printlogo


کد خبر: 159620تاریخ: 1395/4/6 00:00
دستگیری 15 هنجارشکن شب‌ قدر

گروه اجتماعی: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس از دستگیری هنجارشکنان شب‌ قدر در باغ‌ویلایی در پردیس خبر داد.حیدر فتاحی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس درباره دستگیری افراد هنجارشکن در شهرستان پردیس اظهار داشت: متأسفانه روز جمعه و در آستانه شب‌های قدر تعدادی پسر و دختر بدون داشتن نسبت خانوادگی در باغ‌ویلایی به برگزاری مراسم لهو و لعب اقدام کردند. وی افزود: تعدادی از این افراد به استفاده از مشروبات الکلی اقدام کرده بودند که به دنبال گزارش ضابطان به دستگاه قضایی، دستور ویژه برخورد قاطع با این هنجارشکنان صادر شد و پیرو آن تمام متهمان دستگیر شدند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.
دستگیری 15 هنجارشکن
فتاحی درباره سن و تعداد متهمان خاطرنشان کرد: 15 متهم با میانگین سنی 25 تا 35 سال دستگیر شدند که در این محل حضور یافته و به شرب‌خمر اقدام کرده بودند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با اشاره به مجازات این افراد یادآور شد: متهمان در بحث مصرف مشروبات الکلی با مجازات حد مواجه می‌شوند؛ اما در صورت اثبات درباره روابط نامشروع، شلاق و زندان را پیش‌رو دارند.وی تصریح کرد: برخی از این افراد از مصادیق بارز شبیخون و تهاجم فرهنگی هستند و به‌ سهولت اعتقادات را زیر پا می‌گذارند و بدون هیچ‌گونه رابطه نسبی و سببی با نامحرمان در یک مکان جمع می‌شوند و به قانون‌شکنی اقدام و همچنین وجدان عمومی را جریحه‌دار می‌کنند.
شرب‌خمر از اتهامات دستگیرشدگان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس اظهار داشت: در این پرونده تعدادی از دستگیرشدگان مبادرت به شرب خمر و برقراری روابط نامشروع کرده‌اند که باید این موارد قبل از ارتکاب به‌صورت ریشه‌ای حل شود. وی به فارس بیان داشت: اگر در کشور به منویات رهبری عمل کنیم، این موارد به لحاظ ریشه‌ای رفع خواهد شد، همچنین دستگاه قضایی نیز با توجه به دستورالعمل‌های رئیس قوه‌قضائیه به این موارد به‌صورت ریشه‌ای رسیدگی می‌کند.
نقش خانواده در پیشگیری از جرائم
فتاحی با اشاره به نقش خانواده‌ها در شکل‌گیری این روابط یادآور شد: بارها اعلام کردیم که والدین باید نظارت خود را بر فرزندان بیشتر کنند؛ زیرا جامعه و خانواده تأثیر بسزایی در ارتکاب این جرائم داشته و بین این دو، خانواده نقش بااهمیت‌تری دارد. دادستان عمومی و انقلاب پردیس افزود: زمانی که خانواده‌ها از کارهای فرزندان خود بی‌خبر باشند و دختر خانواده تا پاسی از نیمه‌شب با راحتی خیال از اینکه سوالی از وی پرسیده نمی‌شود، در بیرون از خانه حضور دارد یا اینکه خانواده‌ها می‌دانند و برخورد یا اقدام پیشگیرانه‌ای نمی‌کنند، غفلتی بزرگ است  که باعث فروپاشی بنیان خانواده می‌شود. وی درباره نقش جامعه تصریح کرد: نقش جامعه نیز مانند کانون خانواده است و نقش ‌بسزایی در نقش‌آفرینی و شکل‌گیری رفتار جوانان دارد و محیط بد جامعه می‌تواند باعث به وجود آمدن رفتار غلط در این جوانان شود. به گفته فتاحی، قانون جدید آیین دادرسی کیفری، نقش دادستان را در مبارزه با جرائم منافی عفت کمرنگ کرده است و رسیدگی به این جرائم را در صلاحیت مستقیم دادگاه قرار داده که متأسفانه این امر موجب گستاخی متهمان می‌شود و باید نسبت به اصلاح این موارد در قانون و اختیارات دادستان تجدیدنظر صورت پذیر‌د.


Page Generated in 0/0067 sec