printlogo


کد خبر: 159622تاریخ: 1395/4/6 00:00
نبض جامعه

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
فانی برای پاسخگویی به مجلس می‌رود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی تخلفات برخی مدارس غیردولتی با حضور مدیران آموزش و پرورش در مجلس خبر داد. محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: در زمینه تخلفات برخی مدارس غیردولتی از مدیران وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی می‌خواهیم. زاهدی از حضور مدیران ارشد وزارت آموزش‌وپرورش در مجلس خبر داد و به فارس گفت: در نخستین هفته پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان این وزارتخانه برای حضور در کمیسیون آموزش دعوت می‌کنیم به طور حتم یکی از مباحثی که مطرح خواهد شد، موضوع شهریه مدارس غیردولتی خواهد بود. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به اعلام وزارت آموزش‌وپرورش درباره اینکه امسال شهریه مدارس غیردولتی به همراه فوق‌برنامه‌ها لحاظ شده است، اکنون برخی مدارس تحت عنوان خدمات ویژه از مردم پول بیشتری دریافت می‌کنند که این موضوع از مواردی خواهد بود که مجلس با مدیران آموزش‌وپرورش صحبت‌هایی انجام خواهد داد.

جنوب شرق کشور در محاصره گردوغبار
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع گردوغبار در شرق و جنوب‌شرق کشور خبر داد. احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه 6 تیرماه(امروز)، برای سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطقی از شمال‌شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد، اظهار داشت: روز دوشنبه 7 تیرماه نیز در مناطقی از شمال‌شرق و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود و به‌ تدریج این موج از کشور خارج می‌شود و در سایرمناطق کشور در روز دوشنبه جو پایداری حاکم خواهد شد. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به ایسنا بیان داشت: روز یکشنبه(امروز) در مناطق مرزی غرب و جنوب‌غرب کشور گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در 3 روز آینده به دلیل وزش باد شدید در مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور بویژه در منطقه زابل پدیده گردوخاک رخ خواهد داد. به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز یکشنبه 6 تیر(امروز) کمی ابری، گاهی وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 35 و 25 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 7 تیر کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 34 و 25 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مواظب سموم نمک تصفیه‌نشده باشید
برخی به‌نام طب سنتی نمک تصفیه‌نشده را برای مصرف به مردم معرفی می‌کنند که سمی و خطرناک است. محمد دریایی، متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی درباره نمک‌های تصفیه‌نشده، اظهار داشت: مصرف نمک تصفیه‌نشده به‌ دلیل دارا بودن ناخالصی‌های خطرناک توصیه نمی‌شود.
به‌گفته وی، ناخالصی‌های نمک تصفیه‌نشده می‌تواند شامل جیوه، آرسنیک، سیلیس، کادمیم، سولفات کلسیم، سرب و سایر فلزات سنگین باشد.  دریایی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی به‌نام طب سنتی، نمک تصفیه‌نشده را برای مصرف به مردم معرفی می‌کنند که خطرناک و سمی است. این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی عنوان کرد: نمک تصفیه‌شده و یددار که مصرف آن توصیه می‌شود دارای 95 درصد کلراید سدیم و عامل ضد کلوخه شدن است که از به هم چسبیدن کریستال‌های نمک به یکدیگر جلوگیری می‌کند. وی افزود: ید نیز به ‌شکل یدید و یدات پتاسیم برای جلوگیری از تولید ناکافی هورمون‌های تیروئید به نمک افزوده می‌شود. البته در برخی کشورها غیر از ید، سدیم فلوراید یا پتاسیم فلوراید و همچنین فولیک اسید نیز به نمک‌های خوراکی اضافه می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec