printlogo


کد خبر: 159654تاریخ: 1395/4/6 00:00
وقتی فرد نزدیک به وزیر از برانکو حمایت می‌کند
پروژه عبور از کی‌روش

باربد بهراد : با توجه به درگیری‌های کلامی اخیر کی‌روش و برانکو، وزارت ورزش جهت‌گیری‌اش را به صورت علنی نشان داد. در چند سال اخیر یا دقیق‌ترش از زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد، رابطه وزارت ورزش و جوانان و کی‌روش به تیرگی گرایید. وزیر ورزش از همان ابتدا در نشست‌های تخصصی و غیرتخصصی با مدیران فوتبالی  عنوان کرد باید مقابل پرداخت این ارقام نجومی به اهالی فوتبال ایستاد. او حتی اعتقاد داشت با پول سنگینی که به کی‌روش می‌پردازیم باید نتایج بسیار بهتری بگیریم (وزیر حتی مدعی بود باید تیم‌ملی از گروهش در جام‌جهانی 2014 صعود کند). در ابتدا زاویه‌بندی‌ها به صورت نامحسوس و نهان بود اما سرانجام این درگیری با آمدن علیرضا اسدی در کسوت دبیرکل به فدراسیون فوتبال عیان شد. حالا کی‌روش به وضوح از سیاست‌های وزارت ورزش انتقاد می‌کند و اعتقاد دارد آنها برخلاف شعارهای خود هرگز حامی تیم‌ملی فوتبال نبودند. از سوی دیگر وزیر ورزش هم در چند مصاحبه به صورت علنی به کی‌روش تاخت و وی را لمپن وارداتی خطاب کرد. روزی که دکتر گودرزی اینچنین درباره سرمربی تیم‌ملی صحبت کرد مشخص شد دیگر خبری از صلح نخواهد بود. از آن روز تا حالا نه وزیر و وزارتخانه کوتاه آمدند و نه کادر فنی تیم‌ملی.
اما درگیری اخیر بین کی‌روش و برانکو موجب شد باز هم وزارت ورزش به صورت تمام‌قد وارد کارزار شود و از سرمربی پرسپولیس حمایت کند.  اگر به پست‌های اخیر مازیار ناظمی که رسما چشم و گوش رسانه‌ای وزیر ورزش
به حساب می‌آید توجه کنید، متوجه اصل داستان می‌شوید. ناظمی اخیرا یک عکس از برانکو روی صفحه اینستاگرامش کار کرده و با طعنه نسبت به کی‌روش و قضیه مار و رتیل‌ها، همچنان از سرمربی کروات پرسپولیس حمایت کرده است. بدون تردید سیاست‌های مازیار ناظمی و وزارت ورزش با یکدیگر زاویه و تداخلی ندارند و باید آنها را هم‌راستا با یکدیگر قلمداد کرد.
البته مشخص نیست کی‌روش زودتر فوتبال ایران را ترک می‌کند یا محمود گودرزی، وزارتخانه متبوعش را. اما اگر به هر ترتیبی در دولت بعدی (خرداد 96) جایی برای دکتر محمود گودرزی و هم‌قطارانش بود قطعا آنها با حمایت بی‌چون و چرا از برانکو، وی را جانشین کارلوس کی‌روش می‌کنند. هم‌اینک همه حمایت‌ها به صورت تمام‌قد از برانکو انجام می‌شود و پروژه تا آنجا پیش رفته که وزارت ورزش به صورت نیمه‌رسمی، وی را محق در مجادله اخیر با سرمربی تیم‌ملی می‌داند. حالا باید دید زمان به نفع کدام یک از طرفین دعوا به جلو می‌رود.
 


Page Generated in 0/0415 sec