printlogo


کد خبر: 159629تاریخ: 1395/4/6 00:00
چهارگوشه

بازگشایی سفارت مصر در سوریه
منابع خبری، روز شنبه گزارش دادند که سفارت مصر در سوریه بازگشایی و طلال الفضلی، به عنوان رایزن آن تعیین شده است. پایگاه النشره پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که سفارت مصر در سوریه بزودی بازگشایی خواهد شد. از آغاز بحران سوریه بیشتر کشورهای غربی و عربی سفارت خود را در سوریه بستند. محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر هم همگام با دیگر کشورهای عربی اقدام به تعطیلی سفارت کشورش در دمشق کرد.

تیراندازی در مارسی فرانسه
تیراندازی با اسلحه کلاشینکف در شهر مارسی فرانسه طی بامداد شنبه منجر به کشته شدن 2 نفر و مجروحیت شدید یک تن شد. براساس این گزارش، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 16 نفر به ضرب گلوله و تیراندازی در شهر مارسی کشته شده‌اند که آخرین مورد آن به 15 جولای جاری مربوط می‌شود که طی آن یک مرد 23 ساله به ضرب گلوله کشته شد و 2 مرد 40 و 20 ساله دیگر نیز در 2 تهاجم جداگانه به واسطه شلیک گلوله بشدت مجروح شدند.

پیشروی ارتش سوریه در حلب و حماه
نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود علیه گروه‌های تکفیری، کنترل مناطقی در استان حلب و حماه را بازپس گرفته‌اند. نیروهای ارتش سوریه در مناطق محالج، شبیب و سرحیل در اطراف خالدیه در غرب حلب به پیشروی‌هایی دست یافتند. نیروهای ارتش سوریه همچنین در منطقه المفکر در سلمیه در حومه شرقی استان حماه پیشروی کردند. به‌علاوه هواپیماهای ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه مواضع تروریست‌ها را در حومه شمالی حلب منهدم کردند.

عذرخواهی  عباس از اسرائیل
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بابت اظهارات اخیر خود در پارلمان اروپا در بروکسل عذرخواهی کرد.  محمود عباس طی اظهاراتی در پارلمان اروپا در بروکسل گفته بود خاخام‌های یهودی، مسموم کردن آب چاه‌های مورد استفاده فلسطینی‌ها را خواستار شده‌اند.  محمود عباس که پس از این سخنرانی از سوی مقامات صهیونیستی به یهودی‌ستیزی و اهانت به دین یهود متهم شده بود، اظهارات خود را پس گرفت و ضمن عذرخواهی گفت قصد اهانت نداشته و به دین یهود احترام می‌گذارد.

20 کشته در حمله اشتباهی سعودی
در حمله اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان‌سعودی به 2 خودروی نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی در منطقه المتون در غرب استان جوف 20 یمنی کشته شدند.  زنجیره حملات اشتباهی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر عربستان در استان جوف دوباره برجسته شده است، چراکه چنین حملاتی به عقب‌نشینی و شکاف در جبهه‌های نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی مقابل انصارالله در سال گذشته انجامیده بود.  جنگنده‌های سعودی ماه‌هاست مردم یمن را هدف قرار می‌دهند و ائتلاف سعودی محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه آنها اعمال کرده است. حملات اشتباه این ائتلاف تاکنون به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان یمنی انجامیده است.

تظاهرات عراقی‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم
 صدها تن از شهروندان عراقی در حمایت از شیخ عیسی قاسم، روحانی برجسته بحرینی، تظاهرات کردند. براین اساس، معترضان روز جمعه در شهر بصره در نزدیکی ساختمان استانداری تجمع کرده و سلب تابعیت این روحانی شیعه بحرینی را محکوم کردند. در همین حال، صدها تن از پیروان مقتدا صدر، روحانی برجسته عراقی، ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل‌خلیفه در مقابل سفارت بحرین در منطقه منصور در بغداد تظاهرات کردند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق، پیش‌تر بر حمایت کامل خود از شیخ عیسی قاسم تاکید کرده بود. در همین حال، مردم بحرین روز جمعه در اعتراض به سلب حق شهروندی شیخ عیسی قاسم مقابل منزل این شیعه تحصن کرده و ضمن اعلام حمایت از او در این مکان نماز جماعت برپا کردند. وزارت کشور بحرین ادعا کرده بود شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است. این روحانی بحرینی ادعاهای رژیم آل‌خلیفه را بی‌اساس خوانده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec