printlogo


کد خبر: 160508تاریخ: 1395/4/26 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب
عضویت 3 تن از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید شد
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی عضویت 3 تن از فقهای شورای نگهبان قانون اساسی را تمدید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در اجرای اصل 91 قانون اساسی و در احکامی جداگانه، عضویت آقایان آیت‌الله احمد جنتی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شب‌زنده‌دار را برای یک دوره دیگر به عنوان فقهای شورای نگهبان قانون اساسی تمدید کردند.

دیدار شهردار و اعضای شورای شهر مشهد با رهبر انقلاب
جمعی از اعضای شورای شهر و شهردار مشهد با مقام معظم رهبری در حرم منور رضوی دیدار کردند. به گزارش تسنیم، در حاشیه این دیدار رئیس شورا و شهردار مشهد مقدس گزارش عملکردی از فعالیت‌ها در شهر مشهد را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کرده‌اند. اعضای شورای شهر مشهد در پایان نماز مغرب و عشا را به امامت مقام معظم رهبری اقامه کردند. محسن انتظاری‌هروی، رئیس شورای شهر مشهدمقدس در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را تایید کرد.


حقوق‌های نامتعارف باید به بیت‌المال بازگردانده شود
انتقادات به عملکرد ضعیف دولت در عزل مدیران دارای فیش‌های نجومی و بازگرداندن اموال نامشروع به بیت‌المال همچنان ادامه دارد. پس از آنکه آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه 18 تیرماه کمبود بودجه را ناشی از دزدی مدیران دارای فیش‌های نجومی دانست و از لزوم ضبط این مال نامشروع گفت، در نماز جمعه روز گذشته تهران نیز آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی بر لزوم بازگرداندن برداشت‌های نادرست تاکید کرد.  به گزارش فارس، خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع دریافت‌های غیرقانونی از بیت‌المال گفت: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بر نادرست بودن این برداشت‌ها تاکید کردند. وی با اشاره به اینکه افرادی در برخی دستگاه‌ها با یک آیین‌نامه مقدماتی که به عنوان قانون برای خود درست کردند، ظالمانه برای خود دریافتی مقرر کردند، اظهار داشت: این موضوع در مقطعی پیش آمده و ادامه یافته است. آیت‌الله امامی‌کاشانی از پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف به برخی مدیران به عنوان بلا و مصیبت یاد کرد و خاطرنشان کرد: باید جلوی این رویه گرفته شود و رهبر معظم انقلاب در این باره دستور دادند. وی گفت: آنها که برداشت نادرست از بیت‌المال داشتند باید بازگردانند و این نکته مهم است که منحصر به خزانه دولت نیست بلکه باید درباره موقوفات و اموال عمومی مراقبت لازم به عمل‌ آید.

دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باید مجازات شوند
عضو مجلس خبرگان رهبری  با تاکید بر لزوم عذرخواهی و مجازات مدیران دارای فیش نجومی تصریح کرد: این افراد باید به دادگاه‌های صالحه معرفی شوند، برخورد جدی و قاطع با آنها صورت گیرد و مبالغی که به ناحق از بیت‌المال برداشت کرده‌اند از آنها ستانده شود.آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌وگو با تسنیم ریشه برداشت‌های نامتعارف از بیت‌المال روحیه اشرافی مسؤولان معدود دانست و گفت: ریشه برداشت‌های نامتعارف از بیت‌المال روحیه اشرافی برخی مسؤولان و نقطه آغاز آن دوران پس از جنگ تحمیلی است. وی خواستار برخورد قاطعانه و جدی دستگاه‌های نظارتی، هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی با روحیه اشرافی‌گری شد و افزود: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی مبارزه با این پدیده مذموم است. عضو مجلس خبرگان رهبری  تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید قانونی را تصویب و تایید کند که تفاوت کمترین و بیشترین حقوق حد معقول و متناسبی باشد.


Page Generated in 0/0047 sec