printlogo


کد خبر: 160557تاریخ: 1395/4/26 00:00
جزئیات تکمیلی از تحولات جدید در سازمان تأمین اجتماعی
دفترچه‌های بیمه حذف می‌شود

گروه اجتماعی: دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان از مردادماه استفاده نمی‌شود و بیمه‌شدگان با ارائه کد ملی، خدمات درمانی دریافت می‌کنند. علی همتی، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی گفت: از ابتدای مرداد، استفاده از دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی (مراکز درمانی‌ای که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و طرف قرارداد نیست) حذف می‌شود.
وی عنوان کرد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با مراجعه به مراکز درمانی ملکی سراسر کشور می‌توانند با ارائه کد ملی خود، خدمات درمانی لازم را دریافت کنند. به گفته همتی، در حال حاضر دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی با شکل جدیدی صادر می‌شود و استفاده از این دفترچه‌ها در مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود. معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در دفترچه‌های جدید درمان نیز اعلام تشخیص بیماری حذف شده است، چرا که این مورد از مسائل خصوصی افراد به حساب می‌آید. همتی درباره ارائه کارت هوشمند درمان نیز اظهار داشت: هم‌اکنون نسخ الکترونیک و استفاده از سیمکارت‌های هوشمند درمانی نیز در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است.
ارائه ساختار نوین ارائه خدمات
این در حالی است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز از اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در تمام شعب تامین اجتماعی خبر داده است. سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تحول جدی در خدمت‌رسانی شعب تأمین اجتماعی با همکاری مدیران و کارشناسان این سازمان و با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات با جدیت دنبال می‌شود، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک طرح ساختار نوین ارائه خدمات در تمام شعب سازمان به اجرا درآید.
به گفته وی، با اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات، مراجعه‌کنندگان به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی می‌توانند خدمات مورد نیاز را از یک باجه دریافت کنند و نیازی به مراجعه به واحدهای گوناگون نخواهند داشت. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای ارائه غیرحضوری خدمات و همچنین طرح ساختار نوین ارائه خدمات در سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و یادآور شد: اصلاح ساختار و تغییر آرایش خدمت‌رسانی در شعب از اهدافی است که با جدیت در سازمان در حال اجراست و باعث رضایتمندی همکاران و مراجعه‌کنندگان می‌شود.
بودجه 400 میلیاردی برای مسکن بازنشستگان
همچنین بنا بر اظهارات نوربخش در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح مسکن اجتماعی بازنشستگان اختصاص یافته است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ارائه خدمات به بازنشستگان در سال جاری افزود: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به بازنشستگان تحت پوشش، سال گذشته طرحی برای خانه‌دار شدن این افراد که هنوز فاقد مسکن هستند در نظر گرفته شد. وی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح مسکن اجتماعی خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری نیز اعتباری در بودجه سازمان تامین اجتماعی برای مسکن اجتماعی در نظر گرفته شد و درحال حاضر این طرح توسط کارشناسان در دست بررسی است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: هنوز در طرح مسکن اجتماعی به مرحله ثبت‌نام و اولویت‌بندی نرسیده‌ایم و به محض اتمام کار کارشناسی عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد. نوربخش همچنین به طرح کرامت رضوی اشاره کرد و افزود: در سال جاری امکان سفر زیارتی ۳۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی فراهم می‌شود که البته تمام هزینه‌های این سفر از ابتدا تا انتها رایگان است و هیچ مبلغی از این افراد دریافت نمی‌شود.
روند افزایشی بدهی دولت به تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بدهی دولت به تأمین اجتماعی در سال 84،    4 هزار و200 میلیارد تومان بود، گفت: این بدهی در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که مصوبات بدون منبع یکی از دلایل افزایش این بدهی بود. نوربخش مجموع دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی را حدود 60 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مخارج و پرداخت‌های این سازمان ماهانه 5 هزار و200 میلیارد تومان است که کل دارایی‌های شستا حدود یک سال مصارف این سازمان را تأمین می‌کند. وی تصریح کرد: بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی از 3 طریق نقدی، واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و به صورت انفال قابل پرداخت است.


Page Generated in 0/0065 sec