printlogo


کد خبر: 160522تاریخ: 1395/4/26 00:00
افزایش 13 درصدی مصوبات باطل شده هیأت دولت
۲۲۵ مصوبه دولت در سال 94 باطل شد

گروه اجتماعی: دیوان عدالت اداری در سال گذشته ۲۲۵ فقره مصوبه هیات دولت و دستگاه‌های اجرایی را ابطال کرده که نسبت به سال ۹۳ حدود ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد. به گزارش تسنیم، مصوبات ابطال شده هیات دولت و دستگاه‌های اجرایی در سال 94، مربوط به دوره‌های زمانی گوناگون است و فقط مختص دولت یازدهم یا دولت‌های قبلی نیست. همچنین در سال گذشته از سوی هیات تطبیق مصوبات، 6 فقره مصوبه مغایر قانون به رئیس دیوان عدالت اداری اعلام شد که موضوع براساس ماده 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفت.
گفتنی است، در ماده 86 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری آمده است: در صورتی که رئیس قوه‌قضائیه یا رئیس دیوان به هر نحو از مغایرت یک مصوبه با شرع یا قانون یا خروج آن از اختیارات مقام تصویب‌‌کننده مطلع شوند، موظفند موضوع را در هیات عمومی مطرح و ابطال مصوبه را درخواست کنند.
براساس این گزارش، نرخ رشد رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری که مرجع رسیدگی به شکایت مردم از مأموران دولتی، ادارات و آیین‌نامه‌های دولتی است، از 81 درصد در سال 93 به 6/92 درصد در سال 94 افزایش یافته است. علاوه بر این نرخ رسیدگی در شعب اجرای احکام دیوان عدالت اداری در سال 94 نسبت به سال 93، 100 درصد رشد داشته است.


Page Generated in 0/0092 sec