بوده‌اند که تنها هویت یک نفر از آنها شناسایی شده و 2 نفر همچنان ناشناس هستند.

شناسایی 2 مؤسسه بزرگ کلاهبرداری
جانشین پلیس آگاهی ناجا با اشاره به شناسایی 2 موسسه که از سال ۹۰ اقدام به جعل و سوءاستفاده از فاکتورها و مهرهای شرکت‌های دیگر برای فرار مالیاتی، دریافت وام‌های کلان بانکی و فروش کالای قاچاق می‌کردند، از دستگیری 2 مرد و یک زن با تحصیلات عالی خبر داد.
به گزارش تسنیم، سردار مسعود منفرد، جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس در عملیات ویژه‌ای موفق شده 2 موسسه بزرگ را که اقدام به جعل مهر و فاکتورهای سایر موسسات اقتصادی می‌کردند شناسایی کند، اظهار داشت: به دنبال شناسایی این دو موسسه، 3 تن از گردانندگان آنها که شامل 2 مرد و یک زن بودند، دستگیر شدند و در حال حاضر نیز در اختیار قوه‌قضائیه قرار دارند.
منفرد با بیان اینکه یکی از دستگیرشدگان دارای سابقه کلاهبرداری نیز بوده است، افزود: در این ماجرا متاسفانه مهر و فاکتورهای برخی شرکت‌ها که به صورت سالم و قانونی کار می‌کردند و  دارای برندهای معتبری نیز بوده‌اند مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به سطح تحصیلات لیسانس و فوق‌لیسانس این کلاهبرداران خاطرنشان کرد: در بررسی‌های تکمیلی نیز مشخص شد برخی شرکت‌های صوری نیز وجود داشتند که با در اختیار قرار دادن فاکتور و مهرهای خود به کلاهبرداران، درصدهایی از سودهای کلان این کلاهبرداران را دریافت می‌کردند.
جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه کلاهبرداران و جاعلان با سوءاستفاده از مهرها و فاکتورها، به فریب مالیاتی، دریافت وام‌های کلان بانکی و فروش کالای قاچاق تحت پوشش فروش قانونی دست زده بودند، یادآور شد: از یکی از موسسات شناسایی شده 150 مهر جعلی کشف شد و از شرکت دیگر حدود 600 مهر جعلی. این موسسه همچنین از طریق فروش فاکتورهای شرکت‌ها سرمایه کلانی را به جیب زده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec