printlogo


کد خبر: 160889تاریخ: 1395/5/2 00:00
اخبار

اکران عمومی «محمد رسول‌الله(ص)» در عراق
فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) ساخته مجید مجیدی با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ و گردشگری عراق در این کشور اکران عمومی می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دلیل اهمیت اکران فیلم محمد رسول‌الله(ص) در عراق، جابرالجابری، قائم‌مقام وزارت فرهنگ این کشور جهت عقد این قرارداد به تهران سفر و شخصاً این قرارداد همکاری را امضا کرد تا در روزهای آتی شاهد نمایش عمومی فیلم محمد رسول‌الله(ص) در عراق باشیم. این قرارداد همکاری گام دیگری در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری بین دو کشور است که می‌تواند در استحکام روابط هنری دو کشور بسیار مؤثر باشد و تعاملات فرهنگی و هنری را بین مسؤولان و هنرمندان ایرانی و عراقی در
برگیرد.  بنابر اعلام این خبر، به منظور پیشبرد و گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری بین 2 کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و عراق، طی سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف برنامه‌های مشترکی اجرا شده و برپایی نمایشگاه‌های مشترک، اکران فیلم‌های سینمایی ایران در عراق و همچنین، مشارکت فیلم‌ها و سینماگران عراقی در جشنواره‌های سینمایی ایران از جمله مواردی است که در حوزه هنر بین دو کشور اجرا شده است.

هوشنگ مرادی‌کرمانی:
برای نویسنده شدن روی همه چیز پا گذاشتم
هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده داستان‌های ایرانی در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» درباره نوشتن گفت: نوشتن اینطور نیست که یک چیزی را بنویسی و چاپ شود یا از رادیو و تلویزیون پخش شود یا سینمایی بشود، این تاریخ نگارش من نیست در حالی که بعضی تاریخ نگارش‌شان را اینطوری بیان می‌کنند. وی افزود: در روستایی بزرگ شدم که بین کوه و دره است و من با کوه، آسمان، پرنده، رود و گاو بزرگ شدم و برای همه اینها قصه داشتم بنابراین پدربزرگم که قصه‌گوی خوبی بود، شب‌ها برایم قصه می‌گفت و وسط قصه خوابش می‌برد و من قصه را در ذهنم ادامه می‌دادم که گاهی خیلی تخیلی می‌شد. هواپیمایی از بالای روستای ما گاهی رد می‌شد و من تصور می‌کردم خلبان شیشه را پایین می‌کشد و ستاره می‌چیند و به کمک خلبان تعارف می‌کند. خلاصه در کتاب «شما که غریبه نیستید» فقط نزدیک 300 صفحه درباره همان روستای کوچک نوشته‌ام.  راوی «قصه‌های مجید» ادامه داد: اگر به نظرتان آمد من نویسنده موفقی بوده‌ام یک چیز است و آن اینکه هر چیزی مانع نویسندگی‌ام شد حتی عشق را قیچی کردم. من اهل درام نیستم و تلخ‌ترین حوادث زندگی‌ام را به نوعی شیرین نوشته‌ام. برای نویسنده شدن روی همه چیز پا گذاشتم.

زندگی شهید «جهان‌آرا» روی صحنه می‌رود
ایوب آقاخانی که تجربه موفق «تکه‌های سنگین سرب» را درباره شهید چمران دارد، نمایشنامه زندگی شهید «محمد جهان‌آرا» را می‌نویسد. به گزارش فارس، در ادامه پرتره‌نگاری‌های تاریخ دفاع‌مقدس توسط اهالی تئاتر و به سفارش اداره کل هنرهای نمایشی، زندگی شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده نامدار مقاومت خرمشهر نیز به قلم ایوب آقاخانی تبدیل به نمایشنامه می‌شود.

انتشار کتاب «فاتح قدس» درباره شهید طهرانی‌مقدم
کتاب «فاتح قدس» روایتی از زندگانی پارسای دانشمند سردار شهید حاج‌حسن طهرانی‌مقدم با تدوین و تنظیم محمدحسین علیجان‌زاده‌روشن از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.  به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهرانی‌مقدم از بنیانگذاران اصلی صنایع موشکی جمهوری اسلامی ایران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار 8 سال دفاع‌مقدس و مسؤول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود. تتبع فراوان نویسنده، گردآوری و تدوین نظرات از منظرهای مختلف، چینش منطقی، صفحه‌آرایی جذاب، عکس‌های فراوان از این شهید و زندگینامه و تصاویر شهدای جهاد خودکفایی سپاه از ویژگی‌های برجسته این کتاب خواندنی است. چاپ اول کتاب «فاتح قدس» در 272 صفحه توسط دفتر نشر معارف در زمینه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس منتشر شده است.


Page Generated in 0/0071 sec