printlogo


کد خبر: 160540تاریخ: 1395/4/26 00:00
چهارگوشه

دفع «حمله تروریستی بزرگ» در اسلام‌آباد
پلیس پایتخت پاکستان از خنثی‌سازی نقشه یک حمله تروریستی بزرگ در اسلام‌آباد «شبیه آنچه در سال 2008 در شهر مومبای هند رخ داد»، خبر داد. براساس گزارش پلیس، هفته گذشته 13 تروریست قصد داشتند به‌طور همزمان به یک دانشگاه و یک هتل 5 ستاره در اسلام‌آباد حمله کنند اما دستگاه اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) با ردیابی چند خط تلفن، متوجه این نقشه تروریستی شد. پیش از ماه مبارک رمضان دستگاه‌های امنیتی پاکستان هشدار داده بودند که تعدادی تروریست با اهداف خاص قصد وارد شدن به اسلام‌آباد را دارند.

تهدید علمای  شیعه‌  در عوامیه عربستان
منابع سعودی از تشدید اقدامات امنیتی علیه اهالی قطیف و العوامیه در شرق عربستان خبر دادند. مرکز «الحراک الاعلامی» با اعلام این خبر، تأکید کرد که بالگردهای نظامی از صبح پنجشنبه در آسمان قطیف و العوامیه در حال پرواز هستند. اهالی شهر العوامیه نیز از استقرار چندین خودروی زرهی در این شهر خبر دادند. از سوی دیگر، برخی منابع اعلام کردند، 4 تن از علمای دین تهدید شده‌اند که در صورت برگزاری نماز جمعه در مساجد یا خطبه خواندن، فورا بازداشت خواهند شد.

وزیر جنگ داعش کشته شد
سرانجام پس از چندین‌بار اعلام خبر مرگ عمر الشیشانی از سرکردگان مهم داعش، این گروه تروریستی بالاخره مرگ او را تایید کرد. سایت «اعماق» وابسته به داعش خاطرنشان کرد عمر الشیشانی (چچنی) در نبرد در شهر شرقاط در جنوب موصل در عراق کشته شده است؛ در حالی‌ که پنتاگون پیش‌تر ادعا کرده بود او بر اثر جراحات وارده در حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شده است. این تروریست داعشی ریش‌قرمز از مشاوران نزدیک نظامی ابوبکر بغدادی سرکرده شماره یک داعش بود و وزیر جنگ این گروه تروریستی به شمار می‌آمد.


دیدار کری از مسکو حول محور سوریه
اسد: نگران نیستم
رئیس‌جمهوری سوریه از نبود تجربه میان سیاستمداران آمریکا انتقاد کرده و عنوان داشت این مساله خطری برای آمریکا به شمار می‌آید.  بشار اسد در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا عنوان داشت: ما نسبت به نبود تجربه در میان سیاستمداران و رؤسای جمهور آمریکا انتقاد داریم و این مساله خطری برای این کشور به شمار می‌آید.  وی در ادامه افزود: فرق زیادی میان 2 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یعنی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون وجود ندارد. اسد همچنین در پاسخ به این سوال که شما فردی دیکتاتور توصیف می‌شوید که دستانش به خون آلوده شده، تاکید کرد: زمانی که شما از کشور خود در مقابل تروریست‌ها محافظت می‌کنید و آنها را می‌کشید و شکست می‌دهید وحشی نیستید بلکه یک فرد میهن‌پرست هستید.  او  به مداخله نظامی روسیه در سوریه اشاره کرد: این مداخله باعث عقب‌نشینی تروریست‌ها شد اما قبل از آن مداخله نظامی آمریکا و مداخله نامشروع همپیمانانش باعث گسترش دایره نفوذ داعش در مناطق جدیدی در سوریه شد؛ آنها در کار خود جدی نبودند و بنابراین نمی‌توانم از عدم جدیت آنها و حضور نامشروعشان در سوریه استقبال کنم.  اسد افزود: ما به همه کسانی که از ما حمایت کردند مدیون هستیم. روسیه، ایرانی‌ها و حتی چینی‌ها هم از ما حمایت کردند البته هر کسی به شیوه خود. چه سیاسی، نظامی یا اقتصادی، زیرا مساله فقط مربوط به یک عامل نیست.  رئیس‌جمهور سوریه درباره دیدار کری و لاوروف در مسکو  و احتمال توافق آنها برای خروج وی از قدرت گفت: هیچ نگرانی‌ای در این رابطه ندارم. سیاست روسیه مبتنی بر معامله نیست، بلکه به ارزش‌ها و اصول متکی است. به علت همین اختلاف در اصول است که شاهد هیچ توافقی بین آنها و آمریکایی‌ها نیستید. سیاست آمریکا مبتنی بر معامله کردن صرفنظر از ارزش‌هاست، در حالی که درباره روسیه این شرایط وجود ندارد.


Page Generated in 0/0057 sec